Toon posts:

[access] Records worden niet meer opgeslagen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een heel vreemd probleem met access:
Ik heb een database waarbij je gegevens in kunt voeren via een form. Dit werkte prima.

Maar (na uitbreiden/veranderen dbase) als ik nu een record bewerk, en de form sluit, (en zelfs eerst save record gedaan), wordt het de verandering NIET opgeslagen.
Toevoegen gaat prima.

Allow edits staat op false; gedurende dat de form openstaat en ik door de records blader, wordt het gewijzigde records WEL goed getoond als ik weer bij dit record terugblader. Als de form wordt gesloten en weer wordt geopend is de verandering ongedaan gemaakt.

Ook wordt de data onderliggende tabel gewijzigd. Maar hier ook, zodra de form wordt gesloten wordt de data naar de oude gegevens teruggebracht.

Ik heb alle code gecheckt in het form: Geen events on close. Er zit eenmaal een undo in de VB-code maar die wordt bij het sluiten niet aangeroepen. On current staat ook niets speciaals.

Ik vind het vreemd omdat zelfs de data in de tabel wordt aangepast na wijzigen van data in het form.

vreemd?:? of zie ik iets stoms over het hoofd...

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Allow edits staat op false; = aanpassen -> niet toegestaan. over nieuw opstarten -> Oude gegevens.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Stom, ik bedoel juist allow edits staat op true.

Ik kan de records gewoon wijzigen, als allow edits op false staat kan dit uberhaupt niet.

Als de form geopend blijft zijn de wijzigen ook gewoon zichtbaar. Na sluiten van de form en weer openen zijn de gegevens teruggebracht in de staat als ze waren toen de records zijn toegevoegd.