Toon posts:

Celly 2 800 op Asus TusL2-C goed overklokbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik eigenlijk wel aan een snellere processor toe ben, maar een iets kleiner budget heb ben ik gaan rondneuzen. In mijn speurtocht vond ik de nieuwe Intel Celeron processor die op 100 Mhz bussnelheid draait. Erg interessant! Bij de vorige generaties was het eigenlijk steeds zo dat de eerste exemplaren, dus de langzaamste uit de serie het beste over te klokken waren. Denk aan de celeron 300 die bij de meeste de 450 haalde. Aangezien de 800 de eerste is uit deze serie lijkt het me het verstandigst om voor deze cpu te kiezen.

Aangezien ik geen aanhanger ben van Via chipsets, ik kots helemaal van mijn Asus Cuv4x moederbord wat er helaas dus wel een heeft, zoek ik iets met een intel chipset. Daarbij kwam ik de CusL2-c van Asus tegen. Maar ook vond ik de hiervan vernieuwde versie, de TusL2-c die ook de Tualitin??? Pentium 3 processor van intel ondersteunt. Aangezien dit moederbord net zo duur is bij de meeste computerzaken denk ik dat ik dus voor de TusL2-c ga.

Maar nu komt het, natuurlijk wil ik dit beestje gaan overklokken. Op overclockers.com had ik in de cpu database opgezocht hoe ver mensen em hadden gekregen. En die resultaten vielen me helemaal niet tegen! Alleen heb ik niet goed naar de gebruikte moederborden gekeken, en werkt die cpu database op dit moment niet.

Ik vraag me dus af of er mensen hier zijn die ervaring met deze combinatie hebben, of met het overklokken van die Celeron.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
Ik weet niet of je perse een intel wilt, anders zou ik zeker voor een AMD T-bird of Duron (=amd celly) gaan...

Die zijn iig makkelijk over te clocken...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 september 2001 20:46 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Ik weet niet of je perse een intel wilt, anders zou ik zeker voor een AMD T-bird of Duron (=amd celly) gaan...

Die zijn iig makkelijk over te clocken...
Met een amd zit ik aan een Via of Sis chipset gekoppeld, en dat wil ik niet... heb namelijk op dit moment een Asus Cuv4x moederbord, heeft Via chipset, en die bevalt totaal niet.

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:25

freshy98

Atari

Ik heb zelf een CUSL2 met een Celeron 850. Loop op het moment op 1207MHz. Wordt gekoeld door een SK6 met een Delta38 fan. Met de siliconen truck ertussen :-) Weinig lawaai meer.

Verwijderd

Topicstarter
Met de siliconen truck ertussen :-)
Mag ik ff weten wat die is? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer?

Verwijderd

http://www.overclockers.com/ werkt bij mij gewoon

Verwijderd

Topicstarter
Nu wel weer ja... heeft de afgelopen 2 dagen echter platgelegen... de cpu database dan!
Pagina: 1