Laden afbeelding in diavoorstellig gaat traag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pookster
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15-05 12:12
In onze voetbalkantine hangt een LG TV die we willen inzetten om de prijslijst te tonen. Deze prijslijst is een (1920x1080px) jpg afbeelding van 220KB en wordt vanaf een USB geladen. De afbeelding kan geladen worden maar na iets van 10 minuten springt de tv terug naar het 'usb-menu' en moet je opnieuw de afbeelding laden. Om dit tegen te gaan kun je een dia-voorstelling afspelen. Ik heb een paar kopieën van dezelfde afbeelding die ik dan in de voorstelling laad.

Het probleem nu is dat het laden wat lang lijkt te duren waardoor er eerst een zwart scherm is voordat de nieuwe afbeelding wordt geladen. Dit is uiteraard zeer storend. Ik heb verschillende usb-sticks gebruikt.

Type tv: LG 42LX320C

In de handleiding staat niets tot het gebruik van een slideshow en al helemaal geen probleemoplossing hiervoor.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:08
Volgens een handleiding moet je tijdens het afspelen van de afbeeldingen via de afstandsbediening naar het media player menu gaan en dan de optie repeat mode aanzetten.
Verander de afbeelding 'ns naar 1920 bij 1440, dat is een 'native' formaat voor die TV
Maak anders een filmpje (Motion JPEG 640 x 480 @ 30p) van de prijslijst en laat dat filmpje continue afspelen.
Overigens is een houten plaat met schoolbordverf er op een stuk handiger bij prijswijzigingen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former