Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wopie94
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10-06 13:10
Goedemiddag,

momenteel bezit ik een Apple Watch serie 7, gekocht bij release.
Echter is de batterij health momenteel onder de 80% en houd ik het geen dag vol met de batterij. Soms zelfs maar een halve dag.
Zelf gebruik ik het horloge voor fietsen (woon-werkverkeer), 2 á 3 keer fitness in de week en af en toe voetballen. Ook maak ik gebruik van de slaapanalyse.

Ik zit dus nu erg in de maag met de batterij van de Apple Watch, en wil dus overstappen naar een ander merk.
Daarom heb ik zelf onderzocht en vond ik de Garmin wel interessant, in het bijzonder de Venu 3, maar ook de vivoactive (5 of 6).

Echter zit ik met diverse vragen, of wil ik graag informatie van gebruikers.
Wat zou een goede optie zijn voor mij? Een Venu 3, of wachten tot de 4? In de hoop dat deze na de zomer uit komt of aangekondigd wordt.

Of hebben jullie nog andere aanbevelingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:41

hbsJR

All rounder

Wat ik adviseer altijd is te kijken op de site van https://www.dcrainmaker.com/ . Ongeveer iedere horloge maakt ie wel een review van. Echt een top site als je aan het kijken bent wat je wil.

De vraag die ik moet stellen is hoe fanatiek gebruik je echt je horloge? Wat ik bijvoorbeeld heb is dat ik dol ben op sporthorloges, maar dat ze vaak wel beperkt zijn. Garmin gebruikt slimme trucjes door bepaalde kleine features niet over te zetten naar een horloge, terwijl ze bijna identiek zijn. Daarnaast wil ik mijzelf als fitboi bestempelen, maar echt iets concreets doe ik niks met de data (behalve trendanalyse). Daarom dat ik ben overgestapt naar Apple Watch 10 met alles erop en eraan. Toch de software updates, een hint van sport erin. (ze worden er beter in) en alle data die ik nodig heb.

Stukje realiteit kwam bij me binnen terwijl ik op het punt stond een dure garmin te kopen. Ja heel leuk, maar never nooit dat ik mijn run pace, slaap trends en maps echt ga gebruiken zoals de advertenties het tonen.

Op je vraag of je moet wachten op een Garmin, tja.. kijk naar de features en bewonder of je echt wat mist. Als je antwoord is: ja... dan wachten voor een upgrade. Anders kan je prima een ander horloge kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door hbsJR op 06-05-2025 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wopie94
hbsJR schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:50:
Wat ik adviseer altijd is te kijken op de site van https://www.dcrainmaker.com/ . Ongeveer iedere horloge maakt ie wel een review van. Echt een top site als je aan het kijken bent wat je wil.......
Bedankt voor je informatie, zal eens op de site kijken. Echter heb ik het idee dat alles wat op de Apple Watch zit, ook op de Venu 3 zit. Echter is de Apple Watch volledig iOS en gaat de batterij enkel een dag mee, waar de Garmin tot wel 14 dagen mee kan.
Overigens ben ik geen fitboy, maar ik probeer het wel ;)
Qua prijs doet een Apple watch of een Venu elkaar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 15:46
Of een Apple Watch Ultra 2? Ben zelf overgestapt van een reguliere Apple Watch naar een Ultra mede vanwege de batterijduur. Ik haal gemakkelijk bijna 3 dagen met de Ultra, bijna 4 bij weinig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR

hbsJR

All rounder

wopie94 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:56:
[...]

Bedankt voor je informatie, zal eens op de site kijken. Echter heb ik het idee dat alles wat op de Apple Watch zit, ook op de Venu 3 zit. Echter is de Apple Watch volledig iOS en gaat de batterij enkel een dag mee, waar de Garmin tot wel 14 dagen mee kan.
Overigens ben ik geen fitboy, maar ik probeer het wel ;)
Qua prijs doet een Apple watch of een Venu elkaar niet veel.
Klopt, is ook een gevalletje eco systeem. Ik zie bijvoorbeeld heel veel "fitness" features van Garmin, maar die gaan veel over inspanning. Dus, wat doet me hartslag, hoe lang ben ik bezig geweest en hoe snel herstel ik hiervan door de inspanning. Daarnaast zit ik alleen maar vast aan de Garmin apps en communiceren ze nauwelijks met externe applicaties.

Ik gebruik zelf de app Hevy op mijn sets te registreren en nu ik een Apple Watch heb houd ie mijn sets bij + mijn hartslag en nog wat dingen. Echt wel een enorme toevoeging voor mij persoonlijk, zonder dat ik vast zit aan de Garmin eco systeem.

Dus gewoon goed kijken wat voor activiteiten je doet en of daarmee kan doen wat je wil.

En ik had hiervoor een Polar en dacht dat ik mijn dag batterij irritant zou vinden. Echter, wanneer ik naar bed toe ga gooi ik van te voren even me horloge aan de lader. Tegen de tijd dat ik uit de douche kom en in me bed stap is mijn horloge vol.

[ Voor 3% gewijzigd door hbsJR op 06-05-2025 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wopie94
Chorro schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:59:
Of een Apple Watch Ultra 2? Ben zelf overgestapt van een reguliere Apple Watch naar een Ultra mede vanwege de batterijduur. Ik haal gemakkelijk bijna 3 dagen met de Ultra, bijna 4 bij weinig gebruik.
Het verschil tussen een Apple Watch Serie 10, Garmin Venu en een Apple Watch Ultra vind ik bizar. Ik zie dit persoonlijk niet als een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wopie94
hbsJR schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:03:
[...]

Klopt, is ook een gevalletje eco systeem. Ik zie bijvoorbeeld heel veel "fitness" features van Garmin, maar die gaan veel over inspanning. Dus, wat doet me hartslag, hoe lang ben ik bezig geweest en hoe snel herstel ik hiervan door de inspanning. Daarnaast zit ik alleen maar vast aan de Garmin apps en communiceren ze nauwelijks met externe applicaties.

Ik gebruik zelf de app Hevy op mijn sets te registreren en nu ik een Apple Watch heb houd ie mijn sets bij + mijn hartslag en nog wat dingen. Echt wel een enorme toevoeging voor mij persoonlijk, zonder dat ik vast zit aan de Garmin eco systeem.

Dus gewoon goed kijken wat voor activiteiten je doet en of daarmee kan doen wat je wil.

En ik had hiervoor een Polar en dacht dat ik mijn dag batterij irritant zou vinden. Echter, wanneer ik naar bed toe ga gooi ik van te voren even me horloge aan de lader. Tegen de tijd dat ik uit de douche kom en in me bed stap is mijn horloge vol.
Heb je meer informatie? Ik ben een amateur sporter, vooral cardio en doe 1 keer per week een HIT-training. Wil vooral een beetje bij houden hoe "goed" ik bezig ben.
Daarbij gebruik mijn horloge nooit om mee te bellen of berichten terug te sturen. Als ik op mijn horloge kan zien wat er op een whatsapp bericht staat vind ik het wel voldoende.
het hoeft dus niet persé een iOS te zijn, als het maar "klikt" met Apple dmv een app op mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR

hbsJR

All rounder

wopie94 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:13:
[...]

Heb je meer informatie? Ik ben een amateur sporter, vooral cardio en doe 1 keer per week een HIT-training. Wil vooral een beetje bij houden hoe "goed" ik bezig ben.
Daarbij gebruik mijn horloge nooit om mee te bellen of berichten terug te sturen. Als ik op mijn horloge kan zien wat er op een whatsapp bericht staat vind ik het wel voldoende.
het hoeft dus niet persé een iOS te zijn, als het maar "klikt" met Apple dmv een app op mijn iPhone.
In grote lijnen klinkt het alsof je prima uit de voeten kan met een venu 3. Voor mezelf vind ik bijvoorbeeld deze manier van vastleggen niet fijn: YouTube: Using a Garmin at the Gym, 5 PRACTICAL TIPS YOU SHOULD KNOW . Dit is voor iedereen anders. Maar goed, als batterijduur en algemene gegevens over hoe lekker je bezig bent gewoon het belangrijkste is, dan is het logisch om naar Garmin te kijken.

Btw, Polar en fitbit zou ik zelf totaal niet overwegen. Polar is echt mega gaar met updates en meer gericht op triathlon. Fitbit beloond je al als je naar de koelkast loopt. Momenteel zie ik meer dat Apple Watch en de Garmin enorm aan elkaar gewaagd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-06 17:32
Ik heb een Garmin Vivoactive 5.
Was niet extreem duur en kan best wat leuke dingetje registeren.
Ik gebruik hem vooral voor de slaap cyclus.
Ik heb hem nu anderhalf jaar. De batterij gaat makkelijk 7+ dagen mee.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ook geen Wearos als je batterij belangrijk vind (vind ik ook). Als je de functionaliteit van een horloge voldoende vind heb je ook geen apps nodig. Ik heb een Xiaomi Watch S3, ik kan zien hoe laat het is, alarmen instellen, stappen tellen, hardlopen met muziek, hij telt de baantjes bij het zwemmen en de accu gaat een aantal dagen mee (afhankelijk van hoe je hem instelt (ik denk dat ik hem een keer per week oplaad). Maar er zijn zeer veel van deze horloges, gisteren een Motorola op ibood.

Ik was voor Xiaomi gegaan omdat ik goede ervaringen met hun Mi fit bandjes had (goede app, redelijk wat updates), maar het horloge wordt nooit geupdate en heeft een andere app :p (gelukkig werkt het wel goed verder afgezien van de NFC, er zijn geen banken hier die er mee samenwerken).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wopie94
GarBaGe schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:54:
Ik heb een Garmin Vivoactive 5.
Was niet extreem duur en kan best wat leuke dingetje registeren.
Ik gebruik hem vooral voor de slaap cyclus.
Ik heb hem nu anderhalf jaar. De batterij gaat makkelijk 7+ dagen mee.
Vivoactive klinkt aantrekkelijk, maar vind het niet veel goedkoper dan de Venu 3, welke dan weer meer opties heeft na mijn idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wopie94
Marzman schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:58:
Ook geen Wearos als je batterij belangrijk vind (vind ik ook). Als je de functionaliteit van een horloge voldoende vind heb je ook geen apps nodig. Ik heb een Xiaomi Watch S3, ik kan zien hoe laat het is, alarmen instellen, stappen tellen, hardlopen met muziek, hij telt de baantjes bij het zwemmen en de accu gaat een aantal dagen mee (afhankelijk van hoe je hem instelt (ik denk dat ik hem een keer per week oplaad). Maar er zijn zeer veel van deze horloges, gisteren een Motorola op ibood.

Ik was voor Xiaomi gegaan omdat ik goede ervaringen met hun Mi fit bandjes had (goede app, redelijk wat updates), maar het horloge wordt nooit geupdate en heeft een andere app :p (gelukkig werkt het wel goed verder afgezien van de NFC, er zijn geen banken hier die er mee samenwerken).
Heel eerlijk trekken deze mij niet zo aan, ik nijg toch meer richting een Garmin dan een Xiaomi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Garmin werkt ook meerdere dagen op een batterij.

Het design van Huawei vindt ik wel heel mooi, GT4, GT5 (misschien trekt dat je ook niet), ik vind ze mooier dan de Xiaomi maar ik heb ook naar de prijs gekeken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wopie94
Marzman schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:05:
Garmin werkt ook meerdere dagen op een batterij.

Het design van Huawei vindt ik wel heel mooi, GT4, GT5 (misschien trekt dat je ook niet), ik vind ze mooier dan de Xiaomi maar ik heb ook naar de prijs gekeken.
De Huawei Watch GT5 Pro 46mm klinkt ook goed, ik zal me daarop inlezen. Momentee staat mijn hoofd naar de Garmin Venu 4 afwachten.
Heb momenteel de Apple Watch nog, deze batterij kan max 3/4 dag mee, en dan hopelijk dat ik dit vol houd tot en met de Venu 4 na de zomer uit komt..
Pagina: 1