Onderdelen los verkopen of PC ervan maken en verkopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_vandenbroek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 14:09
Goedemiddag!

Ik heb mijn pc geupgrade en nu een 7900XTX en AM4 bord met RAM en 5800X3d te verkopen. Wat is het meeste handig voor mijn portemonnee? Dit los verkopen of er een pc van maken? Dan moet er een behuizing gekocht en psu.

Beste antwoord (via r_vandenbroek op 05-05-2025 18:05)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Op een compleet systeem verwacht ik veelal meer korting, omdat ik per component een korting reken. Daarnaast bevat een complete PC vaak net niet alle componenten die perfect op je zoektocht aansluiten, dus geef je er wat minder voor.

Je zou de CPU/MOBO/RAM als upgradeset kunnen aanbieden en de videokaart los verkopen. Dan ben je er in 2 verkopen van af. Een andere optie is alles los verkopen. Kost wat meer tijd maar zal mogelijk de hoogste winst opleveren.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:36
Los verkopen levert meer op dan een compleet systeem.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Op een compleet systeem verwacht ik veelal meer korting, omdat ik per component een korting reken. Daarnaast bevat een complete PC vaak net niet alle componenten die perfect op je zoektocht aansluiten, dus geef je er wat minder voor.

Je zou de CPU/MOBO/RAM als upgradeset kunnen aanbieden en de videokaart los verkopen. Dan ben je er in 2 verkopen van af. Een andere optie is alles los verkopen. Kost wat meer tijd maar zal mogelijk de hoogste winst opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_vandenbroek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 14:09
@stin00

Hoe demonstreer je dan dat het werkt zonder rest van de pc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
r_vandenbroek schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:31:
@stin00

Hoe demonstreer je dan dat het werkt zonder rest van de pc?
Op dezelfde manier als alle andere die het los verkopen: Niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aulus96
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 27-05 13:35
Los verkopen is het handigste voor je portomonnee. Ofwel op marktplaats, ebay of hier op tweakers. Ik zie ook wel vaker op Vinted nu computeronderdelen voorbijkomen.
Pagina: 1