Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben een beetje lost waar ik de oplossing moet zoeken. Sinds ik vorige week terug ben gekomen van vakantie heeft mijn Samsung Galaxy Tab9 plus tablet problemen om een aantal apps op te starten. Bv Buienradar, Postnl en Dhl starten op, je ziet het startscherm/logo, maar starten niet door, of het duurt ontzettend lang.
Echter niet alle apps hebben hier last van, Chrome, Gmail, Ing bv werken wel zonder problemen.
Voor mijn vakantie en op mijn vakantieadres heb ik geen problemen gehad, nu ik weer verbinding maak thuis, geeft dit problemen.

Ik heb de wifi settings al gereset, de connectie vergeten en opnieuw ingesteld, de tablet, Deco's en Ziggo router herstart, echter zonder dat dit het op lost. Ik heb bv Buienradar ook verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, helaas zonder effect.

Vreemd genoeg is het probleem opgelost als ik een VPN start op de tablet, of wanneer ik verbinding maak met de wifi hotspot van mijn telefoon. Dan starten de apps wel gelijk en snel op. Dus het voelt alsof het met het wifi netwerk te maken heeft. Echter andere devices hebben hier geen problemen, enkel mijn tablet.

Welke settings zou ik nog meer kunnen controleren of resetten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:40

P_Tingen

omdat het KAN

Ik.heb geen tip voor je, maar alleen een "me too", want in huis heb ik het met mijn s24 ook. Mijn vrouw, een a35, idem dito. Ik vermoed zelf dat het iets in mijn wifi moet zijn. Ik heb het alleen thuis en dan ook alleen via wifi. Als ik die uitzet, starten de apps onmiddellijk op. Rabo app heeft er ook vaak last van.

Ik heb zelf al eens gedacht dat Blokada de boosdoener was, maar die uitschakelen helpt niet

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Zeer grote kans dat het komt door je wifi inderdaad. Ik heb hier een tijd geleden ook veel last van gehad op m'n S21 FE destijds, en bij mij was volgens mij uiteindelijk de oplossing om in mijn modem/router bij wifi in te stellen dat MAC addressen van devices niet automatisch gehide werd.

Die instelling zorgde er blijkbaar voor dat veel apps geen of zeer trage verbinding kregen, want sindsdien werkt alles als een zonnetje.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:40

P_Tingen

omdat het KAN

KPN?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeMan
  • Niet online
'Gelukkig' ben ik dus niet de enige ;)
Het enige verschil op mijn tablet tov voor mijn vakantie is dat er een Samsung update is geweest. Echter mijn vrouw heeft dezelfde tablet, met update, maar geen problemen.
Ik ga even zoeken naar die hide mac adressen setting, geen idee of die aanwezig is op mijn router.

Ik heb Ziggo thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeMan
  • Niet online
Ik kan helaas de hide mac adressen setting niet vinden op het modem.
Op mijn tablet heb ik verder ook helemaal geen apps draaien voor privacy, virusscanner oid wat in de weg kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:45
DNS van de router niet meer in dienst?
We hadden zo onlangs iets met de OpenDNS-adressen, zorgde ook voor wat hinder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeMan
  • Niet online
Ik gebruik de default Ziggo settings, hij heeft ook de Ziggo dns servers ingesteld staan op het modem (62.179.104.196, 213.46.228.196). Op mijn tablet heb ik ook al gespeeld met de settings "prive dns" aan/uit, maar dat biedt helaas ook geen oplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeMan op 05-05-2025 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeMan
  • Niet online
Ik heb nog wat verder getest. Ik heb enkel WiFi via mijn deco's pods, op de Ziggo router staat het uit.
Deze heb ik (tijdelijk) weer even aangezet.

Als ik vervolgens (bv) Buienradar start, blijft deze hangen. Als ik vervolgens switch van wifi access point van deco naar ziggo, laad de Buienradar app gelijk prima. Ook het verversen in de app blijft werken.
Totdat ik de app geforceerd afsluit en weer herstart blijft deze hangen op het laadscherm.
Switch ik weer terug naar de deco's werkt het weer 8)7

En als ik de VPN start, blijft alles werken, zonder problemen

Edit: ik gebruik de dns van ziggo, dus ik heb dit op het modem aangepast naar die van Google, ook dit biedt geen soelaas

[ Voor 9% gewijzigd door DukeMan op 05-05-2025 19:07 . Reden: Dns test ]

Pagina: 1