Traag internet onder Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
mijn internet verbinding is onder linux vele malen trager dan onder windows98. Ik heb een dual boot machine en maak
dus gebruik van dezelfde hardware. (3COM netwerk kaart)

Als provider heb ik @home en maak zowel onder windows
als linux gebruik van DHCP en de default gateways zijn ingesteld.

Onder linux krijg ik altijd de "stalled" melding en is het
duidelijk trager. Als distro gebruik ik SuSE 7.1

Heb zo'n beetje alles al gelezen en geconfiged.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?

bvd

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

--> [forum=23] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• noMSforme
Ja en dat is linux IMHO dus niet.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

lijkt me echt onzin. En ga nu niet zeggen dat je IE gebruitk in Windows, want die snapt dus echt helemaal niks van snelheden weergeven.

[deze advertentieruimte is te koop]

• noMSforme
Als je het niet snapt reply dan niet.

Verwijderd

Probeer opera eens, andere browsers zijn idd traag.

IE is gewoon een fucking goede/snelle browser of je het nou leuk vind of niet..

evt kun je nog kijken naar bv. de MTU, dat zou echter niet zoveel uit mogen maken.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
heb ik ook gehad, retetraag was het
heb het opnieuw geinstalleerd, en het was gewoon even snel als onder windows, miss wel iets sneller, maar echt een megaverschil was het niet (mandrake 8.0)

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:52
Op zondag 16 september 2001 21:32 schreef noMSforme het volgende:
Als je het niet snapt reply dan niet.
Kan liggen aan je MTU of dat soort dingen. Ik zou eens een kijkje nemen op www.dslreports.com ofzo.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 16 september 2001 20:34 schreef noMSforme het volgende:
Onder linux krijg ik altijd de "stalled" melding en is het
duidelijk trager. Als distro gebruik ik SuSE 7.1

Heb zo'n beetje alles al gelezen en geconfiged.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Draai eens een 'ping' naar bijv. www.yahoo.com in zowel Windows, als Linux, en kijk maar eens naar de snelheid..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• MikeN
Als verbindingen stallen heeft het nix met de ping te maken....
kijk maar eens naar de snelheid..
Ping heeft zowiezo nix met snelheid te maken. Puur met optimale verbinding...

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Welke browser gebruik je dan?

Netscape 4.x (slecht :r :r)
Netscape 6.x (mwa)
Mozilla ( :) )
Konquerer (kweenie)
Opera (weekooknie)
Lynx ( 8-) )

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• MikeN
Alles zou het goed moeten doen, maar om het uit te testen kan ik idd mozilla of opera aanbevelen...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 16 september 2001 21:40 schreef MikeN het volgende:
Ping heeft zowiezo nix met snelheid te maken. Puur met optimale verbinding...
Optimale verbinding is niet snelheid ? Heb ik toch voor niks m'n ISDN ingeruild voor Kabel :-)

Tis grof, maar wel vergelijkingstool tussen Windows en Linux lijkt me..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ligt dus echt wel aan je browser.
Ik heb Mandrake 7.2. Hieronder leek het browsen ook heel langzaam te gaan (netschaap 4.72), terwijl onder win98 met IE (5.0) het allemaal veel soepeler loopt. En dat met dezelfde i-net verbinding!

En ik raad je echt niet aan om naar lynx ofzo te gaan. Dat surft misschien wel sneller, maar je mist zoveel features (imho) dat je dan de pagina's net zo goed in Vi kunt bekijken :o.

Nu ga ik iets zeggen waar ik waarschijnlijk spijt van krijg, maar eigenlijk zou ik IE (of in ieder geval alle features ervan) onder linux willen :+

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:10

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 16 september 2001 20:42 schreef Traag het volgende:
--> [forum=23] <--
Op zondag 16 september 2001 21:14 schreef noMSforme het volgende:
Ja en dat is linux IMHO dus niet.
"--> [forum=23] <--" betekent, als de opmerking door een mod geplaatst is, dat het topic is verplaatst naar het genoemde forum. Oftewel, je had in het verkeerde forum gepost.

Verder zou het helpen als je erbij vertelde met welke programma's het allemaal zo traag gaat.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 16 september 2001 21:40 schreef Wirf het volgende:
Welke browser gebruik je dan?

Netscape 4.x (slecht :r :r)
Netscape 6.x (mwa)
Mozilla ( :) )
Konquerer (kweenie)
Opera (weekooknie)
Lynx ( 8-) )
ga maar eens gotten metr lynx :D

• noMSforme
Ik maakte de vergelijking tussen Windows98 en linux omdat
98 een slechte ipstack heeft en die van Linux veel sneller
is. Geloof zelfs dat de stack niet eens origineel Linux
is maar van beos of iets dergelijs.
Maw dezelde snelheid zou haalbaar moeten zijn.

En inderdaad er zijn verschillen tussen de snelheden in
browsers daar heb ik ook naar gekeken.
Ik heb Netscape 4, Opera en Konquerer geinstalleerd.
Maar het probleem doet zich al voor met een ftp van uit
de terminal zonder KDE/GNOME etc. Het zit dus dichterbij
de kernel of de hardware instellingen/drivers.

Bedankt voor alle reakties. Herinstalatie gaat me te veel
tijd kosten dus etherreal maar eens proberen om te kijken
waar het nu werkelijk mis gaat. Leer ik misschien ook nog iets.

Had ik het zelf verkeerd gepost? OOPS shame on me :

Alles draaid trouwens op een Athlon 1000@1100 met 256Mb geheugen. Het is nog steeds sneller dan ISDN hoor maar
ik word een beetje moe om elke keer op de reload button
te moeten klikken om de verbinding opnieuw op te bouwen.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 17 september 2001 00:33 schreef noMSforme het volgende:
Hehe, BeOS is afaik jonger dan GNU/Linux en closed-source. Misschien dat je een BSD bedoelde, maar bij mijn weten heeft Linux een eigen TCP/IP stack. En ja, die is beter dan die van win98 (TCP/IP stack van 9x/me zuigt, die van w2k niet, maar die is van de BSDs geript (wat overigens legaal is, begrijp me niet verkeerd)). Ikzelf kan bijvoorbeeld veel sneller surfen, terwijl mijn computer maar 1.5 keer zo snel is (pII 400 tov pII 233).
Maar goed, je zou zeker zo snel moeten kunnen surfen als in win98, met als opmerking dat IE wel een redelijk snelle browser is (meestal sneller dan netscape).
[quuote]
En inderdaad er zijn verschillen tussen de snelheden in
browsers daar heb ik ook naar gekeken.
Ik heb Netscape 4, Opera en Konquerer geinstalleerd.
Maar het probleem doet zich al voor met een ftp van uit
de terminal zonder KDE/GNOME etc. Het zit dus dichterbij
de kernel of de hardware instellingen/drivers.
[/quote]
Hmm, dat lijkt er idd dan wel op.
Alles draaid trouwens op een Athlon 1000@1100 met 256Mb geheugen. Het is nog steeds sneller dan ISDN hoor maar
ik word een beetje moe om elke keer op de reload button
te moeten klikken om de verbinding opnieuw op te bouwen.
Hmmz, aan de specs van je compu zal het niet liggen hoor :)

Ping eens een paar hosts (2 of 3 ofzo), en dan zowel vanuit windows als vanuit SuSE. Je moet vooral letten op gemiddelde ping-tijd en packet-loss.

Download dezelfde file eens van dezelfde server, en meet hoe lang hij erover doet, uiteraard weer in beide OSsen. Je kunt ftp://galileo.luon.net/linux/kernel/linux-2.2.19.tar.bz2 gebruiken als je wilt.

Doe eens 'ifconfig -a', en let vooral op welke interfaces er bestaan (als je maar 1 netwerkkaart hebt, heb je wrs alleen lo en eth0), en op de volgende regels bij eth0:
code:
1
2
3
RX packets:19149 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:20999 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:28 txqueuelen:100

Verwijderd

Herinstalleren is overbodig, het is geen windows ;)

Kun je de output van ipconfig hier eens neerzetten? Gebruik je ipchains/iptables? Een handige tool is tcpdump, mbv. tcpdump kun je precies zien wat er aan pakketjes voorbijkomt.

Welke services draai je?
Maw dezelde snelheid zou haalbaar moeten zijn.
Erm, de ipstack van windows is niet langzaam oid. Windows had tot XP een niet volledig geimplementeerde stack (bv. geen raw sockets, zie ook http://www.grc.com). Daarnaast zaten er wat bugs in, maar qua snelheid maakt het niet _zoveel_ uit dat je het echt zou merken. Kijk bv. naar downloadsnelheden van een locale (10Mbit) server, windows haalt daar dezelfde waarden als linux.

Linus' "first post" was in 1986 geloof ik, beos iets van 1995 ofzo?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op zondag 16 september 2001 22:58 schreef THIJZEL het volgende:

[..]

ga maar eens gotten metr lynx :D
Dat moet je ook doen met links - een lynx-versie met zo volledig mogelijke table- frame- en cookie-ondersteuning als je van een tekstbrowser ooit zou kunnen verwachten. In een xterm (wterm, aterm, gnome-term, whatever) gemaximaliseerd is het eigenlijk gewoon een full screen browser zoals elke andere, maar dan character based. Je kan ook gewoon op links single-klikken met je muis om ze te openen enzo. En ongelofelijk snel natuurlijk wegens no graphics.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 17 september 2001 02:21 schreef hezik het volgende:
Erm, de ipstack van windows is niet langzaam oid.
Wel langzamer dan die van Linux hoor. Als je samen op een 100 kbit/sec verbinding zit, en 2 GNU/Linux bakken downloaden iets, dan krijgt een win98-bak zo ongeveer geen byte meer door de inet-verbinding geduwd.
Kijk bv. naar downloadsnelheden van een locale (10Mbit) server, windows haalt daar dezelfde waarden als linux.
Ook dit gaat met (zeker met een goed getunede/geconfigde bak) GNU/Linux meestal iets sneller.
Linus' "first post" was in 1986 geloof ik, beos iets van 1995 ofzo?
Richard Stallman begon in 1984 met het GNU project, en Linus Torvalds begon in 1991 met 'zijn' OS; Linus progde alleen de kernel, voor de rest gebruikte hij voornamelijk de GNU tools/libs/whatever, wat op zich heel mooi uitkwam, want rond die tijd vormde GNU een redelijk compleet UNIX-alike systeem, maar had nog geen kernel. And thus GNU/Linux was born.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op zondag 16 september 2001 21:36 schreef hezik het volgende:
Probeer opera eens, andere browsers zijn idd traag.

IE is gewoon een fucking goede/snelle browser of je het nou leuk vind of niet..
Hier ben ik het helemaal niet mee eens..
IE goed? En snel? Er zijn veel snellere en stabielere browsers zo ook onder linux, ga jij maar eens met je IE browser naar 10 php pages ... resultaat: een kei harde crash van internet explorer of als je pech heb crasht de windows "explorer"...
Ik heb gister een nieuwe modem gekocht 2e hansje en die werkt veeel sneller onder linux dan onder windows (56kb/s helaas) maar waarom het internet zo traag gaat onder linux? geen flauw idee... sorry

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

kijk met iptraf wat de problemen zijn onder linux.
ftp een groot bestand haal je full bps dan moet je niet klagen..

Ik heb wel eens gelezen dat een 3comkaart op half duplex zetten betere resultaten geeft.

Verwijderd

IE goed? En snel? Er zijn veel snellere en stabielere browsers zo ook onder linux,
Welke dan? De enige welke ik ken welke qua snelheid in de buurt komt is Opera. De rest is allemaal langzamer (mozilla/netscape/konqueror/enz)
ga jij maar eens met je IE browser naar 10 php pages ... resultaat: een kei harde crash van internet explorer of als je pech heb crasht de windows "explorer"...
Dit probleem ken ik niet? Ligt mogelijk aan je windows setup danwel je hardware? IE crashed bij mij eigenlijk nooit (hooguit 1 keer in de 2 a 3 weken). Kun je een link geven naar een pagina waar IE op zou crashen volgens jou?

Dat dit aan PHP zou kunnen liggen is imo onzin, de client (browser) merkt nl. helemaal niets van PHP, is iets wat server-side wordt uitgevoerd.
Ik heb gister een nieuwe modem gekocht 2e hansje en die werkt veeel sneller onder linux dan onder windows (56kb/s helaas) maar waarom het internet zo traag gaat onder linux? geen flauw idee... sorry
Je reinste nonsense.. als dat modem _veeeeel_ sneller werkt onder windows dan is er gewoon iets mis met jouw windows. Of linux een snellere stack heeft dan windows of niet, zoveel zal het echt niet schelen en al helemaal niet op een modemverbinding.

Ik begrijp best dat je een hekel hebt aan MS en hun producten maar IE is op dit ogenblik gewoon de beste browser op de markt. Snel, stabiel en het grootste percentage van correct weergegeven pagina's. Hoe dit zo gekomen is is bijzaak, feit is gewoon dat het zo is. Onder linux vind ik Opera een fijne browser, op de hielen gevolgd door mozilla. Netscape zuigt, maar daar is iedereen het denk ik wel over eens.

Feit is ook dat dit off-topic is, mijn excuses hiervoor :)

• RG

RG

Lambda

Op dinsdag 18 september 2001 19:08 schreef hezik het volgende:
Ik begrijp best dat je een hekel hebt aan MS en hun producten maar IE is op dit ogenblik gewoon de beste browser op de markt. Snel, stabiel en het grootste percentage van correct weergegeven pagina's. Hoe dit zo gekomen is is bijzaak, feit is gewoon dat het zo is. Onder linux vind ik Opera een fijne browser, op de hielen gevolgd door mozilla. Netscape zuigt, maar daar is iedereen het denk ik wel over eens.
Mozilla heeft de beste en snelste renderengine (Gecko). En als er websites fout gaan ligt dat aan de maker niet aan de browser. Enige probleem is dat Mozilla zelf nogal log is, maar als je de renderengine inbouwt in Galeon ofzo is het ineens wel supersnel. Op school heb ik IE en Mozilla en merk ik weinig verschil. Het enige verschil is de opstarttijd, maja das ook niet eerlijk.

Verwijderd

Erm, hoezo is volgens jou die Gecko engine het snelst?

Is dat niet de Netscape 6 engine?

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 19:21 schreef Groot-Moefti het volgende:
[..]
Mozilla heeft de beste en snelste renderengine (Gecko). En als er websites fout gaan ligt dat aan de maker niet aan de browser. Enige probleem is dat Mozilla zelf nogal log is, maar als je de renderengine inbouwt in Galeon ofzo is het ineens wel supersnel. Op school heb ik IE en Mozilla en merk ik weinig verschil. Het enige verschil is de opstarttijd, maja das ook niet eerlijk.
/me gaat zich er ook mee bemoeien >:)
Laatst kwam uit een test ergens (kweet niet meer waar) dat het elkaar allemaal niet zo veel ontliep.
Maar afaik heeft Opera toch nog altijd de snelste render-engine (sneller dan Gecko nog). Persoonlijk vind ik gecko een betere render-engine dan degene die Opera gebruikt, alleen de rest van Mozilla is zo log (hoewel dat aan het verbeteren is en er natuurlijk altijd galeon is :) .)
Beiden zijn gewoon goede browsers naar mijn mening.
Op dinsdag 18 september 2001 16:24 schreef Scarecrow het volgende:
IE goed? En snel?
Mwah...IE vind ik persoonlijk toch een van de betere produkten van MS (okee kom nu maar allemaal over me heen gevallen ;) )
Het is best wel een aardig stabiele browser. Stabieler dan zijn andere windows-concurrenten in ieder geval. Verder heeft hij naar mijn mening nog altijd de beste render-engine van allemaal onder windows.
Er zijn veel snellere en stabielere browsers zo ook onder linux, ga jij maar eens met je IE browser naar 10 php pages ... resultaat: een kei harde crash van internet explorer of als je pech heb crasht de windows "explorer"...
Kunt u mij die even uitleggen?
Hoe kan een server-side taal nu invloed hebben op de browser. PHP wordt gewoon in HMTL/XML etc omgezet richting de client.
Een leuk verneukeratief j(ava)scriptje of vbscriptje dat clientside wordt uitgevoerd zou er eventueel voor kunnen zorgen (of nog leuker een java-applet >:) die zorgen bijna gegarandeerd voor een crash ). Maar dit betekent altijd dat er een fout in de code gemaakt is. Andere browsers kunnen (en vaak "zullen") daar net zo hard op crashen.
:?
Meer wil ik er niet over zeggen, dit is natuurlijk absoluut niet waar!

noMSforme: er zijn zogenaamde progjes om de snelheid van het netwerk te meten. Kijk maar eens op freshmeat daarvoor.
Verder zijn er ook sites waar je de up/download snelheid kan meten. Zo kan je een beetje vergelijken met windows.
Als blijkt dat het echt aan je browser ligt en niet aan Linux (dat het aan linux ligt lijkt me zeer onwaarschijnlijk, tenzij je CBQ o.i.d. gebruikt) tja dan zou ik eens een van de genoemde browsers proberen.

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 19:38 schreef hezik het volgende:
Erm, hoezo is volgens jou die Gecko engine het snelst?

Is dat niet de Netscape 6 engine?
Yupz en die van Mozilla en Galeon.

De render-engine op zich is inderdaad verdomd snel en redelijk goed; maar niet de snelste!
IE en Opera zijn nog altijd sneller qua renderen.

Verwijderd

Gelukkig nog iemand die het met me eens is ;)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Even over de browsers, bij mijn beste weten (ik heb ze zelf al een hele tijd niet meer gebruikt) is IE ietsje sneller qua renderen dan mozilla en konqueror, en opera ietsje sneller dan IE. Maar Mozilla 0.9.4 (die net uit is) is heel aardig qua snelheid (nouja, gecko dus... ik gebruikt mozilla zelf niet).
Over het correct renderen: hier rendert eigenlijk zo goed als alles prima met galeon/gecko.
Stabiliteit heb ik ook erg weinig over te klagen met alle browsers eigenlijk, alleen netscape (4) wel eens, en vroegere versies van galeon erg vaak (en van IE was het lastig dat die de hele compu nogal eens meesleurde).
Maar als je een beetje cpu hebt, maakt het vrij weinig uit denk ik of je galeon, mozilla, opera, konqeuror, netscape of IE gebruikt.

btw: galeon 0.12 + mozilla (nouja, gecko dus) 0.9.4 == :9~

• RG

RG

Lambda

Uit testen met zwaar complexe pagina's (Slashdot met honderden replies) is gebleken dat de Gecko engine icm Galeon er de concurrentie met gemak uittrekt. Opera blijkt het hier zelfs erg slecht te doen. OK de test was niet helemaal "je van het", maar omdat ze een ontiegelijk slome bak hadden genomen kon je de tijden goed meten.
IE is best snel maar heeft een brakke renderengine, dat zal iedere serieuze HTML developper wel weten. Opera en Mozilla zijn veel completer en flexibeler. Ooit wel eens geavanceerde png's in IE gezien? MathML en dat soort stuf in IE? Mozilla ondersteund eigenlijk gewoon alles helemaal en is daarnaast ook nog eens verrekte snel. De Mozilla GUI is wel traag jammergenoeg, maar als je dus Galeon hebt is dit nadeel in een keer weg :)
Het enige irritante is dat een redraw van een page in de Gecko engine niet erg snel gaat (hoe dta komt weet ik ook niet)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 18 september 2001 23:13 schreef Groot-Moefti het volgende:
Ooit wel eens geavanceerde png's in IE gezien? MathML en dat soort stuf in IE?
Of streaming JPEG? Zelfde verhaal... :(

• RG

RG

Lambda

Dubbel bericht :(

• loial
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
Je kunt wel steeds zeggen dat Opera of Mozilla zo erg snel zijn, en dat is natuurlijk ook heel fijn, maar als gebruiker merk je toch ook geregeld dat websites 'het niet doen'. De plaatjes passen niet in elkaar en de pagina laadt maar half, waarbij bepaalde javascript zooi gewoon niet werkt (ook geen foutmelding). Dan vraag ik me toch af wie de schuldige nou is...in IE werkt die pagina dan namelijk wel...dus de code van de pagina is niet helemaal onzin:) Dat is dan toch eigenlijk ook slecht van een webbrowser :?

Verwijderd

Op dinsdag 18 september 2001 23:13 schreef Groot-Moefti het volgende:
Uit testen met zwaar complexe pagina's (Slashdot met honderden replies) is gebleken dat de Gecko engine icm Galeon er de concurrentie met gemak uittrekt. Opera blijkt het hier zelfs erg slecht te doen. OK de test was niet helemaal "je van het", maar omdat ze een ontiegelijk slome bak hadden genomen kon je de tijden goed meten.
/me is echt benieuwd naar die test, zeker aangezien andere tests iets anders uitwijzen.
Sterker nog; ik vind bijvoorbeeld Opera zelfs zichtbaar sneller dan bijvoorbeeld Gecko of IE.
En ja ik draai hier ook nightly builds ;) Ik moet wel toegeven dat bijvoorbeeld Mozilla en Galeon enorm verbeterd zijn.
Eigenlijk zijn het best wel heel aardige browsers geworden.
IE is best snel maar heeft een brakke renderengine, dat zal iedere serieuze HTML developper wel weten. Opera en Mozilla zijn veel completer en flexibeler.
Hier ben ik het toch wel enigszins mee oneens :P
Flexibeler zijn ze absoluut niet. Sterker nog, ze zijn veel stricter (de browsers dan he, niet de render-engine).
Als er ergens in een Html file een foutje staat dan heb je grote kans dat Opera en Mozilla er zich (terecht) in verslikken omdat ze het niet goed kunnen parsen, terwijl IE er bijvoorbeeld nog een goed geheel van weet te maken (qua renderen dan).

Aan de andere kant is dat natuurlijk een makke, aangezien de devver zo niet op zijn fouten gewezen wordt.
Verder was IE qua standaarden verder dan de meeste andere browsers (tenminste de laatste keer dat ik het controleerde (denk bijvoorbeeld aan css etc). Nadeel is dan weer wel, dat ze ook weer van die standaarden gaan afwijken bij MS |:(
Maar om de render-engine van MS brak te noemen vind ik persoonlijk een beetje ver gaan. Geavanceerde PNG's bijvoorbeeld heb ik geen problemen mee onder IE, waarom het bij jou niet werkt is me eigenlijk een raadsel.
Op dinsdag 18 september 2001 23:21 schreef deadinspace het volgende:
Of streaming JPEG? Zelfde verhaal... :(
Hmzz die kende ik nog niet :P
Maar dat kan niet echt een fout in de render engine zijn. Misschien heeft IE daar geen ondersteuning voor o.i.d.
Op dinsdag 18 september 2001 23:23 schreef Groot-Moefti het volgende:
Dubbel bericht :(
10 minuten >:)
Tja de servers zijn lekker bereikbaar vandaag ;)
Op dinsdag 18 september 2001 23:39 schreef Loial het volgende:
Je kunt wel steeds zeggen dat Opera of Mozilla zo erg snel zijn, en dat is natuurlijk ook heel fijn, maar als gebruiker merk je toch ook geregeld dat websites 'het niet doen'. De plaatjes passen niet in elkaar en de pagina laadt maar half, waarbij bepaalde javascript zooi gewoon niet werkt (ook geen foutmelding). Dan vraag ik me toch af wie de schuldige nou is...in IE werkt die pagina dan namelijk wel...dus de code van de pagina is niet helemaal onzin:) Dat is dan toch eigenlijk ook slecht van een webbrowser :?
Nee dat is niet slecht van de webbrowser ;)
Het is slecht van degene die de pagina/applicatie gemaakt heeft, zoals ik hierboven ook al zeg.
Blijkbaar wijkt deze af van de standaarden of heeft deze fouten gemaakt. Dat IE er vaak mee overweg kan is alleen maar mooi meegenomen.

• RG

RG

Lambda

Laadtijden van een ingewikkelde Slashdot pagina
Opera: 127 seconds
Konqueror: 57 seconds
Mozilla: 71 seconds
Galeon: 64 seconds
Skipstone: 57 seconds (Note: Browser crashed on first attempt.)
Netscape: 34 seconds
Opera vind ik ook best wel snel, maar als de pagina's comp[lexer worden duurt het echt eeuwen voor ze zijn ingeladen.
IE, tja ik heb er altijd problemen mee als ik met CSS2 bezig ben. Geeft de pagina nooit zo weer als het zou moeten :(

Verwijderd

Welke pagina is dat? (link)

Dan kan ik de laadtijden voor IE er ook even bijzetten >:)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 18 september 2001 23:55 schreef nelske het volgende:
Hmzz die kende ik nog niet :P
Maar dat kan niet echt een fout in de render engine zijn. Misschien heeft IE daar geen ondersteuning voor o.i.d.
Ja, dat is het probleem ook.
Streaming JPEG is overigens gewoon een multipart JPEG plaatje (dus een JPEG die meerdere plaatjes in zich heeft, beetje a la animated gif) met een niet-beperkte hoeveelheid parts die dan in een stroom aangeleverd worden. Gebruiken we hier om webcams op het web te laten bekijken, alleen moesten we dus voor IE (zelfs netscape 4 kon het... zucht) een java applet maken... en dat haalt natuurlijk maar de helft van de fps.
Op woensdag 19 september 2001 14:05 schreef hezik het volgende:

Mja, das nie nuttig als het niet op dezelfde compu gebeurt.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Weet je wat, kom maar een keer gezellig internetten bij mij, kun je het zelf zien dat bij mij surfen op een linux os sneller is dan op windows 2k

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• RG

RG

Lambda

Op woensdag 19 september 2001 14:05 schreef hezik het volgende:

Een Slashdot pagina met enorm veel replies. Had vandaag ff getest of Mozilla dat een beetje snel deed en een page met 700 reacties duurde inclusief downloaden 8 seconden om op te bouwen :)

• noMSforme
Ik had niet meer gereageerd in de hoop deze onzin te voorkomen maar helaas.. :r
Voor degenen die wel op het juiste topic hebben gereageerd bedankt voor de hulp!

bijna alles is off topic. |:(

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 19 september 2001 18:35 schreef noMSforme het volgende:
Voor degenen die wel op het juiste topic hebben gereageerd bedankt voor de hulp!

Dat het offtopic is, betekent niet meteen dat het ook slecht is. Zeker, het is niet de oplossing voor jouw probleem, maar als er een (redelijk) interessante discussie ontstaat, zie ik geen reden om dat :r te noemen, ook al is het (nog niet eens zo heel erg) offtopic.

Het is mij overigens opgevallen dat veel topics uitmonden in een discussie over iets anders zodra de topicstarter geen feedback meer geeft (wat hier het geval is).

Heb je bijvoorbeeld al geprobeerd mijn vragen te beantwoorden?
Op maandag 17 september 2001 01:47 schreef deadinspace het volgende:
Ping eens een paar hosts (2 of 3 ofzo), en dan zowel vanuit windows als vanuit SuSE. Je moet vooral letten op gemiddelde ping-tijd en packet-loss.

Download dezelfde file eens van dezelfde server, en meet hoe lang hij erover doet, uiteraard weer in beide OSsen. Je kunt ftp://galileo.luon.net/linux/kernel/linux-2.2.19.tar.bz2 gebruiken als je wilt.

Doe eens 'ifconfig -a', en let vooral op welke interfaces er bestaan (als je maar 1 netwerkkaart hebt, heb je wrs alleen lo en eth0), en op de volgende regels bij eth0:
code:
1
2
3
RX packets:19149 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:20999 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:28 txqueuelen:100

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 18:35 schreef noMSforme het volgende:

Tja als de topicstarter (=jij in dit geval) zelf niet meer reageert in een topic is de kans dat het offtopic gaat nogal groot aanwezig he ;)

Verder is het eigenlijk niet eens echt offtopic, omdat het wel bijna aan de browser zal moeten liggen als je geen zaken als QOS of Traffic Shaping gebruikt. Geloof maar niet dat het aan Linux zelf zal liggen.
Op woensdag 19 september 2001 13:42 schreef Groot-Moefti het volgende:
Laadtijden van een ingewikkelde Slashdot pagina
[..]

Opera vind ik ook best wel snel, maar als de pagina's comp[lexer worden duurt het echt eeuwen voor ze zijn ingeladen.
IE, tja ik heb er altijd problemen mee als ik met CSS2 bezig ben. Geeft de pagina nooit zo weer als het zou moeten :(
Ik ben heel benieuwd hoe die pagina eruit ziet. Simpelweg om de reden, dat ik me zo niet even een pagina voor de geest kan halen, waarbij renderen bij mij zo lang zou duren. Ofwel ik vind dit geen reele meting eigenlijk! (okee als een server heel traag is, wil het wel eens zo lang duren :+ ).

Als jij mij een paar links kan geven naar snelle servers waarbij het renderen zo lang zou moeten duren, dan neem ik het bovenstaande terug ;)

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 19:20 schreef deadinspace het volgende:
Dat het offtopic is, betekent niet meteen dat het ook slecht is. Zeker, het is niet de oplossing voor jouw probleem, maar als er een (redelijk) interessante discussie ontstaat, zie ik geen reden om dat :r te noemen, ook al is het (nog niet eens zo heel erg) offtopic.

Het is mij overigens opgevallen dat veel topics uitmonden in een discussie over iets anders zodra de topicstarter geen feedback meer geeft (wat hier het geval is).

Heb je bijvoorbeeld al geprobeerd mijn vragen te beantwoorden?
Two souls one mind :D ;)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 19 september 2001 19:22 schreef nelske het volgende:
Tja als de topicstarter (=jij in dit geval) zelf niet meer reageert in een topic is de kans dat het offtopic gaat nogal groot aanwezig he ;)

Verder is het eigenlijk niet eens echt offtopic, omdat het wel bijna aan de browser zal moeten liggen als je geen zaken als QOS of Traffic Shaping gebruikt. Geloof maar niet dat het aan Linux zelf zal liggen.
Dat ja :P

• RG

RG

Lambda

Ik ben heel benieuwd hoe die pagina eruit ziet. Simpelweg om de reden, dat ik me zo niet even een pagina voor de geest kan halen, waarbij renderen bij mij zo lang zou duren. Ofwel ik vind dit geen reele meting eigenlijk! (okee als een server heel traag is, wil het wel eens zo lang duren <http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/229743/2/i/s/clown.gif> ).

Als jij mij een paar links kan geven naar snelle servers waarbij het renderen zo lang zou moeten duren, dan neem ik het bovenstaande terug <http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/229743/2/i/s/wink.gif>
Ga naar Slashdot toe en neem een topic met 1000 replies :) Deze test is ok maar gedaan op een ouwe pentium 166, dus dan zijn die tijden niet zo heel erg vreemd.

• RG

RG

Lambda

* RG heeft zelf ff wat getest. Gewoon ff een slashdot page gepakt met een hele berg reacties erop. Nou Opera deed er alles bij elkaar gemiddeld 24 seconden over en Mozilla 12.
Dus ik mag Mozilla hier als winnaar uitroepen :)
maar als ik dus naar Google ga duurt dat in Opera 1 seconden en in Mozilla 2,5 ofzo. Dus het lijkt of Mozilla een langere startup tijd nodig heeft ofzo, maar daarna wel erg snel renderd.
Dit is trouwens maar een simpele test hoor, je moet het zelf maar eens proberen dan zul je het wel zien...

• RG

RG

Lambda

dubbelpost :(

Pagina: 1