Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallokinderen
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-08 13:19
Hallo, ik heb nu ongeveer 2 maanden de Bosch 6 series met I-dos wasmachine in bezit. Nieuw gekocht bij coolblue en door hun personeel geïnstalleerd bij mij thuis. Ik heb zelf nog even gecheckt of alles echt waterpas staat en daar is verder niks op aan te merken.

Echter, ik ben echt zo ontzettend ontevreden over deze wasmachine dat ik nu spijt heb dat ik mijn vorige goedkope wasmachine (merk Haier 350eu) heb weggedaan. Deze Bosch wasmachine wil maar niet een goede balans vinden alvorens het centrifugeren. Ik draai vaak korte programma's en met deze wasmachine duurt een kort programma 35 minuten volgens het schema. Maar het kost mij keer op keer bijna 2 uur om de was af te ronden omdat het elke keer 10-15 minuten kost voordat de machine de balans gevonden heeft om mee te centrifugeren, en in het wasprogramma zit 3x centrifugeren verwerkt.

Ook kiest deze wasmachine er voor om soms wel te centrifugeren ondanks een slechte balans waardoor ik nu genoodzaakt erbij moet staan omdat ik niet wil dat al mijn buren hinder ondervinden doordat die wasmachine aan de wandel gaat vanwege de slechte balans.

En dit gebeurt bij wasjes met, als voorbeeld, 1 jogging broek, 2 handdoeken, een T-shirt en 5 paar sokken/onderbroeken. Dit soort wasjes zouden toch niet zoveel problemen moeten opleveren? En dan heb ik het nog niet eens over dekbek gerelateerde items. Dat is al helemaal een verschrikking.

Mijn vraag: zijn er soortgelijke ervaringen? Hoe kan ik dit voorkomen? Hoe laden jullie de wasmachine? Ik woon op mezelf dus ik hoef niet voor 4 man te wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:31
Je moet er meer in doen dan slechts 1 kledingstuk. Of accepteren dat hij inderdaad niet kan centrifugeren.
Het is ook het meest economisch als je hem maximaal vult.

Ik woon ook op mezelf, en dit probleem los ik op door meer kledingstukken/handoeken te kopen en minder vaak te wassen, maar dan wel een volle lading.
Hallokinderen schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:17:
Ook kiest deze wasmachine er voor om soms wel te centrifugeren ondanks een slechte balans waardoor ik nu genoodzaakt erbij moet staan omdat ik niet wil dat al mijn buren hinder ondervinden doordat die wasmachine aan de wandel gaat vanwege de slechte balans.
Overdag hoef je je trouwens geen zorgen te maken over overlast naar je buren toe, dit hoort er nu eenmaal bij. Als hij weg wandelt staat hij niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-09 17:54
Is de transport beveiliging wel verwijderd?
Dus bouten en kunstof bussen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-09 17:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gEvQrDPZlc16_-Ca6rdoat2OWvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JvyrtEFWmcaUlFsgeSOMVBcR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hallokinderen schreef op maandag 5 mei 2025 @ 11:17:
En dan heb ik het nog niet eens over dekbek gerelateerde items. Dat is al helemaal een verschrikking.
Dan staat je wasmachine gewoon niet goed.

Ik was ooit bij een klant die daarover klaagde (wij niet geplaatst).
Ik stopte er 3 handdoeken in en laat deze nat centrifugeren.
vervolgens draai ik 1 pootje ongeveer 190 graden en hij stond zo vast als een huis zonder herrie.
Het kan echt heel nauw luisteren, vooral met het soort vloer.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zijn de contramoeren van de stelvoeten vastgedraaid? Als je dat niet doet, verdraaien de pootjes op den duur en staan ze niet meer goed.

[ Voor 49% gewijzigd door TBTL op 05-05-2025 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 20:41
Het is wat @DJMaze zegt. De machine staat niet goed. Staat de machine tegen een muur of wasdroger aan, tegen de zijkant bedoel ik dan?

Ook het geval dat de transport beveiliging er nog in kan zitten is een goede tip, zou daar ook naar kijken.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Pagina: 1