Het wel of niet goed /netjes kunnen kitten ligt in 90% van de gevallen aan het gebruikte kitpistool doordat de druk met veel van die goedkopere dingen niet goed constant gehouden kan worden doordat er speling in het mechanisme aanwezig is, ongeacht de dikte en het materiaal van de kit
Die goedkope dingen van een Euro of vijf uit de bouwmarkt zijn misschien goed genoeg als je ergens snel een vloeibare dot siliconen kit in wil drukken maar als je er glas nétjes mee af wenst te gaan kitten dan kun je die dingen beter laten liggen. Ik heb afgelopen najaar, nadat ik de keukenboer er heel gemakkelijk en snel mee had zien werken, bij de Hornbach een ietsje duurder
AKKIT 745 kitpistool gehaald omdat ik wat voegen in de buitenmuur bij moest werken (met dikke stugge voegmortel dus) en dat gaat met zo'n ding óók gewoon goed en snel.
Glaszetters en schilders zie ik tegenwoordig eigenlijk bijna altijd met
accu-gereedschap werken als het op kitpistolen aankomt, maar da's nogal een grote investering als je maar één keer in de 'tig' jaar iets in/aan je eigen woning af hoeft te kitten.
[
Voor 23% gewijzigd door
Will_M op 03-05-2025 09:32
]