E-mail (van ...@telenet.be) komt niet binnen bij gmail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSky
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 05-05 17:10
Hey,

Een vriend (met een telenet email) heeft mij een mail (ik heb gmail) gestuurd en deze komt niet binnen.
Ik kijk zowel in spam als in postvak in (er zijn nog geen andere mappen mits ik dit emailadres net aangemaakt heb voor speciale doeleinden.)

Ligt dit aan instellingen bij mij?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:11
En je vriend krijgt geen melding dat de mail niet afgeleverd kon worden? Wat heb je precies aangemaakt, een extra alias op een bestaande mailbox of een heel nieuw account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSky
Nee het is een volledig nieuwe account.

Iets meer achtergrond:
Ik heb 1 week geleden op een bepaald event foto's gemaakt (samen met mijn vriend, zus en schoonbroer). wij hebben daar in totaal meer dan 10 000 foto's gemaakt. Dat email heb ik aangemaakt om de 10 k foto's in lage kwaliteit op de google drive beschikbaar te zetten en dan kunnen de deelnemers dat email adres gebruiken voor een mailtje naar te sturen voor hun foto's in hoge kwaliteit te ontvangen.

Ik had die vriend van mij gevraagd om mij iets door te sturen gisteren middag, maar tot nu heb ik deze nog steeds niet ontvangen. Ik heb hem al gevraagd of hij het zeker naar het juiste email heeft gestuurd, waar op hij me een screenshot heeft gestuurd (via fb) van de mail.

Ik krijg ondertussen van andere mensen wel al mails binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:39

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dus je hebt +/- 10.000 foto's als bijlage gestuurd via mail?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSky
AW_Bos schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:36:
Dus je hebt +/- 10.000 foto's als bijlage gestuurd via mail?
Nee, ik heb 10.000 foto's in de google drive openbaar gezet van dat gmail adres, en ze kunnen naar dat email adres mailen voor bepaalde foto's te ontvangen in hoge kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Een mogelijke oorzaak is dat je Gmailbox/Google Drive vol zou zitten, en dan kan je geen mail meer ontvangen. Maar dan krijgt je vriend ook een mail terug met daarin de reden dat zijn mail geweigerd is omdat je mailbox vol zit. Maar dan zouden anderen je ook niet kunnen mailen.

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 05-05-2025 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:47

Qwerty-273

Meukposter

WhiteSky schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:28:
Ik krijg ondertussen van andere mensen wel al mails binnen.
Dan lijkt het eerder een "hem" probleem te zijn.

Krijg je wel berichten van andere telenet adressen binnen?
Stuurt hij het bericht via de webmail of via een e-mailprogramma? In het geval van een e-mailprogramma, gebruikt hij de uitgaande mailservers van Telenet (smtp.telenet.be) of gebruikt hij andere servers om mail te versturen?

Het kan de reputatie zijn van Telenet dat die berichten bij voorbaat geweerd worden door Gmail. Het kan ook zijn als hij andere uitgaande mailservers gebruikt, waarvan de reputatie laag is en deze geweerd worden door Gmail.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteSky
AW_Bos schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:49:
Een mogelijke oorzaak is dat je Gmailbox/Google Drive vol zou zitten, en dan kan je geen mail meer ontvangen. Maar dan krijgt je vriend ook een mail terug met daarin de reden dat zijn mail geweigerd is omdat je mailbox vol zit. Maar dan zouden anderen je ook niet kunnen mailen.
Dat is nog zeker niet het geval er is nog bijna 5GB beschikbaar ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:38
Heeft die vriend misschien een ip-adres met een heel slechte reputatie?
Hoeft niet zijn eigen schuld te zijn, wellicht heeft ie recent een nieuwe gekregen en is dat er eentje waar in het verleden onwenselijke zaken vandaan gekomen zijn?

En oh ja - werkt het wel als die vriend naar andere gmail-adresen mailt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Qwerty-273 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:16:
Het kan de reputatie zijn van Telenet dat die berichten bij voorbaat geweerd worden door Gmail. Het kan ook zijn als hij andere uitgaande mailservers gebruikt, waarvan de reputatie laag is en deze geweerd worden door Gmail.
Een verduidelijking hierop is wel handig, zonder er te technisch op in te gaan.

Maar als je vriend (we noemen hem even Jan Janssen) bijv. mailt via janjanssen@telenet.be, maar gebruik maakt van de mailservers van belgacom.be, een totaal andere provider. Dan denk Gmail zo van: "Hee, deze mail komt bij het postkantoor van Belgacom vandaan, maar de afzender is Telenet. Dat ruikt heel erg als spam!". En de mail wordt geweigerd. Maar dan krijg Jan Janssen vaak toch wel een mail met uitleg van Gmail/Google.

Een leuk testtooltje:
https://www.mail-tester.com/

Laat hem even diezelfde mail sturen naar het mailadres wat op die site staat, na een druk op de knop ziet hij een paar tellen later wat er aan de hand kan zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 05-05-2025 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:11
Maar krijgt je vriend nu wel of niet een foutrapport (ndr) dat de mail niet afgeleverd kon worden? En zit niet toevallig zijn mailbox vol waardoor hij geen mail meer mag/kan versturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteSky
@Nielson Hij heeft mij niet gezegd dat er een foutrapport is toegekomen bij hem (en hij weet van het issue).
@Sebas1979 Ik heb hem ook gevraagd om het naar een ander gmail adres te sturen + ook een outlook mailadres, en ook daar heb ik tot dus ver nog niets ontvangen, maar ik moet aan hem nog bevesting vragen of dit reeds gebeurd is.
@Qwerty-273 ik heb van 2 andere telenet emailadressen wel mails ontvangen. Als Gmail deze weert, komt die dan echt volledig niet aan, want ik zou dan verwachten dat het eventueel in de spam komt.

@AW_Bos Ik zal eens vragen of hij die link wilt testen :-)
Pagina: 1