Nieuwe schuif - krom door inmeetfout

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 14:45

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Vandaag een nieuwe aluminium schuifpui laten plaatsen. Helaas is er een fout gemaakt bij het inmeten, waardoor het volgende is ontstaan bij het plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ij7cpM6vC6qYU80EnV0EhW5IdZs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/734TGA204zgpKDY2DUx8FTZC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPdZ-J4BnIgFi73AC7q02EtyMHM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ziz6HhOnW6XoMVVVOnAIe7qY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-N5HEpFmWgeO2EA9mLrEpv3rdY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNQB2trBkWg39BuL6Fg7RUWw.jpg?f=fotoalbum_tile

De muur loopt met een bolling, waardoor er nu een speling van ongeveer 5mm is ontstaan.

Ik heb het werk uiteraard nog niet geaccepteerd. En ga er met de opdrachtnemer over in gesprek.

Het sluit en opent allemaal prima. Cosmetisch is het niet mooi. Verder gaat mijn expertise niet, maar het lijkt me ook niet goed voor de isolatiewaarde en evt levensduur.

Ik ben dan ook geneigd dit niet te accepteren. Ben benieuwd of hier experts zijn en wat jullie er van vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik ben geen expert maar ik zou de oplossing zoeken bij de muur en niet bij het kozijn. Zitten alle rubbers wel goed aangesloten? Wellicht kan je 1 kant van extra rubber voorzien? Op zoek naar een perfecte oplossing of mag het ook een beetje praktischer?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-05 20:07
Zit de kier tussen de schuifpui en het kozijn...?
Verkeerd tegen het stelkozijn/muur geschroefd,niet goed uitgevuld, waardoor het kozijn krom getrokken is.

Ze moeten boven en onder de boel losschroeven en dan uitvullen tussen muur en kozijn. Dan moet het kozijn weer rechtgetrokken zijn, en dan sluit je deur weer in het kozijn.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
De ongelijkheid zit tussen het hout en het kozijn en lijkt bewust gecreeerd met afstandshouders, zie foto

Is het overigens gebruikelijk dat ze twee houten latten gebruiken en dan pas het aluminium kozijn zetten? Zie getekende 1&2 in de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2s7q1C-sR75ycjLt3GTFIlSrUH8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1e1xwBAnuC42DA069hdn62m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
Dinictus208 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:57:
Ik ben geen expert maar ik zou de oplossing zoeken bij de muur en niet bij het kozijn. Zitten alle rubbers wel goed aangesloten? Wellicht kan je 1 kant van extra rubber voorzien? Op zoek naar een perfecte oplossing of mag het ook een beetje praktischer?
Ik ga zelf niks doen, maar ben op zoek naar expertise om te weten wat nu acceptabel is bij een dergelijk werk en wat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:33

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Ik ben geen expert maar ik zou dit persoonlijk niet acceptabel vinden.

Is geen porum natuurlijk,maar ik vermoed dat ze dit zelf ook wel snappen.
En in mijn beleving is geen enkele muur recht en moet je dit uitvullen als het problematisch is.

En bij wie ligt de fout van het inmeten?

Nr1 is je stelkozijn. Bij een “normaal kozijn” zet je het daarop vast. Maar zo te zien is er wat lengte tekort en hebben ze er een balkje Nr2 tussen geplaatst, klopt dit?

[ Voor 31% gewijzigd door TTommie op 06-05-2025 23:47 ]

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Topicstarter
TTommie schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 23:43:
Ik ben geen expert maar ik zou dit persoonlijk niet acceptabel vinden.

Is geen porum natuurlijk,maar ik vermoed dat ze dit zelf ook wel snappen.
En in mijn beleving is geen enkele muur recht en moet je dit uitvullen als het problematisch is.

En bij wie ligt de fout van het inmeten?

Nr1 is je stelkozijn. Bij een “normaal kozijn” zet je het daarop vast. Maar zo te zien is er wat lengte tekort en hebben ze er een balkje Nr2 tussen geplaatst, klopt dit?
Inmeten is door hun gedaan. Ik vermoed inderdaad dat ze te kort zijn gekomen en daarom aan twee kanten nog een balkje geplaatst hebben. Hierdoor wordt het qua afwerking ook nog een grotere uitdaging, want bovenin zit een bak van de elektrische vouwgordijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christ1000
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Had de leverancier op voorhand niet moeten checken of het stelkozijn recht was? Is normaliter wel een strenge voorwaarde bij het plaatsen van aluminium kozijnen. Is in ieder geval bij alle projecten waar ik aan werk als architect een voorwaarde bij inmeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 15:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Niet accepteren, en het gewoon door de plaatsers uit laten zoeken.
Het is niet nodig om zelf uit te zoeken wat eventueel de oorzaak is; zij zullen hoe dan ook de boel moeten herstellen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 07-05 21:29
Misschien is het nog niet helemaal klaar en komen er nog afwerkstrips tegen. Zo als het nu is zou ik het niet accepteren.
Ik zou de uitvoerende firma bellen en vragen wanneer ze het karwei af komen maken?

[ Voor 25% gewijzigd door vogelmans op 07-05-2025 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:42
Nyarlathotep schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:06:
Niet accepteren, en het gewoon door de plaatsers uit laten zoeken.
Het is niet nodig om zelf uit te zoeken wat eventueel de oorzaak is; zij zullen hoe dan ook de boel moeten herstellen :)
Dit dus, hier moet je verder niet zelf over gaan nadenken. Het klopt duidelijk niet, ze hebben zelf ingemeten, ze hebben het er zelf krom ingezet, dus kunnen ze het vast ook prima zelf weer losschroeven en het dan nu wel goed doen. Dat is immers hun werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebeast12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:57
Niet accepteren.

Op deze manier hou je van de zomer de warmte niet buiten en in de winter de kou niet buiten. Lekker stoken van het winter als je het laat zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:43

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
kozijnen meet je (in nederland) buiten in en daar moet het zonder hout met behulp van een rubber of kit aansluiten op de muur. Binnen kan vulhout zijn als gevolg van het gekozen profiel. het zou zeker netter afgewerkt mogen worden (en ik denk ook betere lucht dichting, maar dat is slecht te beoordelen)

Het is echt heel erg jammer dat kozijnen firma's gewoon de details slecht of niet communiseren, het zou een hoop teleurstellingen kunnen schelen. Gezien de lat op kleur is, is het waarschijnlijk vooraf zo bedacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeRciLess
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:44
Heb je ook een foto van de buitenaansluiting?

Vermoed dat 1 de spouwlat is geweest van het bestaande gedemonteerde houten kozijnen, waarop een (gefolieerde?) dagstuk (2) is aangebracht. Dit is niet vreemd en gebruikelijk bij het vervangen van kozijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. A
  • Registratie: Maart 2024
  • Nu online
het kozijn of de balk waar de pui aan vast word gezet dient waterpas (verticaal) en recht te zijn.

Wanneer dit zo zou zijn kan er (mijns inziens) prima een extra balk opgeschroefd worden om eventueel ruimte op te vullen. Mischien is hier bij het inmeten ook al rekening mee gehouden en betreft dit balk nr 2, er zal altijd iets van vlees moeten zijn waar de pui aan vast gemaakt wordt.

Echter is balk nr 2 niet netjes waterpas of recht waardoor deze niet netjes aansluit op de pui.

wanneer deze aan balk nr 1 vast zit dient dit netjes opgevuld en lucht dit afgewerkt te worden zodat het netjes aansluit op elkaar.
wanneer de pui nu aan balk nr 2 wordt vast gezet bestaat de kans dat het materiaal van de pui krom wordt getrokken op de plaatsen waar ruimte tussen de pui en balk nr 2 aanwezig is.

gezien je nog niet betaald hebt sta je denk ik wel sterk, ik zou er echter op proberen te sturen dat balk nr 2 netjes tegen de pui komt te staan en er gevuld wordt tussen balk 1 en 2 en niet tussen pui en balk nr 2.

[ Voor 24% gewijzigd door Mr. A op 08-05-2025 09:56 ]

Pagina: 1