Hoe kabels uit muur krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irdiwen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-07 20:35
Beste allen,

We zitten hier met een probleem en ik hoop dat jullie een goede tip hebben. Het zit zo:

Mijn man wil de deurbel vervangen voor eentje waar een ethernetkabel aan moet (Ubiquity). De ethernetkabel is een stukje dikker dan de kabel die nu naar de huidige (Eufy) deurbel loopt. Hij heeft beide kabels met plakband aan elkaar gemaakt (ja, dat had ducttape moeten zijn) en de oude deurbel verwijderd. Toen hebben we de kabels getrokken. Dat ging een heel stuk goed, tot op het einde. Mijn man dacht: nog even hard trekken... en je kunt wel raden wat er gebeurd is. Losgekomen en afgebroken. Hij heeft geprobeerd 'm terug eruit te trekken, maar dat is ook niet gelukt. De kabel zit muurvast (haha) en we hebben op dit moment dus geen werkende deurbel (sorry, ik moest kloppen want de bel doet het niet).

Mijn vraag is tweeledig:
- Heeft iemand een idee hoe we de kabel weer uit de muur krijgen?
- Zo nee, heeft iemand dan een idee welk type klusjesman ik moet bellen, zodat die het misschien wel kan? Is dat een loodgieter? Een elektricien? Weer heel iemand anders?

Het punt is dat we de gang twee jaar geleden helemaal hebben laten stuccen en opknappen, dus ik wil echt heel graag voorkomen dat we de muur in moeten. De kabel lijkt vast te zitten op het laatste stukje, bij de buitenmuur en het deurkozijn, maar dat weten we niet zeker. En om het nog erger te maken, heeft mijn vader bedacht er WD40 in te spuiten (ik was er even niet...). Help!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:38
waarschijnlijk is het stekkertje vast komen te zitten , kwestie van wiebelen , en hopen dat hij toevallig los komt.
en anders een kraan met een sloopkogel, die krijgt de muur wel open, dan kan je de kabel eruit halen via de buitenkant.

[ Voor 4% gewijzigd door 99ruud99 op 04-05-2025 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan kijken of je met een trekveer vanaf de andere kant duwen helpt om de kabel er weer uit te krijgen. Grote kans dat het plakband los gekomen is en een prop heeft gevormd.

Als het een kort stukje is kan je ook naast de veer er met een föhn warme lucht in blazen, dat maakt het plakband wat soepeler.

Hoe dan ook, voor de volgende keer is de methode met de oude draad een trekveer er door trekken en met de trekveer de nieuwe.

[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 04-05-2025 13:24 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
De kabel rond iets stevig wikkelen en dan met twee handen korte rukken geven, desnoods je gewicht wat in de strijd gooien. Een hefboom maken met een balkje kan ook helpen.

Als de kabel eruit is dan duw je er een stalen trekveer in. Met lange stukken aders van de kabel door het oogje van de trekveer, terugvouwen, in elkaar draaien en glad aftapen, voorkom een dikke knoop of een stug segment.

Dan trekveer eruit en kabel zit erin. Dat kan allemaal best wat hebben, maar voorkom dus dat je 9m kabel in 10 meter buis trekt en voordat je dat door hebt ook nog eens de boel veel te kort afknipt om nog kracht te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:16
Zit de kabel wel overal in buis (alsin zie je de buis vanaf 2 kanten)? Of loopt het laatste stukje los door de spouw of door het kozijn?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Je bedoelt denk ik een Unifi Intercom, de Unifi deurbel sluit je namelijk gewoon aan op de bestaande omvormer/bedrading.

Geen optie om aan de buitenkant gewoon een 8mm boor erin te zetten en de kabel eruit te boren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hij heeft de kabel inclusief plug in de buis getrokken en de plug zit nu dus in de buis?

Afbeeldingslocatie: https://patchbox.com/wp-content/uploads/2023/01/RJ45-Connectors-Single-Images.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Irdiwen schreef op zondag 4 mei 2025 @ 13:14:
Mijn man dacht: nog even hard trekken... en je kunt wel raden wat er gebeurd is. Losgekomen en afgebroken.

...

De kabel lijkt vast te zitten op het laatste stukje, bij de buitenmuur en het deurkozijn, maar dat weten we niet zeker. En om het nog erger te maken, heeft mijn vader bedacht er WD40 in te spuiten (ik was er even niet...). Help!
Als er een rj45 stekker aan zat is uitboren je enige optie.

Trekveer er in tot de verstopping en met een metaaldetector/magneet het einde zoeken als je niet aan het geluid kan horen waar die ongeveer zit.

[ Voor 20% gewijzigd door DJMaze op 04-05-2025 15:37 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1