Netflix Android app op Windows pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 14:27
Ha fijne medetweakers,

Mijn schoonouders hebben een fijne grote laptop met daarop Netflix als app, in het verleden kon je hiermee downloaden en dan offline kijken. Ze gebruiken de laptop op hun boot in het buitenland om in de avond lekker een serie te kijken.

De huidige Windows app van Netflix staat dit niet meer toe. de Netflix app op Android staat dit wel toe, maar kijken op een telefoontje is niet te doen.
Een hotspot maken met de telefoon voor de laptop om Netflix live te streamen werkt vaak niet door het beroerde bereik (liggen vaak afgelegen) en als het wel kan, brand je zo door de bundel heen.

Concreet, er zijn emulatoren voor Android die het mogelijk maken om Android te draaien binnen Windows. Wie heeft hier ervaring mee? En werkt dit ook icm met de Android Netflix app zodat ze wel kunnen downloaden en kijken?

Advies is welkom.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omdat je vraag niet gaat over Windows zelf: ik verplaats even van Windows clients naar de softwareburen.

Inhoudelijk: aangezien dit me een van de manieren lijkt om video’s te kopiëren, kan ik me goed voorstellen dat Nf dit actief zal proberen te blokkeren. Volgens mij gaat via Chromecast of Apple TV streamen zo ook niet meer. Maar check dat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
F_J_K schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:36:
Omdat je vraag niet gaat over Windows zelf: ik verplaats even van Windows clients naar de softwareburen.

Inhoudelijk: aangezien dit me een van de manieren lijkt om video’s te kopiëren, kan ik me goed voorstellen dat Nf dit actief zal proberen te blokkeren. Volgens mij gaat via Chromecast of Apple TV streamen zo ook niet meer. Maar check dat.
Top, ik kon maar lastig bepalen waar ik dit topic moest aanmaken. Ben benieuwd of mensen met creatieve ideeën komen of een workaround

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:50

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb er verder geen ervaring mee, maar volgens mij was er vanuit Microsoft een officiele ondersteuning voor Android op Windows via Windows Subsystem for Android.

Ik lees echter hier dat het vanaf afgelopen maart niet meer ondersteund wordt, maar het schijnt nog wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daoka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20-05 04:16
Ik heb het nooit geprobeerd dus hoe makkelijk is weet ik niet. Zou het een optie kunnen zijn om de content op de telefoon te bewaren en dan bijvoorbeeld met screen mirror of smart view de scherm van de telefoon naar de laptop te sturen? Ik verwacht niet dat er wifi op de boot is dus zou je een usb naar hdmi kabel kunnen kopen of een goedkope acces point. Als je een kabel koopt zal wel even moeten kijken of de telefoon überhaupt zo een optie heeft en of de poort op de laptop ook inkomende signalen kan hebben. Zie bijvoorbeeld
https://www.airdroid.com/...one-screen-on-pc-via-usb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54

Reinier

\o/

En anders @Daoka's idee maar dan met een los scherm i.p.v. laptop? Lijkt me de eenvoudigste optie en die portable displays kosten niet veel (zeker voor iemand die een boot heeft :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 08:28
je hebt ook de app android op windows of hoe het kreng heet waarmee je dacht ik ook het scherm van de telefoon kan streamen naar een andere machine geen idee of je daar wat mee kan maar goed.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
Daoka schreef op maandag 12 mei 2025 @ 06:51:
Ik heb het nooit geprobeerd dus hoe makkelijk is weet ik niet. Zou het een optie kunnen zijn om de content op de telefoon te bewaren en dan bijvoorbeeld met screen mirror of smart view de scherm van de telefoon naar de laptop te sturen? Ik verwacht niet dat er wifi op de boot is dus zou je een usb naar hdmi kabel kunnen kopen of een goedkope acces point. Als je een kabel koopt zal wel even moeten kijken of de telefoon überhaupt zo een optie heeft en of de poort op de laptop ook inkomende signalen kan hebben. Zie bijvoorbeeld
https://www.airdroid.com/...one-screen-on-pc-via-usb/
Zojuist even geprobeerd met Droidcast en dan via een USB kabel. Dit even met een android tablet die hier thuis ligt. Het delen werkt erg mooi!
Het stomme is wel, het lijkt erop dat de Netflix app iets van beveiliging heeft. Je kunt de netflix app mooi mirroren, het menu zie je ook. maar op het moment dat je de aflevering of de film start loopt het op de tablet wel door, maar zie je geen bewegend beeld op de laptop.
Dat is wel jammer, snap niet dat ze dit bij Netflix zo moeilijk maken.
Reinier schreef op maandag 12 mei 2025 @ 06:58:
En anders @Daoka's idee maar dan met een los scherm i.p.v. laptop? Lijkt me de eenvoudigste optie en die portable displays kosten niet veel (zeker voor iemand die een boot heeft :D ).
Dit zal ik ook nog eens proberen maar dan heb ik een HDMI naar USB-C kabel nodig. Maar ergens vermoed ik dat het Netflix effect ook hier gaat spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:06
KnuCha schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:42:
[...]

Het stomme is wel, het lijkt erop dat de Netflix app iets van beveiliging heeft. Je kunt de netflix app mooi mirroren, het menu zie je ook. maar op het moment dat je de aflevering of de film start loopt het op de tablet wel door, maar zie je geen bewegend beeld op de laptop.
Dat is wel jammer, snap niet dat ze dit bij Netflix zo moeilijk maken.
Dat lijkt op hardwareversnelling. Ik weet niet of je dat in de Netflix app kan uitzetten, anders kan het (afhankelijk van je tablet en android versie) op android niveau uitgezet worden.

Bij de Netflix apps op TV's kan je ook netflix naar netflix casten. Misschien ondersteunt de Windows versie van de app dat ook? Dan heb je geen apps van derden nodig.

Zie Een mobiel apparaat gebruiken om Netflix te kijken op een tv
(en ook Zwart scherm met geluid voor meer zwart-scherm oplossingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daoka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20-05 04:16
Ik vermoed dat een usb naar hdmi waarschijnlijk hetzelfde probleem geeft. Maar voor ongeveer 13 euro zou je het kunnen proberen.

Je kan het natuurlijk testen of het echt Netflix is door andere videos te proberen van youtube of zelfs lokaal af te spelen. Heb je dan ook geen beeld weet je ieder geval dat het niet aan Netflix ligt. Zoals ditex al zei dit zou ook hardwareversneing kunnen zijn. Dan zouden meer bronnen problemen kunnen geven.
Alright, so first thing’s first: you gotta dig into Developer Options. Now, not everyone has this enabled by default, which makes sense ‘cause most folks don’t need it. To get there, head to Settings > About Phone (or About Device) and tap “Build Number” like, I dunno, seven times? Yeah, it’s that quirky little Easter egg. After a few taps, you’ll get a notification saying, “You’re now a developer!” Then, backtrack to the main Settings menu, and Developer Options should be there.

Looking at this... Once you’re in, look for something like “GPU Rendering” or “Debug GPU Overdraw” — the exact name might vary depending on your phone’s software version or manufacturer. For example, Samsung Galaxy users might find it under “Graphics” or “Game Tools,” while Xiaomi might bury it deeper. When you spot it, set GPU Rendering to “On” instead of “Adaptive” or “Off.” Boom, that’s hardware acceleration enabled. this shows why - But wait, there’s a catch! Not all apps play nice with this.
https://www.quora.com/How...cceleration-on-my-Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Android tablet met een groot scherm ipv telefoon?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
gambieter schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:34:
Android tablet met een groot scherm ipv telefoon?
Zou nog een optie zijn, wel een dure optie. beetje fatsoenlijke grote tablet (15 inch ofzo) zit je zo op 700+ euro.
Daarnaast is de laptop 16,4 inch en heeft een mooi scherm + goede speakers.
Daoka schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:33:
Ik vermoed dat een usb naar hdmi waarschijnlijk hetzelfde probleem geeft. Maar voor ongeveer 13 euro zou je het kunnen proberen.

Je kan het natuurlijk testen of het echt Netflix is door andere videos te proberen van youtube of zelfs lokaal af te spelen. Heb je dan ook geen beeld weet je ieder geval dat het niet aan Netflix ligt. Zoals ditex al zei dit zou ook hardwareversneing kunnen zijn. Dan zouden meer bronnen problemen kunnen geven.

[...]

https://www.quora.com/How...cceleration-on-my-Android
Youtube en lokaal opgenomen videos met de camera worden wel gewoon afgespeeld op de laptop via USB-C kabel met Airdroid Cast als app op laptop/tablet (prima app, werkt over USB als je die developer mode aanhebt op de tablet. Het lijkt toch echt door netflix gedetecteerd te worden ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-05 13:17
Misschien eens proberen met BlueStacks? Dit is een Android emulator, waarop je vervolgens de Netflix app kan downloaden en daarna episodes kan downloaden. Geen idee of dit goed werkt though, nog nooit geprobeerd.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

KnuCha schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:53:
Zou nog een optie zijn, wel een dure optie. beetje fatsoenlijke grote tablet (15 inch ofzo) zit je zo op 700+ euro.
Daarnaast is de laptop 16,4 inch en heeft een mooi scherm + goede speakers.
Een chromebook, zou dat werken?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
gambieter schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:28:
[...]

Een chromebook, zou dat werken?
Dat is wel interessant, de vraag is dan wel of je met de netflix app op een chromebook ook kunt downloaden en offline kan kijken. Anders heeft dit geen zin en is het net als windows.

Iemand met een chromebook die dit kan checken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
Dan moet een Chromebook tellen als een mobile device, gezien downloads niet meer zijn supported op alles behalve mobile devices. Volgens mij tellen Chromebooks niet als mobile devices, but qoute me if i'm wrong.

Zie deze link: https://help.netflix.com/en/node/55672

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
KilleBladhark schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 07:59:
Dan moet een Chromebook tellen als een mobile device, gezien downloads niet meer zijn supported op alles behalve mobile devices. Volgens mij tellen Chromebooks niet als mobile devices, but qoute me if i'm wrong.

Zie deze link: https://help.netflix.com/en/node/55672
Als ik op jouw link doorklik kom ik uit op https://help.netflix.com/en/node/54816
Daar staan Chromebooks wel tussen! (mits ze de playstore bevatten)

Dat zou mooi zijn als mogelijke oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
Ik zie het inderdaad.
Met een snelle Google search kom ik de volgende website tegen: https://www.androidauthor...inux-android-apps-874984/

Redelijk wat devices met Android support.

Pagina: 1