Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeNL
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-05 12:02

EdjeNL

Take it easy, Drive an Audi :)

Topicstarter
Hallo,

ik heb al eea zitten googlen maar kom er niet uit. Ik kom verschillende berichten tegen dat de laptop niet opstart en werkt zonder netstroom en dat dit waarschijnlijk een accu probleem is.

Ik heb net een ander soort probleem en kan hier niets over vinden ook niet op dit forum.

Ik heb een Acer Nitro gamers Laptop. Nu kan ik de laptop alleen opstarten wanneer ik de stroomkabel ook in de laptop steek. doe ik dit niet zie ik een oranje lampje aan de zijkant knipperen bij een batterij met een bliksemschicht erin. echter wanneer de laptop aanstaat en ik de stroomkabel eruit haal dan gaat de laptop wel verder op de accu stroom en houd hij het ook ongeveer 3 uur vol bij een volle batterij.

Hoe kan het dat dit nu ineens gebeurt? toen ik de laptop kocht kon ik wel gewoon de laptop starten zonder netstroom en gebruiken (voor games moest de netstroom wel aangesloten worden voor optimale prestaties.)

Hopelijk kan iemand mij hierin helpen want als ik de laptop gewoon even wil gebruiken (dus niet voor gamen) zou ik het plezierig vinden de laptop ook te kunnen starten zonder netstroom.

Powerd by EdjeNL

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:08
Waarschijnlijk een batterij reset nodig?

Google: Acer Nitro battery reset
Google: Acer Nitro only starts with adapter

Dit eens proberen?

Reddit: Nitro V not opening unless plugged to a charger.
EDIT - Fix Found - remove the power cord, shutdown your laptop, unplug everything, and hold the power button for 30 sec (you can go more or less) and it should reset your battery. thanks to God my laptop opened just fine without the power cord.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Doman op 05-05-2025 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeNL

EdjeNL

Topicstarter
Thx voor de links ik zal eens kijken of het inderdaad helpt om de laptop batterij te resetten.

Ik laat het weten

Powerd by EdjeNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Acer heeft een beveiliging dat je niet met batterij kunt opstarten als er schroefjes loszitten. Probeer eens alle schroefjes vast te draaien. Dit heeft al meerdere keren bij de Acer laptops van mijn kinderen gewerkt.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdjeNL

EdjeNL

Topicstarter
Beste,
ik heb de Laptop gereset doormiddel van de power knop rond de 30 seconden ingedrukt te houden wanneer de laptop uit stond en zonder stroomkabel.
na ongeveer 30 seconden ging de laptop aan zonder stroom :).

Dit was dus het probleem bij mijn laptop. ik heb wel ook even alle schroefjes bij langs gelopen maar die zaten allemaal vast gelukkig.

dank voor de snelle reacties en de hulp.

Powerd by EdjeNL