Waar op letten bij verticale GPU?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-06 14:01

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe PC met 'zware' grafische kaart. En ik vind het idee wel interessant om de GPU vertcaal te monteren. Maar dan is het toch lastig een passende behuizing te vinden.
Als ik de tweakers pricewatch optie 'Verticale GPU' aanvink dan krijg ik allemaal standaard kasten te zien met daarin een losse module met lint kabel waarmee je de GPU dus 90 graden gedraaid kan monteren.
Als je dan op amazon of aliexpress zoekt op 'vertical gpu mount' dan kan je die modules ook los kopen en in een willekeurige kast plaatsen.
Maar de prijzen verschillen nogal dus waarschijnlijk zit er ergens een addertje onder het gras.
Dus de vraag is nu; moet ik nog ergens op letten bij de keuze van zo'n module?
De GPU wordt een RTX5080 of RTX5090 afhankelijk wat ik voor een redelijke prijs kan vinden,

weet het niet meer

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:19
@Vishari Beduk
Je zal vooral betalen voor de PCI-E riser, dat is die 'lint kabel'. Een goede kwaliteitskabel zal niet goedkoop zijn, ga uit van minimaal 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Eigenlijk zou je iedere kast wel kunnen kopen, indien ze genoeg slots hebben om de slots voor de videokaart eruit te halen. Of eruit te knippen/zagen. Met een risercage die weer vast zit op de kast.

Maar je kunt ook een kast kopen die de kaart al verticaal kan doen en dan enkel de kabel kopen inderdaad. Dat is hoe het standaard werkt bij bequiet kasten

En het prijsverschil zal wel het verschil zijn tussen pcei gen 3, 4 en 5 kabels?