Op dinsdag 18 september 2001 23:13 schreef Groot-Moefti het volgende:
Uit testen met zwaar complexe pagina's (Slashdot met honderden replies) is gebleken dat de Gecko engine icm Galeon er de concurrentie met gemak uittrekt. Opera blijkt het hier zelfs erg slecht te doen. OK de test was niet helemaal "je van het", maar omdat ze een ontiegelijk slome bak hadden genomen kon je de tijden goed meten.
/me is echt benieuwd naar die test, zeker aangezien andere tests iets anders uitwijzen.
Sterker nog; ik vind bijvoorbeeld Opera zelfs zichtbaar sneller dan bijvoorbeeld Gecko of IE.
En ja ik draai hier ook nightly builds

Ik moet wel toegeven dat bijvoorbeeld Mozilla en Galeon enorm verbeterd zijn.
Eigenlijk zijn het best wel heel aardige browsers geworden.
IE is best snel maar heeft een brakke renderengine, dat zal iedere serieuze HTML developper wel weten. Opera en Mozilla zijn veel completer en flexibeler.
Hier ben ik het toch wel enigszins mee oneens

Flexibeler zijn ze absoluut niet. Sterker nog, ze zijn veel stricter (de browsers dan he, niet de render-engine).
Als er ergens in een Html file een foutje staat dan heb je grote kans dat Opera en Mozilla er zich (terecht) in verslikken omdat ze het niet goed kunnen parsen, terwijl IE er bijvoorbeeld nog een goed geheel van weet te maken (qua renderen dan).
Aan de andere kant is dat natuurlijk een makke, aangezien de devver zo niet op zijn fouten gewezen wordt.
Verder was IE qua standaarden verder dan de meeste andere browsers (tenminste de laatste keer dat ik het controleerde (denk bijvoorbeeld aan css etc). Nadeel is dan weer wel, dat ze ook weer van die standaarden gaan afwijken bij MS

Maar om de render-engine van MS brak te noemen vind ik persoonlijk een beetje ver gaan. Geavanceerde PNG's bijvoorbeeld heb ik geen problemen mee onder IE, waarom het bij jou niet werkt is me eigenlijk een raadsel.
Op dinsdag 18 september 2001 23:21 schreef deadinspace het volgende:
Of streaming JPEG? Zelfde verhaal...

Hmzz die kende ik nog niet

Maar dat kan niet echt een fout in de render engine zijn. Misschien heeft IE daar geen ondersteuning voor o.i.d.
Op dinsdag 18 september 2001 23:23 schreef Groot-Moefti het volgende:
Dubbel bericht

10 minuten

Tja de servers zijn lekker bereikbaar vandaag

Op dinsdag 18 september 2001 23:39 schreef Loial het volgende:
Je kunt wel steeds zeggen dat Opera of Mozilla zo erg snel zijn, en dat is natuurlijk ook heel fijn, maar als gebruiker merk je toch ook geregeld dat websites 'het niet doen'. De plaatjes passen niet in elkaar en de pagina laadt maar half, waarbij bepaalde javascript zooi gewoon niet werkt (ook geen foutmelding). Dan vraag ik me toch af wie de schuldige nou is...in IE werkt die pagina dan namelijk wel...dus de code van de pagina is niet helemaal onzin:) Dat is dan toch eigenlijk ook slecht van een webbrowser

Nee dat is niet slecht van de webbrowser

Het is slecht van degene die de pagina/applicatie gemaakt heeft, zoals ik hierboven ook al zeg.
Blijkbaar wijkt deze af van de standaarden of heeft deze fouten gemaakt. Dat IE er vaak mee overweg kan is alleen maar mooi meegenomen.