Installatie internet: nieuwe woning

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guudoo
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13-09 16:19
Hoi allemaal!

Ik ben bezig met het aansluiten van mijn internet en kwam deze kabel tegen in de meterkast (zie foto). Het lijkt een coaxkabel te zijn, maar ik weet niet zeker of dit het juiste aansluitpunt is voor mijn modem.

Heeft iemand ervaring met dit soort aansluitingen? Kan ik hier mijn modem rechtstreeks op aansluiten, of moet er een monteur langskomen om dit goed aan te sluiten? Ik zie namelijk geen andere aansluit punten.. De gewikkelde internet kabel hangt los.

Alle hulp is welkom!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pMajrhmnXpxuDR-td7RWjY6iVj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5jfm1sVbL9qgTlreyOvBBU1x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13wE00QQrBjGKpbHSjcs7FlSa-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNMuIRwpd4qgxmSl0m1OkSi3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXUsKxsnXTkdTGQ0G2hOUw-UYV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJu8xTuEI9MylJ7q3N42jYce.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via rens-br op 06-05-2025 15:02)

• Guudoo
Dank voor alle reacties. Het blijkt dat het aansluitpunt zich in de woonkamer bevindt. Nog nooit eerder meegemaakt, maar zoals jullie al aangeven komt het vaker voor.

Topic kan worden gesloten!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Je eerste twee foto's zijn utp kabels, die zullen naar ergens in het huis gaan. De laatste lijkt op een coax maar de kwaliteit van de foto is slecht dus kan het niet goed zien.

Je hoort normaal gesproken een aansluitpunt te hebben voor de kabel en/of glasvezel. Die zie ik niet, heb je die wel en heb je ergens internetverbinding aangevraagd?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guudoo
Bastien schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:36:
Je eerste twee foto's zijn utp kabels, die zullen naar ergens in het huis gaan. De laatste lijkt op een coax maar de kwaliteit van de foto is slecht dus kan het niet goed zien.

Je hoort normaal gesproken een aansluitpunt te hebben voor de kabel en/of glasvezel. Die zie ik niet, heb je die wel en heb je ergens internetverbinding aangevraagd?
Hi Bastien, dank voor je snelle reactie! Ik had wellicht mijn vraag duidelijker moeten stellen: Ik ben inderdaad op zoek naar het aansluitpunt voor het internet. Ik heb reeds een bestelling gedaan bij Youfone, indien nodig kan ik een monteur laten komen, maar ik dacht dat ik wellicht zelf de aansluiting kon doen. De voorgaande eigenaar heeft nooit in dit huis gewoond.

Zie bijgevoegd foto van de losse kabel waar je naar verwijst, dit is inderdaad niet het aansluitpunt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SSoB3MYUdKNVCA2siEjqAzBFaik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBdcMyhZHlH7LC7qrTOrvM0l.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Guudoo op 05-05-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJIVWBFlR2-tXhjN4CN7-s1lAXw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D6RpZxgNwyT1B4ImV2VH9UoU.webp?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5I-awxgySTKx0doL31c-N17y8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0UYZEJuJ4RYAEpclUXpQdD2.jpg?f=fotoalbum_large

Bij een nieuwe woning is het te verwachten dat je een Ziggo of KPN (coax of glas) ergens kan vinden. Hier moet je het modem op aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Voor een nieuwe woning zou de aannemer moeten weten welke aansluitingen heeft. En de koper krijgt daar ook wel info over. Ik durf niet te zeggen of een nieuwbouw huis standaard een glasvezel aansluiting krijgt.

Als het geen compleet nieuwe wijk is, dan loop je kans dat het verhaal weer anders is. In tegenstelling tot gas/water/licht (gas steeds minder vaak) is internet en mogelijk zelfs cai geen standaard nutsvoorziening. In onze wijk zat internet en cai er ruim tien jaar geleden wel bij, maar is glas jaren later gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:37
Aan de doorlopende kabel van de netbeheerder te zien gaat dit waarschijnlijk om een appartement.
Mogelijk zit het aansluitpunt in een gezamenlijke ruimte, of nog erger, dit nummer heeft geen eigen aansluiting.

Anyways, het is waarschijnlijk een kabel die vanaf beneden komt.
De kabels naar boven zijn van ergens in je appartement, of van je bovenburen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:05
Vraag maar even of de monteur langskomt. Die kan duidelijk brengen en als er zaken niet kloppen ook de juiste wegen bewandelen om te zorgen dat je een herkenbare internetaansluiting krijgt in je woning.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25
@Prisma16 @kdekker Gezien de gebruikte materialen en aanwezige meter verwacht ik niet dat dit letterlijk een nieuwe woning is, in de zin van nieuwbouw volgens de maatstaven van vandaag.

@Guudoo op de foto's staat niet wat je zoekt. Het is niet uit te sluiten dat de aansluiting voor telefoon/tv-kabel/glasvezel elders in het huis binnen komt. Dit kan zomaar in de kelder, woonkamer, keuken of zelfs een slaapkamer zijn.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Guudoo
Dank voor alle reacties. Het blijkt dat het aansluitpunt zich in de woonkamer bevindt. Nog nooit eerder meegemaakt, maar zoals jullie al aangeven komt het vaker voor.

Topic kan worden gesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik zou gewoon lekker een monteur laten komen alsnog :-)

404 Signature not found

Pagina: 1