sinds vorige week hebben ze bij ons thuis een Leo 3.0 innovation grondwaterpomp met 24 liter tank geplaatst. Deze zit aangesloten op een puls van 11 meter diep. Nu valt het mij op dat bij elke keer dat ik hem aan zet hij een paar tellen water geeft (ik vermoed dus die 24 liter uit de tank) en dat het daarna stopt om vervolgens 10 seconden later weer water te gaan geven. Er zit dus een soort van "down fall" in het leveren van water. Dit is alleen 1 keer als ik het systeem start. Daarna heb ik geen last meer van wegvallende waterdruk. En in het begin lijkt er uit de sproeier met het water ook wat lucht uit te komen. Is dit normaal? Of wat zou het probleem kunnen zijn? Uiteraard ga ik maandag even bellen met de leverancier van de pomp.
Wat zegt de handleiding erover? Beloofd die een continue waterstraal?
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Ja dat is normaal. Je kunt er een terugslagklep tussen zetten maar die knijpt dan de watertoevoer.
u can fool all people some time and fool some people alltime
Met ^, de terugslagklep mist. Met een niet zelfaanzuigende pomp ga je zelfs geen water opgepompt krijgen zonder zo'n "voetklep" (waardoor je de pomp kan "opgieten").
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Terugslagklep is helemaal niet nodig , knijpt de watertoevoer en vertraagd alleen maar dat er lucht in het systeem komt, voorkomt het niet.
u can fool all people some time and fool some people alltime