Toon posts:

Asus Geforce 3 Deluxe: Asus 12.60 of Nvidia Det's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb een week geleden een nieuw system gekocht, maar ik heb wat problemen met mijn Asus v8200 Geforce 3 Deluxe. De 2 belangrijkste problemen zijn:

* Zoals ik bij anderen ook al zag, crasht de computer vaak bij resolutie veranderingen in CS en RtCW MP Test. Ik draai mijn desktop in 1024x768x32 en de meeste games in 1600x1200x32. Bij Operation Flashpoint werkt dit normaal.

* Bijna alle spellen en ook 3DMark2k1 draaien 100% soepel maar af en toe kleine schokjes, zou dit aan de drivers kunnen liggen?

Hier alle info van mijn systeem, misschien kan iemand advies geven:

CPU: AMD Athlon 1400Mhz
Memory: 256 MD DDR-RAM 266
MoBo: A7A266 Asus
Video card: Asus v8200 Geforce 3 Deluxe
Monitor: 19" Philips monitor
Current drivers: Asus 12.60 official

Mijn vraag nu: heeft er iemand dezelfde problemen gehad? Zijn de nieuwste Detonators beter dan de Asus drivers? Verlies je veel van de Deluxe Asus functies met Nvidia drivers? :?

Alvast bedankt,

-D'n'A
Webmaster Planetflashpoint

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 13:22

The_Duke

ho gek!

Ik heb een geforce 2 GTS van Asus en momenteel detonator 21.81, met 3dmark 2001 haal ik 3250. Dit is volgens mij best een aardige score maar toch doet het beeld raar tijdens de test, het beeld haperd, vooral bij snelle beelden, het is niet zo dat het beeld ff stil staat en dan weer door gaat maar het beeld versneld even en remt dan hard af en gaat weer verder en even later herghaald het zig weer, ik heb dit nog nooit eerder gezien sind ik de laatste drivers gebruik.
Hebben meer mensen hier last van??? zou het verstandig zijn om de Asus driver te installen (12.90)?

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
heb je ook die VIA 4in1 drivers geinstalleerd ??
installeer ook je IDE-controller (dat was bij mij de oplossing)

staat op CD van je moederbord

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 16 september 2001 20:36 schreef Doek het volgende:
Ik heb een geforce 2 GTS van Asus en momenteel detonator 21.81, met 3dmark 2001 haal ik 3250. Dit is volgens mij best een aardige score maar toch doet het beeld raar tijdens de test, het beeld haperd, vooral bij snelle beelden, het is niet zo dat het beeld ff stil staat en dan weer door gaat maar het beeld versneld even en remt dan hard af en gaat weer verder en even later herghaald het zig weer, ik heb dit nog nooit eerder gezien sind ik de laatste drivers gebruik.
Hebben meer mensen hier last van??? zou het verstandig zijn om de Asus driver te installen (12.90)?
Ik haal met de 21.81 een 3dmark2001 score van 2660 terwijl ik met de Asus 12.90 een score van 3200 haal.
Dit met een V7700 GTS Deluxe en een Celly op 900mhz. In FS2000 heb ik wel het idee dat met de 21.81 alles beter loopt dus blijf ik bij de 21.81

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag op de Asus site ook drivers die specifiek het probleem van freezes in CS oplossen, maar weet iemand op welke driver set die drivers zijn gebaseerd? 12.60 of 12.90?

Hier vind je meer info: http://www.asus.com.tw/Products/Addon/Vga/asuse/enthusiast_hottestdrv.htm
Ver. 14.10 beta
Note 1. Fix freeze bug in CS (Counter Strike).
Date 2001/08/17
Helaas Cybertijn, die IDE controller staat al geinstalleerd. Thanks anyway :)