problemen in netwerk met Ethernet Switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollander555
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-05 15:34
Hoi

ik heb een Ethernet Switch met 5 Poorten , Deze werkt goed .
maar ik had deze week problemen in mijn netwerk, in dit netwerk zit de Ethernet Switch met 5 Poorten .
op de Ethernet Switch met 5 Poorten zitten Ledjes bij elke poort.
nu viel mij op dat alle Ledjes normaal branden maar een Led niet, Deze Led was nagenoeg uit en ging naar een tijdje langzaam feller branden .
Toen de Ledjes op de Ethernet Switch normaal branden ( alle 5X ) was mijn netwerk problemen ook opgelost.
nu mijn vraag, kan dit komen door een slechte netwerk kabel ( netwerk kabel met breuken er in )
of heef iemand wel eens mee gemaakt dat de netwerk Contacten in de Ethernet Switch vuil zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuL2EZ3I1aUWiO10ug95GrU62WI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SMfwoB9C7MytnfHbpteh2XrI.png?f=fotoalbum_large

Ik heb geprobeerd om met behulp van google hier meer Informatie / oplossingen over te vinden

Alvast bedankt voor je tijd

14/UQ1A 240205.004/eng.tuomas.20240216.124251 dev-keys
Dahua Ethernet Switch – 5 Poorten – 10 / 100 Mbps

Technische specificaties
Product
Aantal poorten 5
Bedrade snelheid Tot 100 Mbps
Type behuizing Kunststof
Aansluitingen 5x 10/100 Mbit/s ports
Ethernetsnelheid 10/100 Mbit/s
LED indicatielampjes
Artikelnummer PFS3005-5ET-L
https://www.brandpreventi...-5-poorten-10-100-mbps-2/

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:51
Heb jij nog een 100Mbps netwerk?
De huidige standaard is 1Gbps en mijn advies zou zijn gooi die switch weg en koop een 1Gbps witch.

Deze bijvoorbeeld.
https://www.action.com/nl...k-desktop-switch-ls1005g/

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollander555
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-05 15:34
Hoi

waarom vervangen als hij nog goed werkt ( op dat stuk netwerk dat ik heb is 100mbps Voldoende )

Ik snap niet zo goed waarom dit gebeurt > Deze Led was nagenoeg uit en ging naar een tijdje langzaam feller branden . ( Ledjes bij elke poort. )

En hoe weet ik zeker dat de netwerk Contact Goed is
netwerk kabel is verdacht
de storing was nu voor gekomen ,( maar na storing ) Deed het netwerk het al weer een tijdje goed
ik zit nu op 2 dagen en nog geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:57
Ik zou als eerste de netwerkkabel omprikken in een andere poort (wisselen met een andere aansluiting). Als het dan nog eens gebeurd kan je kijken bij welke poort er weer raar gedrag optreedt en uitsluiten of het aan de kabel of de switch ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Klinkt eerder als de voeding die aan het afsterven is dan de switch zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danny_s
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15:12
Dat 100Mbit ding is oude rotzooi en was nieuw al pruttel

Loop zoals Ben(V) al aangeef even naar de Action om voor 10 euro een nieuwe te halen die gelijk 10x zo snel is.

Maakt niet uit of je voldoende hebt aan 100Mbit
Ook voor kleine hoeveelheden data kan het een bottleneck zijn

Waarom zou je verder lastig doen en reageren met "waarom vervangen als hij nog goed werkt" terwijl je een topic hier opent vanwege problemen die je ermee hebt.

edit:
WOW! Die brandpreventiewinkel heeft deze 100Mbit troep gewoon nog te koop staan voor 18 euro.... 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door danny_s op 03-05-2025 15:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:43

FreakNL

Well do ya punk?

Mja gewoon poort omprikken?

Gaat de “fout” met de kabel mee naar andere poort? Dan ligt het aan kabel/apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:10
Wissel de kabbel om. Als het probleem mee verhuist weet je dat het de kabel is, als het probleem blijft is het de switch(port).

Maar ik zou die switch sowieso vervangen. Toen ik in 2005 stage liep was 1Gbs al de standaard. Dat is 20 jaar terug. Daarnaast is die van plastic, kortom hij kan niet goed koelen. En het is ook geen merk waar van het denkt dat is goed spul.
Snap eigenlijk niet waarom iemand deze switch zou kopen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09
hollander555 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 14:27:
ik heb een Ethernet Switch met 5 Poorten , Deze werkt goed .
Je switch werkt niet goed, want:
nu viel mij op dat alle Ledjes normaal branden maar een Led niet, Deze Led was nagenoeg uit en ging naar een tijdje langzaam feller branden .
Klinkt toch wel als een switch die niet lekker werkt.
nu mijn vraag, kan dit komen door een slechte netwerk kabel ( netwerk kabel met breuken er in )
of heef iemand wel eens mee gemaakt dat de netwerk Contacten in de Ethernet Switch vuil zijn
Beiden kunnen inderdaad voor verstoring van je netwerk zorgen, maar dan krijg je andere symptomen.

De ledjes worden aangestuurd door een stuke elektronica in de switch en staan niet in directe verbinding met de netwerkkabel. Een zwak brandende led ontstaat door een te hoge weerstand in de aansturing van de switch en dát kan een slecht kabel of slecht contact niet veroorzaken.
Wat het wel kan veroorzaken: chips die doorbranden of weerstanden niet helemaal meer goed functioneren.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:28
Kan het niet zo zijn dat als een LED zwak brandt dat eigenlijk het licht is dat van een nabijgelegen poort lekt? Als dat het geval is betekent dat de LED eerst uit is voordat hij weer aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Continu brandende LED? Zou dat niet een broadcast storm kunnen zijn?

Zo ja heeft de switch er niets mee te maken en komt het probleem van het apparaat dat op die poort aangesloten zat. Zoals @FreakNL en @ewoutw al aangaven, wissel de kabels om en kijk of het probleem meeverhuist. Zo ja ligt het niet aan de switch, blijft het probleem op zelfde poort, dan wijst het wel op evt problemen met de switch.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dahua heeft een paar hele leuke switches maar deze is daar geen van. Dit is echt troep.
Iets met een 1014 byte mac table size die ook nog eens voor store en forward gebruikt wordt (niet per poort) zou niet eens gemaakt mogen worden.

[ Voor 110% gewijzigd door DukeBox op 03-05-2025 22:44 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1