Schade terwijl ikzelf niet reed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:48
Ik heb een vraag over schade die aan mij auto is gereden.
Gisteren kwam ik terug van vakantie en had met Valet het parkeren geregeld. Toen ik aankwam belde ik hen op en zij rijden mijn auto naar de vertrekhal 2/3. Net voordat de man er was botste een andere auto (taxi) tegen de achterkant van mijn Tesla. Trekhaak onder de krassen (maakt niet mij zo veel uit) maar ook schade aan mijn achterklep, linksonder.

Omdat het daar chaotisch druk is heb ik de gegevens gehad van de taxichauffeur die volledig schuld bekende en een kopie van zijn rijbewijs om later even contact te hebben over de schade.

De man die in mijn auto reed is naar huis gegaan met nekklachten en heeft zich laten nakijken bij een arts.

Nu is mijn vraag, wie moet nu het schadeformulier invullen? De bestuurder of ik als bezitter (lease auto)?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:49
Lijkt mij dat de auto toen nog onder verantwoordelijkheid viel van het valet parking bedrijf. Geen idee wat er in hun voorwaarden staat welke jij hebt geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
TheBrut3 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 12:51:
Lijkt mij dat de auto toen nog onder verantwoordelijkheid viel van het valet parking bedrijf. Geen idee wat er in hun voorwaarden staat welke jij hebt geaccepteerd.
Dat zijn deze, maar goed, de medewerker heeft ook geen schuld aan de schade, dat is de taxichauffeur die tegen mijn auto aan reed lijkt mij?

Ik lees daarin: Klant vrijwaart Park ‘n Fly, geheel en ondubbelzinnig, voor eventuele aanspraken voor
schadevergoeding door de verzekeringsmaatschappijen van klant. In Nederland is immers het voertuig
verzekerd en is de klant de partij die ervoor kiest de auto af te geven/uit te lenen voor verplaatsing aan de chauffeur van Park ‘n Fly.

[ Voor 27% gewijzigd door carpebios op 04-05-2025 12:57 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:14
Tip voor een volgende keer: parkeer altijd je auto zelf en neem je sleutel mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon even je verzekeringsmaatschappij bellen en vragen hoe precies administratief af te handelen. Vermoedelijk kwestie van schadeformulier eenzijdig invullen en zij doen de rest, maar dat weet je met 1 telefoontje :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:40

P_Tingen

omdat het KAN

Nee, niet verzekeringsmaatschappij, maar de leasemaatschappij, lijkt me.
Ik gok dat ze gaan zeggen dat het het meest efficiënte is wanneer jij het invult

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
turkeyhakan schreef op zondag 4 mei 2025 @ 13:45:
Tip voor een volgende keer: parkeer altijd je auto zelf en neem je sleutel mee.
Want dan kan er niemand tegen je auto rijden?

Pagina: 1