Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clannad
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 21:46
Hallo Tweakers,

Gisteren LineageOS Android 15 op een oude Oneplus 5t gezet.
Laatste update was namelijk Android 10.
Flashen van ROM is goed verlopen, tevreden met het resultaat.

Denken jullie dat het de moeite zou zijn toestel op te sturen naar een repairshop voor een nieuwe batterij?
Toestel is van 2017, dus batterij heeft zijn beste tijd gehad.

De 5t heeft een snapdragon 835 en is eigenlijk nog altijd snel genoeg.
Lijkt me handing als backup smartphone te gebruiken.

Ik weet niet hoeveel een nieuwe batterij kost, maar als we over €75 - €100 spreken.
Wat zouden jullie doen?

Beste antwoord (via clannad op 06-05-2025 18:45)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:46
Stel je huidige telefoon gaat kapot en je valt terug op de 5t als backup telefoon. Hoe lang verwacht je er over te doen dan een nieuwe te kopen?
Stel je verwacht binnen een week een nieuwe te hebben. Is het je dan 100 Euro waard een iets betere accu te hebben die week, of kan deze dan wat meer aan de lader liggen?

En hoeveel van je accu wordt nu extra gebruikt door de Android upgrade en extra rekenkracht die dat vraagt? Oftewel zou een nieuwe batterij het oplossen?

Ik zou het toestel zoals het is bewaren en eventueel semi permanent aan een oplader of powerbank hangen mocht het mis gaan. Voor hetzelfde geld gebeurt er niets en heb je mooi 100 Euro bespaard.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:46
Stel je huidige telefoon gaat kapot en je valt terug op de 5t als backup telefoon. Hoe lang verwacht je er over te doen dan een nieuwe te kopen?
Stel je verwacht binnen een week een nieuwe te hebben. Is het je dan 100 Euro waard een iets betere accu te hebben die week, of kan deze dan wat meer aan de lader liggen?

En hoeveel van je accu wordt nu extra gebruikt door de Android upgrade en extra rekenkracht die dat vraagt? Oftewel zou een nieuwe batterij het oplossen?

Ik zou het toestel zoals het is bewaren en eventueel semi permanent aan een oplader of powerbank hangen mocht het mis gaan. Voor hetzelfde geld gebeurt er niets en heb je mooi 100 Euro bespaard.