ik ben op zoek naar een 360* bewakingscamera!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-06 21:59
Beste tweakers,

ik weet niet of ik in de juiste plaats dit vraag.

Het gaat om het volgende.

Ik wil voor in onze garage een camera inbouwen. Deze komt in het midden van de garage.
De draagbalk is in het midden van de garage, met daar ook de bewegingssensor en Wifi en netwerk aansluiting etc. Daar wil ik ook de camera erbij plaatsen.

Nu hebben we ook een raam in de garage die is ongeveer 10cm van de draagbalk.

Heb gisteren een Reolink 4k camera gekocht, en deze gemonteerd, maar helaas pakt hij net niet de raam mee. Waardoor het geen nut heeft om die camera aan te schaffen. Ook de auto-tracking werkt niet, ziet hij niet. ging om deze camera: https://www.amazon.de/Reo...kZ2V0TmFtZT1zcF9hdGY&th=1

Nu mijn vraag, weet iemand een goede camera misschien 4k een 360* grade camera. Die dan direct alles meeneemt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wat is precies je doel, wil je extra beveiliging of gewoon voor de leuk?

Want voor beveiliging wil je absoluut geen PTZ-camera, maar kun je beter gewoon een enkele camera met een grote kijkhoek in de hoek van je garage plaatsen of twee camera's die in andere richtingen kijken. Met PTZ mis je altijd net wat belangrijk is, de bewegingssensor voor auto tracking zit ook aan de voorkant (los van dat auto tracking bij die dingen ook niet perfect werkt).

Daarnaast zou ik niet te veel focussen op 4K, want een 1080p camera met een goede sensor geeft veel schoner beeld dan een goedkope 4K camera. Als ik mijn Dahua full HD camera vergelijk met mijn 4K Reolink dan zie je echt het verschil (in een situatie waar ze boven onze oprit hangen); op de Dahua kan ik nummerborden van auto's aan het einde van de oprit lezen, op de Reolink moeten ze al bij de voordeur staan. Een 4K camera heeft daarnaast, omdat deze veel meer licht nodig heeft om het 4K-beeld op te bouwen, ook veel meer moeite met nachtzicht en wordt veel sneller verblind, een beetje zoals dat je eigen pupillen ook groter worden in het donker en als iemand dan plots met een zaklamp in je ogen schijnt zie je even niks meer.

Als je een netwerkaansluiting hebt zou ik 'm ook bedraad aansluiten, wifi geeft alleen kans op storing. Voor beveiliging is een wifi camera gewoon niet acceptabel, want dat signaal kan verstoord of overgenomen worden.

Ik zou voor de Reolink RLC-520A gaan, voor het geld van de PTZ-camera die je linkt kun je er daar twee van kopen. Richt er eentje vast op de deur van een afstand van 2-3 meter, dan heb je precies scherp in beeld wie er binnenkomt. De tweede hang je bij een andere ingang of boven de deur voor het overzicht in de garage zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-06 21:59
In de garage heb ik momenteel maar op 1 punt netwerk, en dat is die van mijn AP.
Ik zou dan nog een kabel moeten trekken voor de camera. Zit te kijken naar jouw merk camera, is alleen dan met PoE beschikbaar?

was van plan om sowieso een NVR systeem op te hangen wanneer onze dak gerenoveerd is.
Dan zou ik eventueel daarop aan kunnen sluiten, voor nu heb ik niet overal stroom in de garage.

de camera staat 10cm van de AP, zou op zich prima moeten zijn???

we moeten sowieso een camera hebben ook voor de verzekering, zodat ze kunnen zien dat we iets verricht hebben om te bewijzen als er iemand inbreekt. is hier een policy in Duitsland voor bepaalde verzekeringen!

[ Voor 35% gewijzigd door theduke1989 op 06-05-2025 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

theduke1989 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:21:
In de garage heb ik momenteel maar op 1 punt netwerk, en dat is die van mijn AP.
Ik zou dan nog een kabel moeten trekken voor de camera. Zit te kijken naar jouw merk camera, is alleen dan met PoE beschikbaar?

was van plan om sowieso een NVR systeem op te hangen wanneer onze dak gerenoveerd is.
Dan zou ik eventueel daarop aan kunnen sluiten, voor nu heb ik niet overal stroom in de garage.

de camera staat 10cm van de AP, zou op zich prima moeten zijn???

we moeten sowieso een camera hebben ook voor de verzekering, zodat ze kunnen zien dat we iets verricht hebben om te bewijzen als er iemand inbreekt. is hier een policy in Duitsland voor bepaalde verzekeringen!
Ah dat van de verzekering in Duitsland wist ik niet, rare verplichte maatregel aangezien camera's toch redelijk weinig doen voor beveiliging/bewijsvorming tenzij ze goed zijn afgesteld.

Ik zou (dan al helemaal) gewoon lekker Reolink kopen. Dahua is veel hogere kwaliteit, maar ook meteen duurder. Alle merken hebben tegenwoordig wel PoE én WiFi opties.

De RLC-520A die ik linkte is van Reolink, die heeft wel een kabel nodig.
Wat ik zou doen is een goedkope PoE switch kopen (zoals deze TP-Link), daar je camera's en ook je AP op aansluiten. Als je AP geen PoE optie heeft is dat niet erg, het is niet schadelijk voor niet-PoE apparatuur.