Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justist
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-05 00:22
Hoi allen en de rest,
Recent ben ik op zoek naar een nieuwe laptop, en omdat ik er veel mee ga lopen en fietsen zocht ik naar een licht model. Aldus kwam ik tegen de Acer Predator Helios Neo 14 PHN14-51-90PD (model niet verder relevant maar ter voorbeeld). Laptop is 2kg met dedicated graphics card, helemaal prima.

Na bestelling en bezorging kom ik er echter achter dat de meegeleverde oplader maar liefst 800 gram(!) is, wat het totaal gewicht naar 2.8kg brengt (ipv de getoonde 2kg van de laptop). Als ik dat van tevoren had geweten, had ik hem nooit besteld.

Aldus mijn vraag: is er een manier / website / database om van tevoren te bepalen hoe zwaar de oplader van een te kopen laptop gaat zijn? En/of het totaalgewicht van laptop + oplader? Ik heb al wat gezocht op Google/AI maar kwam telkens enkel terecht bij opladerwinkels die deze informatie veelal ook niet delen (of twijfelachtig zijn of het om dezelfde oplader gaat).

Alvast bedankt voor de mogelijke antwoorden! O+

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
op youtube unbox filmpjes kijken..
of modellen zoeken die via usb c laden

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Neem je voor op reis toch een USB-c oplader voor je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 19:31
HerZon schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 18:40:
Neem je voor op reis toch een USB-c oplader voor je laptop.
Gaat voor de meeste game laptops echter niet werken. De meeste usb-c-laders gaan namelijk maar tot 100 watt en de meeste game-laptops ondersteunen ook geen voeding over USB-C.

Pas het nieuwste protocol gaat tot 240 watt en dat zit op weinig laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat het gewicht van die voedingen bij de meeste gaminglaptops wel ongeveer gelijk zal zijn en niet veel verschillen van de laptop die je nu hebt. Heb zelf ook een Lenovo gaming laptop gehad maar die had ook een vergelijkbaar zware voeding ( qua gewicht dan ). Enigste wat je zou kunnen doen is zelf dan een voeding los erbij kopen die lichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 16:59
Bij mijn Asus gaming laptop zaten 2 laders. Een baksteen model en een beschaaft klein modelletje.
Pagina: 1