Powerbank aankopen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhaeyer
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 12-05 11:35
Hallo

Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats ben om mijn vraag te stellen. Ik wil een powerbank aankopen om mijn telefoon bij te laden tijdens langere wandelingen. Mijn telefoon is een android motorola edge van het jaar 2020.

Maar er is zo'n variëteit aan firma's die powerbanks leveren. Bovendien heb ik gelezen dat bepaalde PB de batterij van de telefoon kunnen beschadigen. En dat sommige PB het snel laten afweten. Een ding staat vast: draadloos opladen valt af.

Welke bedrijven zijn de toppers in het maken van PB?

Dank voor een reactie

Beste antwoord (via dhaeyer op 04-05-2025 18:42)

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09 20:25
dhaeyer schreef op zondag 4 mei 2025 @ 18:03:
Beste br00ky

Ik had de tabel wel degelijk bekeken maar maar mijn vraag gaat vooral naar de betrouwbaarheid van de firma's. Te meer omdat AI Perplixity mij waarschuwde dat PW de batterij van de smartphone kan beschadigen. Vandaar dat ik vooral reacties/ervaringen wou horen van gebruikers.

Op mijn zoektocht kwam tot nu ANKER er goed uit en ook VARTA.
Je gaat al fout door AI te vragen en te geloven dat alles wat AI zegt waar is.
Ik heb 25 verschillende powerbanks gebruikt/verbruikt en nog nooit schade opgelopen met welk apparaat dan ook.
Goede merken zijn: Xtorm, Anker, Ugreen, Varta, Belkin.

Ik gebruik nu zelf 4 Xtorm - Fuel Series 5 Powerbank 67W - 45.000 mAh voor m'n laptop, telefoon en tablet. <3

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis eigen inzet en uitzoekwerk. Heb je onze Powerbank best buy guide al eens bijgepakt? Wat voldoet er niet aan de daar genoemde modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

franssie

Save the albatross

@dhaeyer kijk inderdaad in de BBG, onder aan de specs per accucapaciteit staat een nuttige tabel waarin pass-through (opladen en laden tegelijkertijd) en PD 9Max vermogen) staan opgenomen. Pass through vind ik handig als ik in het hotel oid zowel de powerbank wil opladen als mijn telefoon en travel surface go, of mijn travel router etc etc.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:56
Ik heb twee Xiaomi’s 10000 mAh en 20000 mAh werken vanaf begin naar behoren, goede ervaringen mee.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• serefjr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03:43
ik gebruik anker en qoovi zeer goede ervaringen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhaeyer
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 12-05 11:35
Beste br00ky

Ik had de tabel wel degelijk bekeken maar maar mijn vraag gaat vooral naar de betrouwbaarheid van de firma's. Te meer omdat AI Perplixity mij waarschuwde dat PW de batterij van de smartphone kan beschadigen. Vandaar dat ik vooral reacties/ervaringen wou horen van gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

franssie

Save the albatross

Ugreen, Anker, Xioami zijn over het algemeen merken die het bij mij al jaren goed doen. En ja snel (ont) laden verkort de levensduur, zowel bij je telefoon, laptop als bij de powerbank (en EV)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Hell-Slave
dhaeyer schreef op zondag 4 mei 2025 @ 18:03:
Beste br00ky

Je gaat al fout door AI te vragen en te geloven dat alles wat AI zegt waar is.
Ik heb 25 verschillende powerbanks gebruikt/verbruikt en nog nooit schade opgelopen met welk apparaat dan ook.
Goede merken zijn: Xtorm, Anker, Ugreen, Varta, Belkin.

Ik gebruik nu zelf 4 Xtorm - Fuel Series 5 Powerbank 67W - 45.000 mAh voor m'n laptop, telefoon en tablet. <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hell-Slave
De Xtorm Fuel Series 5 heeft ook een handige functie waar weinig over gesproken wordt en dat is een auto off override handig voor low power verbruikers.
Power knop paar seconden ingedrukt houden (de leds doen een animatie dingetje) en de powerbank blijft een uur of 5-6 aan.
Pagina: 1