nieuw energiecontract maar ga verhuizen wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 17:29
Mijn huidige energiecontract (jaarcontract) loopt in juli af. Woon nu in huurwoning zonder zonnepanelen etc.
Ik ga begin volgend jaar verhuizen naar een woning met zonnepanelen en warmtepomp.

Vraag:
wat is handig om te doen?
Nieuw jaarcontract af sluiten? Maar wat als ik verhuisd ben? En met zonnepanelen ga besparen? Krijg ik dan opzegboete ??
Of variabel contract nemen?

Heeft iemand suggesties/tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:13
Wat handig is, is om uit te zoeken welke tarieven je gaat betalen nadat je huidige contract afloopt en of dit enigszins marktconform is. Je kunt altijd een dynamisch energiecontract afsluiten, die zijn maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:19

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Valt weinig over te zeggen zonder de voorwaarden te weten. In NL neem je je contract meestal mee als die nog niet is afgelopen (als je dus aan een opzegtermijn vast zit).

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 02-05-2025 15:53 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:56
Lekker dynamisch doen zoals Zonneplan (of Tibber) bijvoorbeeld. Zonneplang is zelfs dagelijks opzegbaar. En waarschijnlijk met zonnepanelen ook nog eens een van de voordeligste keuzes.

Kun je later altijd nog eens naar een contract kijken wanneer die weer met goede prijzen komen.

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05 07:14
suggestie/tip: kijk in je contract en op de website van de leverancier. dit soort vragen zijn hier zonder dat soort details niet te beantwoorden, en in die informatie staat gewoon je antwoord zodat je zelf kunt bepalen wat slim is om te doen in jouw situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 17:01
Je maakt het jezelf weer lekker ingewikkeld, niet doen ;)

Mijn advies: Zoek gewoon weer een energiecontract uit voor bepaalde tijd (1 / 2 / 3 jaar) en sluit die af op het huidige adres. Binnen 1 werkdag na ontvangst van de sleutels voor het andere adres neem je contact op met je energieleverancier en vraag je een verhuizing aan (bellen klantenservice, bij sommige kan je een half uur in de wacht staan). Die energieleverancier regelt vervolgens de verhuizing van het je contract.

Suc7!

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 17:29
D_Jeff schreef op zondag 4 mei 2025 @ 13:44:
Je maakt het jezelf weer lekker ingewikkeld, niet doen ;)

Mijn advies: Zoek gewoon weer een energiecontract uit voor bepaalde tijd (1 / 2 / 3 jaar) en sluit die af op het huidige adres. Binnen 1 werkdag na ontvangst van de sleutels voor het andere adres neem je contact op met je energieleverancier en vraag je een verhuizing aan (bellen klantenservice, bij sommige kan je een half uur in de wacht staan). Die energieleverancier regelt vervolgens de verhuizing van het je contract.

Suc7!
Zo simpel eigenlijk.. dat ik daar niet aan gedacht heb... ;w
Dank voor deze tip!!
:)
Pagina: 1