Doodgaan tijdens een vrije val?

Pagina: 1
Acties:
  • 25.561 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20
Helaas door de gebeurtenissen in Amerika kwam ik met mijn vriendin tot de discussie over een zin die je vaak hoort. En dat is wanneer iemand uit een gebouw of iets dergelijks springt, die persoon al dood is voordat hij de grond raakt.
Nu vraag ik me af waarom dat dan niet met parachutisten gebeurt...???
Iemand het antwoord op deze vraag...
Aristos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Ik heb me altijd laten vertellen dat een mens als ie valt er niets mat heb gebeurt..

Parachutisten halen in de vrije val dacht ik maximaal 200kmh... (of was dat een regendruppel)

En die vallen soms 1000 of meer meters...

Het kritische punt is de landing... Als die te hard is breek je botten en knallen je hersenen zich te pletter tegen je schedeldak...

Het punt waarom het draait is dat je bij een val op een gegeven moment zo snel vertraagt dat je lichaam het gewoon niet aan kan... je krijgt dan zulke verwoestende vertragingskrachten die niet op ieder plekje gelijkwaardig zijn waardoor je alleen al intern kapot gescheurt wordt. Als dit met vitale delen als bijvoorbeeld je hersenen gebeurt, overlijd je...

iig 't lijkt mij niet de prettigste dood, maar iig beter als verbranden....

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20
Maar ik bedoel dus tijdens de val. Dat heb ik dus gehoord. Dan je dán al dood gaat... Dus al voordat je beneden bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Hoe hoger je bent, hoe lager de luchtdruk is.

Een parachutist valt van een veel grotere hoogte dan iemand die van een flat springt. Als je van een flat springt is de luchtdruk dus veel groter, zelfs zo groot dat deze fataal kan zijn.

Daarom zijn mensen soms (of vaak?) al dood voor ze de grond raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Op zondag 16 september 2001 20:41 schreef rb338 het volgende:
Hoe hoger je bent, hoe lager de luchtdruk is.

Een parachutist valt van een veel grotere hoogte dan iemand die van een flat springt. Als je van een flat springt is de luchtdruk dus veel groter, zelfs zo groot dat deze fataal kan zijn.

Daarom zijn mensen soms (of vaak?) al dood voor ze de grond raken.
Dit is complete bullshit... sorry maar het is zo
Die mensen leven nog op het moment dat ze de grond raken.
Het zou vel kunnen dat je compleet verstijfd van angst (verkeerde bewoording: spieren verslappen en je raakt in een shock) maar ook dat gebeurt niet vaak.

Het is gruwelijk, maar meestal zijn de mensen nog volledig bij kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 13:30

Servowire

prutser:~#

misschien omdat je zonder parachute springt, en dus super bang word, omdat je WEET dat je h-a-r-t-s-t-i-k-k-e dood bent over een paar tellen

hartaanval .o.i.d ?

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op zondag 16 september 2001 20:46 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Dit is complete bullshit... sorry maar het is zo
Die mensen leven nog op het moment dat ze de grond raken.
Het zou vel kunnen dat je compleet verstijfd van angst (verkeerde bewoording: spieren verslappen en je raakt in een shock) maar ook dat gebeurt niet vaak.

Het is gruwelijk, maar meestal zijn de mensen nog volledig bij kennis.
Idd, of je moet spontaan een hartaanval krijgen, zelfs dan ben je nog niet dood als je de grond raakt.
De val zelf moet ook niet lekker zijn geweest, die mensen klapten continu tegen het gebouw.
Gelukkig voor die mensen dat het lijden niet lang geduurt heeft.

* bazs2000 zou ook springen als er 10 etages onder hem in brand stonden.

Maar het moment dat je die beslissing neemt. Brrrrrrr.

Sorry dat ik een beetje off-topic ging.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:37

WouterG

Dit is geen ondertitel

Mijn moeder had dezelfde vraag. Ik heb haar maar ja geantwoord om haar gerust te stellen. Kweet zelf ook dat het vette bullshit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:26

Mx. Alba

hen/die/zij

Op zondag 16 september 2001 21:43 schreef TomcatX het volgende:
Mijn moeder had dezelfde vraag. Ik heb haar maar ja geantwoord om haar gerust te stellen. Kweet zelf ook dat het vette bullshit is.
Maar dan nog, te pletter vallen is een betere dood dan levend verbranden...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:08

Elvhenk

/me hartje GO

Erg macaber ja. Ik vond het een afschuwelijk beeld, die vallende mensen als lappenpopjes. Ik dacht zelf, tijdens de val knal je nog diverse malen tegen het gebouw, dus nog zeer pijnlijk onderweg ook, breken en afscheuren enzo. Ja, je denkt de stomste dingen.

Wat mij ook steeds te binnen schoot, dat beeld van de brandende torens en de eruit vallende mensen, dat is helemaal de tarotkaart "Toren". Dat gaat over een grote omwenteling, vaak een implosie van binnenuit en ook iets met "hoogmoed komt voor de val"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn theorie: als je van zo'n gebouw springt en valt, dan raak je in een shock omdat je weet dat je dood gaat. Ik denk dat je hersenen het "nadenken" uitzetten.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

De meesten raken voordat ze de grond raken ook nog wel een paar keer hard de delen van het gebouw.. dus die zijn al dood voordat ze de grond raken.

pfft.. bij zo'n ramp als met het WTC hadden die mensen de keuze tussen levend verbranden of springen. Dat is volgens mij het ergste wat je kan overkomen. In dat geval had ik liever een zelfmoordpil bij de hand gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-04 12:51

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat mij ook steeds te binnen schoot, dat beeld van de brandende torens en de eruit vallende mensen, dat is helemaal de tarotkaart "Toren". Dat gaat over een grote omwenteling, vaak een implosie van binnenuit en ook iets met "hoogmoed komt voor de val"...
Babel comes to mind...

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 16 september 2001 20:37 schreef Duur het volgende:

Het kritische punt is de landing... Als die te hard is breek je botten en knallen je hersenen zich te pletter tegen je schedeldak...
Hehe..gravity is a bitch...zolang je nog kunt adement overleef je de val zelf wel, of je moet ongelukkig je nek breken ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 16 september 2001 22:46 schreef Smoothy_ het volgende:
Mijn theorie: als je van zo'n gebouw springt en valt, dan raak je in een shock omdat je weet dat je dood gaat. Ik denk dat je hersenen het "nadenken" uitzetten.
Dat heb ik ook weleens bedacht, maar ik ben in een aantal dromen ook weleens naar beneden gepleurd, en dat kwam zeer realistisch over, en ik werd dan ook wakker met doodsangsten, maar je hart houdt er echt niet mee op, het pompt natuurlijk wel als een gek, en door de adrenaline ben je juist extra alert, helaas.
Adrenaline staat erom bekend om je hart op gang te helpen bij een hartstilstand. Anti-val-doodsangst is dus ingebouwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 16 september 2001 23:55 schreef Lord Daemon het volgende:

Babel comes to mind...
Inderdaad, ik ben niet gelovig, maar ik denk dat sommige dingen uit de bijbel ook niet als waargebeurde verhalen gezien moeten worden, maar sommigen ook als waarschuwing voor wat kan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2841

Het zou ook kunnen dat je tijdens de val buiten bewust zijn raakt omdat je niet genoeg zuurstof binnen krijgt.
Vergelijk dit maar meteen vliegtuig waar een raam uit is, hier wordt ook alles naar buiten gezogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 17 september 2001 09:29 schreef mausie het volgende:
Het zou ook kunnen dat je tijdens de val buiten bewust zijn raakt omdat je niet genoeg zuurstof binnen krijgt.
Vergelijk dit maar meteen vliegtuig waar een raam uit is, hier wordt ook alles naar buiten gezogen.
Parachutespringers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Laatst online: 21:39

mulder

ik spuug op het trottoir

Ik meen ooit eens gehoord te hebben dat als je dood gaat, je er in je (al?) cellen een klokje is afgelopen, en dus je hele lichaam zegt: het is tijd, we stoppen er mee. Ook dat er cellen zijn die niet dit klokje hebben of dat klokje doet het niet, deze cellen zijn dus in feite onsterfelijk: dit zijn kankercellen.(Van Discovery Channel). Zou het niet kunnen zijn dat je lichaam zegt als je naar beneden 'tuimelt', ho, dit is genoeg, einde verhaal?

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Op maandag 17 september 2001 13:48 schreef El_Mundo het volgende:
Ik meen ooit eens gehoord te hebben dat als je dood gaat, je er in je (al?) cellen een klokje is afgelopen, en dus je hele lichaam zegt: het is tijd, we stoppen er mee. Ook dat er cellen zijn die niet dit klokje hebben of dat klokje doet het niet, deze cellen zijn dus in feite onsterfelijk: dit zijn kankercellen.(Van Discovery Channel). Zou het niet kunnen zijn dat je lichaam zegt als je naar beneden 'tuimelt', ho, dit is genoeg, einde verhaal?
Dat klokje, dat zijn de telomeren aan het eind van het DNA. Het tikken van het klokje zijn de celdelingen. Heeft dus niets te maken met wat je hier beschrijft.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35255

<q>Het zou ook kunnen dat je tijdens de val buiten bewust zijn raakt omdat je niet genoeg zuurstof binnen krijgt.
Vergelijk dit maar meteen vliegtuig waar een raam uit is, hier wordt ook alles naar buiten gezogen.</q>
Het naar buiten gezogen wordt veroorzaakt door het drukverschil, vandaar de zuurstofmaskers die naar beneden vallen in geval van druk verlies, MAAR om terug te komen op het zonder zuurstof zitten, men kan een tijd zonder ademhalen (onderwater zwemmen), en aangezien je zo beneden bent (minder dan minuut) ben je helaas volledig bij bewust zijn. (niet gerekend op hartstilstand enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Is het mogelijk om een mat neer te leggen die je opvangt na een val van heel hoog? Dus eentje met lucht gevult en 20 meter hoog, zodat je eerst 10 meter doorzakt? Misschien een domme vraag, maar het lijkt me dat als je op tijd afremt, je hersenen niet te pletter slaan tegen je knieën, en je de val zou kunnen overleven.

Waarom waren er trouwens geen maatregelen getroffen in het WTC? Parachutes ofzo, dan hadden veel meer mensen de boel overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35255

Op een gegeven moment val je niet harder dan een X aantal km/h, komt door weerstand, (kijk voor specificaties in je binas boek, kwist het wel, maar is 2 jaar geleden) bij stuntmannen moeten ze ook oefenen om precies goed terecht te komen, en als je vanaf de zeg, 90ste verdieping springt kan je niet goed mikken...... en die parachutes, dat moet je ook oefenen, dus tja, dit kan bijna niet verholpen worden,

Greetz,

VC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Inderdaad, ik ben niet gelovig, maar ik denk dat sommige dingen uit de bijbel ook niet als waargebeurde verhalen gezien moeten worden, maar sommigen ook als waarschuwing voor wat kan komen...
Ik bedoelde meer te zeggen dat die tarot-kaart ge-inspireerd is op Babel met zijn toren. (Even offtopic: is Babel Babylon? Zo ja... waarom wordt het dan Babel genoemd ipv Babylon?) Iedere connectie die je eventueel zou kunnen zien tussen die kaart en recente gebeurtenissen berust op toeval; claimen dat een tarot-kaart een voorspellende waarde heeft is bijna net zo absurd als claimen dat je met een set tarot-kaarten en wat semi-mystieke rituelen de toekomst kan voorspellen.

Overigens lijkt het mij niet dat je door vallen dood kan gaan; luchtdrukverschillen lijken mij op die afstand zeker niet dodelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 17 september 2001 20:00 schreef Lord Daemon het volgende:

Ik bedoelde meer te zeggen dat die tarot-kaart ge-inspireerd is op Babel met zijn toren. (Even offtopic: is Babel Babylon? Zo ja... waarom wordt het dan Babel genoemd ipv Babylon?) Iedere connectie die je eventueel zou kunnen zien tussen die kaart en recente gebeurtenissen berust op toeval; claimen dat een tarot-kaart een voorspellende waarde heeft is bijna net zo absurd als claimen dat je met een set tarot-kaarten en wat semi-mystieke rituelen de toekomst kan voorspellen.
Ik bedoelde ook niet met zekerheid voorspellen, maar waarschuwen voor mogelijke gebeurtenissen.

Dat Luchtdruk verhaal is iig onzin, maar misschien dat je een epileptische aanval krijgt door zo'n val, een hersenstorm die je buiten bewustzijn brengt ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Als je weet dat je elk moment dood kan gaan krijg je zoveel adrenaline in je lichaam dat je er aan dood gaat.
Heb ik ergens gelezen.

Goeie vraag voor dokterdokter.nl
:)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 00:23
Maar als er 3000 mensen gaan springen dan komen ze inelkaar verstrekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 17 september 2001 20:08 schreef MayaFreak het volgende:
Als je weet dat je elk moment dood kan gaan krijg je zoveel adrenaline in je lichaam dat je er aan dood gaat.
Heb ik ergens gelezen.

adrenaline is een stof die je extra alert maakt, en het wordt weleens bij een hartstilstand toegediend.
zoals ik dus al eerder zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Zoveel adrenaline kan je lichaam nooit aanmaken; en het zou het ook nooit doen; het lijkt me immers nauwelijks een evolutionair voordeel dat je vergiftigd wordt als je dood gaat. :P

(Ok, er zijn planten die tegen hun buren vertellen dat ze een gifstof moeten aanmaken als hij zelf wordt opgegeten, maar dat bedoel ik niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:04

steveman

Comfortabel ten onder

ik heb eens gehoord dat in gevallen van zelfmoord, niet zoals wat hier besproken wordt eigenlijk, men soms halverwege de val (als deze hoog genoeg is) een gevoel van vrijheid krijgt, een soort van nieuwe levenslust. Volgens mij was het in Fight Club weet het niet zeker.
Ik zag trouwens wel in een filmpje dat iemand die gesprongen wat van het WTC tijdens de val tegen de muur aankwam, dat gaat echt met een rotgang, vreselijk om zo aan je einde te komen, eerst pure wanhoop en dan nog enorme pijn.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Laatst online: 13-05 13:30

Servowire

prutser:~#

Op maandag 17 september 2001 20:28 schreef steveman het volgende:
ik heb eens gehoord dat in gevallen van zelfmoord, niet zoals wat hier besproken wordt eigenlijk, men soms halverwege de val (als deze hoog genoeg is) een gevoel van vrijheid krijgt, een soort van nieuwe levenslust. Volgens mij was het in Fight Club weet het niet zeker.
Ik zag trouwens wel in een filmpje dat iemand die gesprongen wat van het WTC tijdens de val tegen de muur aankwam, dat gaat echt met een rotgang, vreselijk om zo aan je einde te komen, eerst pure wanhoop en dan nog enorme pijn.
iemand uit mijn klas zat hier grapjes over te maken (over dat vallen van WTC) :'( ;(

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

dan is die iemand een vuile smerige lowlife !

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21785

Ik heb ooit een verhaal gelezen over iemand die een val van drie kilometer hoog uit een sportvliegtuigje heeft overleefd: zijn vliegtuig vloog in brand en hij had geen parachute bij zich. Hij sprong uit het vliegtuig om aan de vlammen te ontsnappen en overleefde die enorme val doordat zijn val werd gebroken door een denneboom en een dik-besneeuwde helling, waarlangs hij nog enkele honderden meters doorrolde. Hij was zelfs nauwelijks gewond geraakt! Ik weet alleen niet meer waar ik dat precies heb gelezen, maar ik ben ervan overtuigd dat dit een waargebeurd verhaal was.

Ook heb ik eens een reality-TV filmpje gezien van iemand die per ongeluk zijn parachute ontkoppelde waardoor hij zo'n dertig meter omlaag viel. Ook die persoon overleefde de val doordat hij in een boom terechtkwam. En een jaar of twee geleden stond er nog een stukje in het AD over een liftmonteur die een enorme val in een liftschacht maakte en overleefde.

Mensen die een flinke val overleven (dat geldt ook voor minder spectaculaire gevallen, zoals een val van de tweede verdieping of een val van een berghelling) vertellen vaak dat ze juist heel rustig worden en juist helemaal niet angstig zijn. Ook schijnt het cliché van 'je leven aan je voorbij zien flitsen' echt waar te zijn. In elk geval denk ik dat die mensen die van het WTC sprongen nog leefden tijdens hun val, en als het bovenstaande waar is dan lijkt me dat inderdaad een betere manier om te sterven dan daarboven in die vuurzee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 08:41
ik heb eens gehoord dat in gevallen van zelfmoord, niet zoals wat hier besproken wordt eigenlijk, men soms halverwege de val (als deze hoog genoeg is) een gevoel van vrijheid krijgt, een soort van nieuwe levenslust.
Dat zou dus betekenen dat je tijdens de val weer zin krijgt in het leven? Wel een beetje jammer dat je op dat moment niet meer terug kunt.

Maare, hoe zit dat precies? Zou een parachutesprong hetzelfde effect kunnen hebben bij mensen die zwaar depressief zijn, of is het juist het gevoel "ik val naar beneden en ik ben niet meer te redden" omdat je juist geen parachute om hebt om je te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

ik heb eens gehoord dat in gevallen van zelfmoord, niet zoals wat hier besproken wordt eigenlijk, men soms halverwege de val (als deze hoog genoeg is) een gevoel van vrijheid krijgt, een soort van nieuwe levenslust
Alleen kan je het hem niet navragen, dus zo'n stelling is een beetje moeilijk te begrijpen. Het zal vast wel gebeuren dat er mensen zijn die er onderweg spijt van krijgen - sja, te laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Op maandag 17 september 2001 20:08 schreef MayaFreak het volgende:
Heb ik ergens gelezen.

Heh, deze heb ik bij het lezen van de thread ff gemist. Dat is idd een plausibele veklaring. Je kan zo ook op neushoorns jagen. Met een helicopter of jeep ze zo lang achterna zitten tot ze erbij neervallen door adrenalinevergiftiging. Ze kunnen namelijk tijdelijk een enorme hoeveelheid adrenaline aan (daardoor zijn ze ook zo gevaarlijk als ze kwaad worden), maar niet gedurende langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 15:57
Op zondag 16 september 2001 22:46 schreef Smoothy_ het volgende:
Hier heb ik dus een psycholoog over horen praten. Volgens hem is het springen geen keuze. Daarmee bedoelt hij dus dat er niet meerdere opties worden afgewogen in je hersenen, waarna de beste, danwel minst slechte, oplossing wordt gekozen.
Als je in zo'n brandend flatgebouw zit, is er nog maar 1 ding waar je aan denkt: WEG uit dit vuur, weg hier. In een impuls sprongen sommigen mensen toen uit het raam.
Dit vergeleek hij met die skitunneltreinbrand in Oostenrijk. Daar klommen mensen ook omhoog, omdat ze zo snel mogelijk weg wouden komen van het vuur. En dat terwijl de warmte natuurlijk opstijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dat is idd een plausibele veklaring.
Ik heb al aangegeven dat het dat niet is: er is geen enkele reden waarom je lichaam zo veel adrenaline binnen zo'n korte tijd zou kunnen aanmaken. Geen enkel evolutionair voordeel. Bovendien, mensen gaan tijdens andere enge dingen toch ook niet zomaar dood? (Hoogstens hartinfarct of zo.)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Het stofje endorfine, dat zorgt ervoor dat het lichaam weer tot rust komt na een flinke lading adrenaline. Hoe meer adrenaline hoe meer endorfine na der hand. Misschien dat er een enorme dosis in je bloed komt? Het gevoel dat je krijgt van het stofje is wat je merkt nadat je flink geschrokken bent. (nu vind ik het haast jammer dat ik nooit schrik ;) )

• drz
  • Niet online

drz

Hoe zit het dan met al die bungee jumpers?
Gaan die halverwege ook dood van de adrenaline?

Wat een gelul jongens, je leeft net zolang tot je de grond raakt.
En van de snelheid ga je ook niet dood omdat ik ze op de TT van assen vrolijk zie rondracen.
Je zal hooguit in een soort van roes komen en je komt met een behoorlijke snelheid tegen de grond zodat je de klap niet eens meer merkt.

Als jeje hoofd een keertje goed stoot dan zie je al sterretjes laat staan met 200Km per uur tegen een stoeptegel!

Ik wil het best wel even proberen maar ik kan niet garanderen dat ik er verslag over kan uitbrengen :D

"al het goede in het leven is illegaal, immoreel of dikmakend"

• Phaerion
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

het schijnt dat parachutisten, waarvan de parachute niet opengaat, de hele val naar beneden aan het worstelen zijn hem alsnog open te krijgen.
Sommigen hebben zo'n val zelfs overleeft nadat de bomen hun val hadden gebroken.
Het is denkik ook afhankelijk van hoeveel de desbetreffende persoon ken verdragen.
hoe lager je grens hoe eerder je hart het begeeft in zo'n situatie.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

nexus

VV Kloetinge (768735)

volgens mij moeten ze gewoon al die mensen die hoog werken gaan trainen in het basejumpen. Heb je een stuk grotere kans om het te overleven, toch?

Wat dat vallen betreft heb ik wel enige ervaring, ik ben ooit ook van een redelijke hoogte gevallen (boom) en toen werd mijn val gebroken door een droogmolen die er onderstond. Van de val zelf weet ik weinig meer, waarschijnlijk omdat het toch te snel ging, maar sindsdien heb ik wel hoogtevrees, dus zo rustig wordt je er niet van.
Ik droom ook vaak dat ik me in een vrije val bevindt. En dan sla ik meestal neer op de grond, denkende dat dit het einde is, gelukkig overleef ik het altijd :) . Maar in al die droomvallen ben altijd doodsbang geweest.

"one is to the other an other only in that one recognizes the other" -Hegel

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Ik ga deze thread maar eens sluiten. Het is niet echt zinnig meer geloof ik he?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.