Draadloze speaker voor mijn iphone

Pagina: 1
Acties:
  • 797 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskanoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik wil een speaker die, plat gezegd, de plaats van de speaker van mijn iphone inneemt, met name als ik muziek afspeel.

- Streamen van iphone naar speaker. Met welke app op de iphone dan ook, als er maar geluid uitkomt.
- Verbinding via wifi.
- Geen Google Home of proprietary apps o.i.d., maar gewoon een uitgangsapparaat kiezen, zoals je dat met bluetooth zou doen.
- Volumeregeling (ook) op de speaker.
- Liefst stereo, maar dat is zeker geen must.
- Liefst oplaadbaar, maar dat is zeker geen must.

Budget, vermogen, voorkeursmerk, kleur, design, ...: ik heb geen flauw idee. Ik wil eerst proberen uit te vinden of überhaupt bestaat wat ik zoek. Bedankt alvast voor jullie hulp daarbij.

Beste antwoord (via keeskanoe op 07-05-2025 13:46)

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:49

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

HomePod (mini)? of denk ik nu te makkelijk?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:25
Als je de eis van wifi laat vallen en Bluetooth zou accepteren, dan heb je flink veel keuze. Als je per se wifi wilt, dan maak je het veel moeilijker.

Waarom de eis van wifi?

[ Voor 18% gewijzigd door Hahn op 02-05-2025 23:44 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Net als @Hahn word het een stuk moeilijker als je een externe speaker via Wifi wilt en je dan al denk ik meer richting Sonos of zoiets moet gaan kijken, althans ik dacht dat Sonos speakers via Wifi werken. Zou persoonlijk dan ook richting Bleutooth gaan omdat je dan veel meer keuze hebt.

Alleen kan ik mij wel van de iPad Pro herinneren dat iPadOS/IOS niet altijd met elk extern bluetooth device wil werken. Maar misschien is dit inmiddels veranderd want dat is ook alweer 1 jaar geleden dat ik met de iPad Pro werkte.

En tja, vaak is het wel het budget wat bepaald welke speaker, dat kan vanaf pak weg 20 euro tot zo duur als je maar wilt. En o ja stereo is afhankelijk ervan of je speakers onderling met mekaar kan koppelen, iets wat niet bij elke externe speaker kan. Als dat wel kan dan kan je ook stereo maar dus wel dan altijd met 2 speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:36
Je eisen zijn onverenigbaar. Verbinding via Wifi maar niet via proprietary apps bestaat niet voor zover ik weet, althans ik ken ze niet. Het enige wat in de buurt komt is misschien ChromeCast maar dat is natuurlijk superwel proprietary en werkt niet met iedere app op je telefoon (wel veel).

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskanoe
  • Niet online
Met BT heb ik slechte ervaringen. Ik vind het onbetrouwbaar, met veel dipjes, wat me enorm ergert als ik muziek op heb staan.
Ik vind ook ergerlijk dat de reikwijdte zo beperkt is. Ik loop regelmatig door het pand met de telefoon op zak; als ik dan terugkom in mijn kantoor, moet ik de muziek c.q. BT herstarten. Nog afgezien van de horten-en-stotenfase bij het buiten bereik komen.
Wat ik eigenlijk wil, is alsof ik de radio aan laat staan als ik de deur uitloop.

Sonos ben ik tegengekomen, maar dat lijkt mij overkill voor de vrij beperkte wens die ik heb.

Ik ben wel muziekliefhebber maar geen audiofiel. Misschien moet ik mij eenvoudigweg over mijn BT-aversie heen zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

@keeskanoe
Je zou eens naar de Sonos Roam kunnen kijken. Is een kleine Wifi speaker met prima geluid die tevens AirPlay 2 ondersteunt waardoor je direct vanaf je iPhone kan streamen zonder extra apps.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:36
Je zult inderdaad moeten kiezen:
  • WiFi speaker met proprietary app (Sonos, ChromeCast, AirPlay, etc.)
  • BlueTooth speaker zonder app

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zoals @Zondagskindje al zegt, HomePod.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:24
Een WiFi speaker zal alleen werken als je ook in bereik van je WiFI thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 22:33
Kan elke Airplay2 compatible speaker dit niet gewoon?
Airplay werkt ook via Wifi.

[ Voor 3% gewijzigd door BrainCrash op 03-05-2025 08:58 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-08 22:58
Zo nog maar wat andere criteria (in willekeurige volgorde) die je zou kunnen hanteren
- beschikbaar budget
- gewenst volume/ geluidskwaliteit
- gewicht / flexibiliteit
- bij gebruik van oplaadbare accu: beschikbaarheid vervangende accu/ gemak accu vervangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zondagskindje schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:46:
Twéé Homepod's / Homepod Mini's, dan heeft 'ie meteen Stereo en is ook z'n voorlaatste wens meteen vervult Alleen dat 'oplaadbare deel' is dan nog een 'issue' .

:9

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 03-05-2025 09:07 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Will_M schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 09:04:
[...]

Twéé Homepod's / Homepod Mini's, dan heeft 'ie meteen Stereo en is ook z'n voorlaatste wens meteen vervult Alleen dat 'oplaadbare deel' is dan nog een 'issue' .

:9
Powerbank?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 22:57
Bluesound Flex 2i of 1 van de andere Bluesound Flex speakers?
https://www.hifiklubben.n...eflex2iwh_20250322114320/

Of iets van Teufel:
https://teufelaudio.nl/wifi-speakers

[ Voor 18% gewijzigd door RobbieT op 03-05-2025 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-08 20:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:21

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@keeskanoe op Tweakers verwachten we dat je eigen inzet toont. Wat heb je zelf al gevonden en waarom heb je het vragenformulier dat je krijgt bij het openen van een aankoopadviestopic verwijderd ipv ingevuld?
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
toon volledige bericht
Je hebt een boel reacties die als houvast kunnen dienen voor je zoektocht. Die moet je gebruiken om je topic te verbeteren. Zonder budget, wensen, aversie, wat niet voldoet, etc is het voor ons ook gissen wat je nodig hebt.

Ik sluit nu dit topic. Je kunt mij DM'en ter heropening waarna je de topicstart verbetert. Hierdoor krijgen wij meer info en jij betere antwoorden en hebben andere lezers er ook wat aan.

Edit:

Het topic is weer open om te kunnen verbeteren.

Suggestie: zoek een apparaat wat Spotify Connect of een soortgelijke muziekservice ondersteunt. Dan kan zelfs je telefoon volledig uitvallen, of jij 2½ uur in een ander kantoor zitten, zonder dat de muziek uitvalt omdat de speaker zelf de stream ophaalt en niet meer van je telefoon afhankelijk is (behalve als afstandsbediening).

[ Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 05-05-2025 15:16 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskanoe
  • Niet online
Ik wil jullie allemaal hartelijk danken, ook moderator Jorgen.

Dat ik aan BT moet wennen: het moet maar. Ik vind het een energievreter, ik vind het niks dat het bereik zo beperkt is en dat je bij elke keer de deur uitlopen iemand anders met een hoop gepiep en gekraak opzadelt. Maar eerlijk is eerlijk: de keuze met BT is veel groter en het benodigde budget veel kleiner.

Waar ik echt van opkijk, is dat voor veel mensen 'muziek luisteren' kennelijk synoniem is (geworden) met diensten als Spotify. Ook dat vind ik niks. De muziek waar ik naar wil luisteren, is onvoldoende aanwezig op Spotify en vergelijkbare diensten. Althans, dat was een paar jaar terug zo, daarna heb ik niet meer gecheckt. Maar vooral: waarom zou ik? Ik heb thuis een aanzienlijke muziekbibliotheek. Ik zet muziek op mijn iphone en luister waar en wanneer ik maar wil naar wat ik maar wil. Ik gebruik dat ding dus echt als een draagbare muziekspeler. (Vul hier je eigen vergelijking in, alnaargelang je generatie: walkman, transistorradio, boombox, ipod, mp3-speler,...)
Het kost me vrijwel geen accutijd en, ook indien ik buiten Wifibereik ben, nul Mb van mijn telefoonabonnement - dat mede daardoor zeer beperkt kan blijven. Met die aanpak is een losse speaker voldoende en heb ik helemaal geen behoefte aan muziekdiensten als Spotify.

Ik ben misschien ouderwetsch, maar ik heb ook al geen zin om doorlopend klant te zijn van allerlei diensten en bedrijven. Hoe minder abonnementen, hoe liever het me is.
Zo heb ik ook een weerzin tegen traceerbaar of profileerbaar zijn. Ik hoef geen gepersonaliseerde reclame. Ik hoef geen suggesties gebaseerd op surf- of klikgedrag. Ik doe niet mee aan hot spots en gebruik hoogst zelden openbare netwerken - laat staan onbeveiligde. Ik wil helemaal niet "ontdekt" worden door welk (BT-)apparaat in mijn omgeving dan ook.

Terug naar mijn beginvraag. Van alle suggesties (waarvoor nogmaals hartelijk dank, echt heel fijn) werd ik tot nu toe vooral geïntrigeerd door Wiim en de Homepod. Maar ik heb nog niet alle linkjes, alle namen, alle suggesties bekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
keeskanoe schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 11:00:

Waar ik echt van opkijk, is dat voor veel mensen 'muziek luisteren' kennelijk synoniem is (geworden) met diensten als Spotify.
Ja zeg, dat is niks gek natuurlijk hè..
Lees je topicstart nog eens door.
Je geeft zelf letterlijk nul achtergrondinformatie over waar je de muziek die je wilt afspelen vandaan haalt.
Je hebt het over "streamen van iPhone naar speaker".
En ook heb je het over "Met welke app op de iphone dan ook"

En dan vind je het gek dat mensen aan diensten/apps als Spotify (en consorten) gaan denken?
Als jij een afwijkende manier (tov gemiddeld) van muziek luisteren via de iPhone hebt, dan is het wel zo handig om dat even gedetailleerd in de topicstart aan te geven, anders moeten wij ook maar gaan gokken wat je precies wilt.
Er zullen tegenwoordig heel weinig mensen zijn die een lokale muziekbibliotheek op de iPhone hebben staan en dat apparaat gebruiken als een iPod.

Aangezien jij dus je muziek lokaal op je iPhone hebt staan, kun je die niet afspelen met "welke app dan ook".. Je zult een mediaplayer app moeten gebruiken die toegang heeft tot die muziek.
Je zult dus ongetwijfeld daar al een of enkele specifieke apps voor hebben uitgezocht.
Ook daar geef je geen details over.

Op zich kun je dan dus ook gewoon kijken naar een mediaplayer app die ChromeCast ondersteunt. (of Airplay2 natuurlijk, maar die had ik al genoemd). Ook CC werkt via Wifi, geen BT nodig. Ik heb zelf goede ervaringen met nPlayer (de betaalde versie.. "Plus" is dat volgens mij). Die kan files op je iPhone via Chromecast streamen naar een chromecast device in je netwerk (via Wifi), maar ook files uit je eigen lokale netwerk (vanaf een NAS bijv.) afspelen.
Dan werkt elke speaker die Chromecast ondersteunt.. en dat zijn er een boel!

edit / aanvulling:
Wat ik eigenlijk wil, is alsof ik de radio aan laat staan als ik de deur uitloop.
Waarom wil je dan perse die muziek vanaf je iPhone afspelen als je toch regelmatig wegloopt?
Koop een speaker met ingebouwd SD kaartje en zet daar de muziek op.. Blijft afspelen zelfs al stap je met je iPhone in de auto. Precies zoals een radio zou doen.
Of meer algemeen: waarom zou je een afspeel-apparaat kiezen dat afhankelijk blijft van een verbinding met je telefoon, als je toch regelmatig wegloopt?

[ Voor 13% gewijzigd door BrainCrash op 06-05-2025 12:30 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:19
Ik zou me eens in AirPlay compatible speakers verdiepen, of inderdaad gewoon een HomePod kopen. Dat werkt wel het beste samen met je iPhone en je verschillende wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@keeskanoe Het is goed om te zien dat je nog steeds nieuwe suggesties krijgt, maar zoals je zelf merkt, lopen veel reacties vast doordat er essentiële informatie ontbreekt in je openingspost. Je geeft die informatie nu gelukkig alsnog in je reacties, maar dat zorgt er wél voor dat eerdere adviezen onnodig tijd kosten en soms achteraf niet bruikbaar blijken — wat begrijpelijk tot frustratie leidt bij je medegebruikers.

Om dat te voorkomen, wil ik je vragen om vóór zaterdag je topicstart aan te vullen met alle wensen, eisen en problemen die je inmiddels in de reacties hebt gedeeld. Geef ook een korte opsomming van welke oplossingen je al hebt overwogen en waarom die voor jou niet voldoen. Vergeet daarbij niet de specifieke voorkeuren in te vullen die je bij het aanmaken van het topic hebt overgeslagen.

Op die manier kan iedereen je beter helpen, en blijft het forum prettig en overzichtelijk voor alle betrokkenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskanoe
  • Niet online
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Jorgen op 08-05-2025 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskanoe
  • Niet online
*knip commentaar op moderatie hoort niet op het forum

[ Voor 87% gewijzigd door Jorgen op 08-05-2025 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskanoe
  • Niet online
Archer_VC10 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:54:
Ik zou me eens in AirPlay compatible speakers verdiepen, of inderdaad gewoon een HomePod kopen. Dat werkt wel het beste samen met je iPhone en je verschillende wensen.
Dank je. Je bent niet de eerste die de Homepod suggereert. Het lijkt me inderdaad wel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
keeskanoe schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:53:
[...]

Dank je. Je bent niet de eerste die de Homepod suggereert. Het lijkt me inderdaad wel wat.
Hierbij wel de kanttekening dat hier een proprietary app voor nodig is, waarvan je in de TS aangaf dit niet te willen (maar dat kan natuurlijk veranderd zijn :))

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keeskanoe
  • Niet online
P1nGu1n schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:07:
[...]

Hierbij wel de kanttekening dat hier een proprietary app voor nodig is, waarvan je in de TS aangaf dit niet te willen (maar dat kan natuurlijk veranderd zijn :))
Zeker verandert er wel eens wat. Ik ben hier ook om te leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
keeskanoe schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 14:09:
[...]

Zeker verandert er wel eens wat. Ik ben hier ook om te leren.
Dat begrijp ik helemaal, zolang dat een bewuste keuze is en je het niet per ongeluk over het hoofd ziet! :)

[ Voor 6% gewijzigd door P1nGu1n op 07-05-2025 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 19:58
Indien je Sonos overkill vind, wellicht iets van de IKEA Symfonisk lijn? Werkt praktisch hetzelfde en is wat voordeliger. Nu nog even verkrijgbaar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrainCrash
@keeskanoe :

Je bent nu totaal niet constructief aan het reageren.
Ik stel meerdere vragen, gebaseeerd op aannames die wij allemaal doen op basis van ontbrekende informatie.
In plaats van die vragen te beantwoorden, óf de ontbrekende informatie op te geven,

*knip*

[ Voor 83% gewijzigd door Jorgen op 07-05-2025 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keeskanoe
  • Niet online
*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door Jorgen op 07-05-2025 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:01
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Jorgen op 07-05-2025 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskanoe
  • Niet online
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Jorgen op 07-05-2025 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

keeskanoe schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:51:
[...]

Ik verschil met je van mening. De concrete informatie die ik wíst, heb ik gegeven. Je zal moeten accepteren dat ik veel niet wist (dat is enorm verbeterd, dankzij deze forumdiscussie, waarvoor nogmaals dank aan alle betrokkenen) en derhalve ook niet kon specificeren.
En dat mag, maar dát is ook de plek waar het mijn taak is om in te grijpen. Na sturing in het topic en via DM is het uitdrukkelijk niet de bedoeling om die discussie in het topic te continueren. Je merkt het ook aan de reacties die je van anderen krijgt. Daarom gaat hij bij dezen alsnog op slot.

Tip voor de volgende keer:

Dingen die je weet en die essentieel zijn: meteen vermelden in de startpost - of deze vervolgens updaten wanneer je merkt dat er vragen zijn. Dat geldt natuurlijk uitdrukkelijk voor de reden waarom je iets zoekt.

@ allen: in het geval dat er iets niet goed loopt: gebruik de TR. (y)

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 07-05-2025 22:43 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.