Ik heb meerdere camera's die werken met YooSee. Deden het voorheen altijd wel. Maar sinds ik mijn nieuwe router heb van KPN doen ze het niet meer. Ik heb de camera' op een apart 2.4ghz laten verbinden. Zowel bekabeld als via wifi aangesloten maar niks pakt hij. De IP's zie ik wel terug in de router. Maar ze verbinden niet, het set up proces wordt niet voltooid. De ip's werden in het begin ook niet herkend in de app van YooSee totdat ik de firewall regels aanpaste naar 'custom'. Iemand ervaring met deze camera's icm deze router? Enig idee wat ik verkeerd doe? Bij voorbaat dank.
Inmiddels de firewall settings op LAAG gezet. Geen idee wat ik hiermee heb gedaan, maar nu werkt het wel.
Ik ben niet bekend met de Experiabox, maar ik zou hiermee uitkijken... heb je nu niet je firewall uitgeschakeld? Ik ben ook benieuwd hoe die camera's verbinding maken...
@gwabber Het verschil tussen "Middel" en "Laag" is dat er meer uitgaand verkeer wordt toegestaan. Voor inkomend verkeer blijven de instellingen ongewijzigd bij de twee opties.
@saken Het is wel heel bijzonder dat je camera's niet werken met "Middel". Geen enkele camera zou daar last van moeten hebben. Ik ken het merk niet, maar als ik naar Google zie ik wel héél lage prijzen.
Als ik wat verder Google dan zie ik het eea voorbij wat deze camera's voor mij in de categorie "Onveilige Chinese camera's" zet.
@saken Het is wel heel bijzonder dat je camera's niet werken met "Middel". Geen enkele camera zou daar last van moeten hebben. Ik ken het merk niet, maar als ik naar Google zie ik wel héél lage prijzen.
Als ik wat verder Google dan zie ik het eea voorbij wat deze camera's voor mij in de categorie "Onveilige Chinese camera's" zet.
Spel en typfouten voorbehouden
Ik heb de camera s gekocht in 2018. Verder werken ze wel maar kan er vrij weinig info over vinden. Is het te achterhalen welke protocollen ik zou moeten toestaan zodat de cameras werken en de beveiliging firewall weer naar normaal kan?
Het technische antwoord:
In de Experiabox staat een lijstje met geblokkeerde protocollen in de stand "Middel" met een kruisje er achter.
Als je op het kruisje achter een protocol drukt wordt het verkeer van dat protocol weer toegestaan. Door ze een voor een aan te klikken en na klik de werking van je camera's te controleren kan je achterhalen wat je toe moet staan.
Het morele antwoord:
Dit is het moment dat je je af moet vragen of je deze camera's wel wil blijven gebruiken. Geen van de nu geblokkeerde protocollen heb je nodig voor IP-camera's. Hiermee is het risico dat onbekenden meekijken op jouw camera's onnodig groot. Vergelijkbaar met het dag en nacht de deur zichtbaar open laten staan: dat kan jaren lang goed gaan tot opeens je huis is leeggeroofd.
In de Experiabox staat een lijstje met geblokkeerde protocollen in de stand "Middel" met een kruisje er achter.
Als je op het kruisje achter een protocol drukt wordt het verkeer van dat protocol weer toegestaan. Door ze een voor een aan te klikken en na klik de werking van je camera's te controleren kan je achterhalen wat je toe moet staan.
Het morele antwoord:
Dit is het moment dat je je af moet vragen of je deze camera's wel wil blijven gebruiken. Geen van de nu geblokkeerde protocollen heb je nodig voor IP-camera's. Hiermee is het risico dat onbekenden meekijken op jouw camera's onnodig groot. Vergelijkbaar met het dag en nacht de deur zichtbaar open laten staan: dat kan jaren lang goed gaan tot opeens je huis is leeggeroofd.
Spel en typfouten voorbehouden
Pagina: 1