Welke handheld voor kind (7) aan te schaffen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toyne
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-05 18:31
Net terug van een meivakantie naar spannje en mijnechtgenoot begon over een een nintendo switch kopen onder andere voor de kids.

Mijn oudste(7) heeft sinds kort een kidi zoom fotocamera met een paar spelletjes en deed die toch wel graag op de achterbank. De jaren daarvoor zich altijd vermaakt met diertjes, tekeningetjes en andere kleine bezigheden tijdens lange ritten.

Nu heb ik geen enkele ervaring met dit soort computer spul sinds dat ik in mijn jeugd eigenaar was van een gameboy color, ik was al een stuk ouder dan 7 geloof ik.

Nu was ik vooral benieuwd naar wat meningen over het feit dat kinderen van 7 beschikking hebben over een switch. Ik las namelijk wel dat nintendo de wat meer familie vriendelijke spellen heeft tov playstation en xbox.

Dan even wat andere praktische info:
Switch 2 komt binnenkort uit, gaan eerdere games daar ook op? Leek me niet heel slim om een switch 1 te doen als 2 eraan komt.

Op marktplaats worden games aangeboden, kan je dat 'zorgeloos' aanschaffen?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:11
Nintendo Switch 1 games (praktisch allemaal) werken ook op de Nintendo Switch 2, dus ik zou daarvoor gaan. Dan zit je de komende jaren goed voor je kinderen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:45
Het kan makkelijk. Met 1 afspraak. Schermtijd is zoveel uur per dag en daarna is het klaar.

Wij hadden dat probleem niet. Na twee uur waren de batterijen leeg. Maar tegenwoordig gaat dat veel langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-05 16:32
Voor beginnende spelers weet ik niet of ik gelijk voor een S2 zou gaan. Tamelijk zware investering voor iets waarvan je niet zeker weet of ze het wel leuk gaan vinden en of ze er voor langere tijd wat mee gaan doen. Maar dat zal ook aan je budget liggen uiteraard.

Persoonlijk zou ik overwegen om een S1 aan te schaffen - als je echt op de prijs zit kun je naar een tweedehands kijken, en als draagbaarheid een ding is en spelen op de TV niet, dan kun je een Lite overwegen, maar dan kun je eerst eens kijken of ze het überhaupt leuk gaan vinden. De games kunnen te zijner tijd gewoon over naar een eventuele S2, mocht die er dan toch komen, en de hardware kan dan naar broertje/zusje.

Schermtijd kun je eventueel via de app voor ouderlijk toezicht regelen. Tweede hands games zijn in principe geen probleem, mits je dan gewoon een tweedehands game card koopt (zo'n spelcassette). Er zijn enkele game cards waar een code bij zat met bijvoorbeeld extra content, het kan zijn dat je die dan mist, maar dat zijn er niet zo veel en meestal zijn dat geen games die je voor je kids koopt.
Ik zou wel voorzichtig zijn als het digitale games zijn. Nintendo staat het in principe niet toe dat je die doorverkoopt en heeft daar ook geen systeem voor, dus als die aangeboden worden is het meestal met een account erbij. Dat mag volgens de gebruiksvoorwaarden van Nintendo niet dus wees daar voorzichtig mee als je eraan wil beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:26
Afhankelijk van de spellen die je koopt kunnen kinderen vanaf een jaar of 4 zich al kortstondig met de Switch vermaken. Als je Mario Kart Deluxe op de meest simpele instellingen zet dan kunnen ze gewoon een race uitrijden. Mario Party is ook erg vermakelijk vanaf die leeftijd, ze krijgen er vanzelf handigheid in. Het voordeel is wel als de interesse er bij één of allebei van de ouders ook ligt, zodat het samen een beetje ontdekt kan worden. Als je de Switch geeft, zelf geen idee hebt hoe het werkt, en het kind moet alles uitvogelen dan is de leercurve wat steiler.

Bron: 2 kinderen van 4 en 6 jaar oud en twee enthousiaste ouders.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:27

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Aangezien je een vraag stelt heb ik wat wijzigingen (type, titel en subforum) aangebracht

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02:34
Hier twee jongens van net 7 en net 8.

Als handheld spelen ze hier op de iPad. En als ze “serieuzer” gaan gamen kan dat op mijn PS5.

We hebben ook een switch maar in het nieuwe huis niet meer aangesloten. Ze spelen toch veel liever op de PS5. FIFA, rocket league, Forza. En soms ook met (of tegen) mij.

Verder doen wij niet aan schermtijd. Als ze op een scherm willen moeten ze dat altijd vragen en als we zeggen dat het uit moet gaat het uit.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-05 14:30

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Ik zou inderdaad wat @Seal64 al voorstelt, voor een Switch 1 gaan, staan meer dan genoeg leuke en goede gebruikte Switch op marktplaats, en nu met de komst van de Switch 2 zullen deze ook niet super duur zijn.

Keuze aan games zijn meer dan genoeg, en vooral ook veel kindvriendelijke games. Met de Ouder app kun je ook alles heel goed monitoren, kijk dit filmpje maar eens om een idee te krijgen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Pagina: 1