Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:53
Is het mogelijk om Spotify mijn lokale goed georganiseerde muziekbibliotheek die op mijn NAS staat te laten scannen, om vervolgens de gevonden muziek aan mijn spotify0bibliotheek toe te voegen?

Ik wil dus niet mijn lokale muziek uploaden, de oplossing die ik 9 van de 10 keer tegen kom op de diverse fora.
Dus bijvoorbeeld het album A Night at the Opera van Queen wordt in mijn lokale muziekbibliotheek aangetroffen, Spotify biedt dat album ook aan en daarom wordt het toegevoegd aan mijn SPotify bibliotheek.

Bestaat dat wat ik wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-09 09:04
Nee, dat bestaat niet. Je kan alleen je lokale muziekbibliotheek aan Spotify toevoegen (NIET uploaden!) en dan kan je het lokaal afspelen, maar daar houdt het mee op.

Ik heb ook nog geen externe tools gezien waarmee je je muziekbibliotheek kan inventariseren en matchen met muziek beschikbaar op Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Spotify kan/kon lokale muziek afspelen, dus in theorie kun je onder Windows gewoon je NAS via een SMB share oid aan je Muziek bibliotheek toevoegen. Dan zou Spotify die content ook moeten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je kan een csv maken van je lokale library en die dan in Spotify importeren, zie Google bv.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:16
Misschien helpt het ons mee te denken als je uitlegt welk probleem je hiermee wilt oplossen.

Als je bijv. de muziek die op je NAS staat overal wilt kunnen afspelen dan hebben de meeste NAS'sen daar wel een app voor.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:53
Als ik mijn 'lokale' muziek in Spotify kan zetten, dan kan ik mijn lokale bibliotheek opslaan op een externe HD in de kast leggen. Er zal namelijk geen muziek meer bijkomen. Luisteren via Spotify is verder prima voor mij. Ik wil het zo simpel mogelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 09:39
ferdw schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:06:
Je kan een csv maken van je lokale library en die dan in Spotify importeren, zie Google bv.
Dit is de oplossing.
Pagina: 1