Beste tweakers,
Al geruime tijd bezig met een grondige verbouwingg en nu toegekomen aan de 1e verdieping.
Status op dit moment:
- oude cv ketel (2011)
- vloerverwarming beneden verdieping (dit jaar aangelegd)
- cv ketel aanvoer temperatuur is nu op 30 graden ingesteld.
- boven geen warmteafgifte systeem.
Oorspronkelijk had ik het idee van een warmtepomp met fancoils op de slaapkamers. Maar ik neig nu steeds meer naar airco met 3 binnen units.l voor de slaapkamers.
- niet per direct een warmtepomp nodig.
- COP van airco is tegenwoordig bijna 4,5
- minder investering nodig.
- later ook een kleinere warmtepomp nodig bij een eventuele overstap van cv ketel naar w pomp.
- praktisch voor nu...
Vooral het laatste punt is voor mij ook van belang. Een verbouwing waarbij ik nagenoeg alles zelf doe en op dit moment heb ik weinig tijd om mij goed te verdiepen in de techniek.
Zie ik iets over het hoofd?
Wat denken jullie?
Al geruime tijd bezig met een grondige verbouwingg en nu toegekomen aan de 1e verdieping.
Status op dit moment:
- oude cv ketel (2011)
- vloerverwarming beneden verdieping (dit jaar aangelegd)
- cv ketel aanvoer temperatuur is nu op 30 graden ingesteld.
- boven geen warmteafgifte systeem.
Oorspronkelijk had ik het idee van een warmtepomp met fancoils op de slaapkamers. Maar ik neig nu steeds meer naar airco met 3 binnen units.l voor de slaapkamers.
- niet per direct een warmtepomp nodig.
- COP van airco is tegenwoordig bijna 4,5
- minder investering nodig.
- later ook een kleinere warmtepomp nodig bij een eventuele overstap van cv ketel naar w pomp.
- praktisch voor nu...
Vooral het laatste punt is voor mij ook van belang. Een verbouwing waarbij ik nagenoeg alles zelf doe en op dit moment heb ik weinig tijd om mij goed te verdiepen in de techniek.
Zie ik iets over het hoofd?
Wat denken jullie?
[ Voor 3% gewijzigd door Aphyrnae op 03-05-2025 23:30 ]