Google home smart speaker, of?....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:25
Zelf gebruik ik al enkele jaren vrij simpele home automation:
ik heb een Gogole Home Smartspeaker, en enkele slimme stopcontacten van verschillende merken (Kasa, Tapo, Klik-aan-klik-uit), waarmee ik apparaten (lampen, ventilatoren, etc) met mijn stem kan bedienen.

Werkt op zich prima, en niet zo duur.

Nu heb ik een buurvrouw die dit heeft gezien en ook wel hetzelfde zou wensen: enkele apparaten (voornamelijk lampen met stekker), die zij met haar stem zou willen gaan bedienen.

Nu is mijn vraag:
is mijn setup (zie bovenaan), tegenwoordig nog steeds actueel/het beste dat je kunt adviseren? zijn er betere/goedkopere alternatieven?

Het gaat echt om heel simpel 1 of 2 stekkerapparaten met de stem te kunnen bedienen, verder niets.
Uiteraard zo goedkoop mogelijk, liefst cloud opslag want servers etc hebben ze allemaal niet.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-06 18:17
Je kan in plaats van een speaker ook google assistant op de telefoon gebruiken om apparaten met stem te bedienen

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:25
Blackouts schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:37:
Je kan in plaats van een speaker ook google assistant op de telefoon gebruiken om apparaten met stem te bedienen
maar dan moet je telefoon toch de hele tijd aan staan? als in actieve luistermodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:23

Mavamaarten

Omdat het kan!

pastafan schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:28:
[...]
maar dan moet je telefoon toch de hele tijd aan staan? als in actieve luistermodus?
Dat is in de meeste gevallen al zo. Roep maar eens "okey google" naast je telefoon.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik zou dan wel alle stopcontacten van hetzelfde merk kopen. Scheelt extra apps installeren.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Mavamaarten schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:32:
[...]

Dat is in de meeste gevallen al zo. Roep maar eens "okey google" naast je telefoon.
Dan zal je eerst het een en ander moeten instellen.

Be Stronger Than Your Excuses

Pagina: 1