Request op afstand via crosskabel

Pagina: 1
Acties:

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:30
Goedeavond

ik heb het volgende probleem,
eerst eve mijn netwerk beschrijven:

Comp1
Ipadres 192.168.0.1
Externe toegangsadapter: auto ip toewijzen
Isa Netwerkkaart
Modem : 33k6
Pentium 200,16mb ram

Verbonden met crosskabel utp naar

Comp2
Ipadres 192.168.0.13
Netwerkkaart :realtec
Amd athlon 1100

Het delen van bestanden gaat prima via een cross-kabel. Maar nu het volgende. Ik wil van comp2 de modem op comp1 aankunnen sturen. Dus na een request van een webpagina ervoor zorgen dat dan de modem op comp1 gaat inbellen via de modem.
Pcanywhere ken ik wel maar comp1 lijkt me te zwak. Is er een betere oplossing? Kan het ook zonder software.Ik heb op comp2 al met VPN-connecties zitten **** maar kom er niet uit want dan reageert comp1 niet. Dus ideeen?

Deel 2: Ik kan al wel msn- en icqen maar geen bestanden versturen of ontvangen vanaf comp2, moet ik dan een proxyserver van comp1 maken???

Hoor het graag.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
Moved naar [forum=19].

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

www.sygate.com
www.wingate.com

Eigenlijk snap ik de bedoeling ook niet echt.. Je kan wel ICQ'en maar een webpagina opvragen kan niet?

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

precies, bij de nieuwe Sygate(4.1 naar ik meen) zorgt de client voor een request naar de server, waarna de server kan gaan inbellen
Hij bedoelt dattie wel kan internetten, maar bestanden sturen en ontvangen gaat niet. Dat heb ik zelf ook(PCtje achter een Win2000 server met kabel). Als iemand weet hoe je dat kunt oplossen please post het

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Hmm misschien gebruik maken van VNC. Daar kan je de verbinding mee activeren zonder dat je een beeldscherm nodig hebt voor computer 1. En 16 Mb trekt dat wel hoor.. dat maakt niet veel uit. Neem niet aan dat je zoveel doet met die P200 :7

Suc7 >:)

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:30
ja Thejee had gelijk. Met het proggie VNC lukt het wel en het proggie zelf is ingepakt maar 900kb.
Het is dus eigenlijk een soort pcanywhere.
tnx allen >:)

maar met bestanden ontvangen via icq en msn doet het nog niet.toch proxysoftware nodig???
Pagina: 1