Autoverzekering; (wettelijk?) termijn van case

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Beetje een wanhoopspoging; ik kom er maar niet achter wat het wettelijk termijn hoelang een verzekeringsmaatschappij sprookjes mag verkopen

Eerste week januari rijdt de vrachtauto van de gemeente tegen mijn geparkeerde auto.

Heb beelden vanuit alle hoeken, via de 9 deurbellen in de buurt.

Schadeformulier is ingevuld, alles “kan en kruiken”

Inmiddels ben ik 5 maanden verder, en Inshared gaat maar niet over tot uitbetalen / herstellen van schade.

Weet iemand wat het wettelijk termijn is hoelang een verzekeringsmaatschappij de boel kan blijven rekken, draaien etc?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lastig verhaal; ik ga ervanuit (jouw verhaal) dat de gemeente schuld heeft erkent, dat beide verzekeraars dat ook met elkaar hebben vastgelegd en dat jij nu zit te wachten op geld zodat je kan repareren of vervangen?

Als ik wat andere kleine letters bekijk; de gemiddelde verzekeraar hanteert 14 tot 28 dagen dat een betaling wordt gedaan. Maar, N=2 voor mij dus allicht voor InShared anders.

Als InShared niet beweegt (of de gemeente niet erkent), zal je met je Rechtsbijstand (module verkeer) of een allrisk-verzekering zelfstandig aan de gang gaan om een extra breekijzer te worden in het verhaal.

En anders naar de geschillencommissie Kifid (dat kan zonder jurist en dus als prive-persoon indienen)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-06 16:14

Nullifiel

╞═══════╡

Inshared is jouw verzekeraar? Want volgens mij doen zij geen zakelijke verzekeringen.

In dat geval moet je toch niet op Inshared wachten? Maar dan wachten zij misschien wel op de verzekeraar van de tegenpartij.
Wat geven ze zelf voor redenen dat het zolang duurt?

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:43
Is InShared jouw verzekeraar, of die van de tegenpartij?

Hoe ben je verzekerd? Als je volledig casco verzekerd bent kun je toch gewoon "nu" een aangesloten schadehersteller bellen en een afspraak maken? De schuldvraag hoeft dan nog niet eens duidelijk te zijn.

De laatste keer dat ik schade had door een ander heb ik alleen het schadeformulier naar mijn verzekeraar gestuurd en een afspraak gemaakt bij de schadehersteller. Verder heb ik pas achteraf van mijn verzekeraar iets gehoord, dat de schade is verhaald en de zaak is afgesloten.

Welke sprookjes krijg je precies te horen en wat bedoel je met rekken en draaien?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:59
5 Maanden is wel erg lang heb je in de tussentijd contact opgenomen en gevraagd waarom het zo lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:08
Jij moet na het melden van de schade toch zelf een afspraak maken met ABS voor het vaststellen van de kosten en voor de reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
de tijd dat ze er over mogen doen is best lang.. exact weet ik hem niet ( zitten hier ook nog met een verzekeringsclaim van begin februari) ook schade door een ander voertuig...

maar de tegenpartij heeft officieel nog geen melding van schade/aanrijding gedaan bij zijn/haar verzekering.. waardoor wij moeten wachten, gelukkig wel rechtsbijstand dus die schoppen af en toe eens tegen de tegenpartij zijn/haar verzekering. over de schuldvraag is hier ook geen enkele twijfel (Politie rapport, welke alle betrokken partijen hebben) maar omdat de verzekerde nog geen melding gedaan heeft doen zij weinig op dit moment..

de reden dat er nog geen melding is kan uiteenlopen, persoon is met ambulance afgevoerd, en verdere toestand weten wij ook niet. dus mogelijk gewoon niet in staat om een melding te doen..

maar in jou casus speelt dit zeker niet, enige wat ik kan bedenken is dat ze gewoon maximaal de tijd nemen voor ze uberhaubt iets moeten, en misschien heeft de betreffende bestuurder(ster) van de gemeentelijke vrachtwagen wel een slechte reputatie kwa schade rijden.. en proberen ze intern daar eerst nog iets mee te doen...

al zou dat geen reden mogen zijn om jou zo lang te laten wachten..

wij hadden helaas een economische total loss (schade bijna even hoog als dagwaarde)

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:48
In de wet staat voor zover ik weet geen termijn waarbinnen een verzekeraar een schade dient te behandelen. Als het gaat om een casco verzekering en de dekking staat niet ter discussie en Inshared doet er desondanks te lang over om de schade af te handelen kun je het beste een officiële klacht indienen.

Hier kun je lezen hoe dat moet: https://www.inshared.nl/o...dsawIuhZFz-LTd2x7Hd0S0s5j

De reactietermijn van Inshared staan hier: https://www.inshared.nl/r...dsawIuhZFz-LTd2x7Hd0S0s5j

Verder kun je Inshared eventueel om de oren slaan met de gedragscode verzekeraars: https://www.verzekeraars....ode-verzekeraars-2018.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TheBrut3 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:02:
Jij moet na het melden van de schade toch zelf een afspraak maken met ABS voor het vaststellen van de kosten en voor de reparatie?
Daarom voelt de topicstart niet voldoende; het kan ook zijn dat een auto financieel total-loss verklaard is. Dan wordt in een aantal gevallen waarde X uitgekeerd. Vandaar dat topicstart onhandig klinkt met de zinsnede "tot uitbetalen / herstellen van schade".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-06 16:39
himlims_ schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:30:
Beetje een wanhoopspoging; ik kom er maar niet achter wat het wettelijk termijn hoelang een verzekeringsmaatschappij sprookjes mag verkopen

Eerste week januari rijdt de vrachtauto van de gemeente tegen mijn geparkeerde auto.

Heb beelden vanuit alle hoeken, via de 9 deurbellen in de buurt.

Schadeformulier is ingevuld, alles “kan en kruiken”

Inmiddels ben ik 5 maanden verder, en Inshared gaat maar niet over tot uitbetalen / herstellen van schade.

Weet iemand wat het wettelijk termijn is hoelang een verzekeringsmaatschappij de boel kan blijven rekken, draaien etc?
Een verzekeraar gaat het niet herstellen natuurlijk, al bij een schade hersteller geweest?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Nullifiel schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:40:
Inshared is jouw verzekeraar? Want volgens mij doen zij geen zakelijke verzekeringen.

In dat geval moet je toch niet op Inshared wachten? Maar dan wachten zij misschien wel op de verzekeraar van de tegenpartij.
Wat geven ze zelf voor redenen dat het zolang duurt?
Klopt ben particulier bij Inshared verzekerd; video, schadeformulier etc; is hardstikke duidelijk wie verantwoordelijk is.

Inshared stelt de verzekering van de gemeente aansprakelijks

Die verzekering van de tegenpartij doet schijnbaar moeilijk, vertraagd en reageert nauwelijks naar Inshared.

Ik begrijp niet waarom t mijn probleem is dat de tegenpartij niet reageert; Inshared keert mij uit, en tegenpartij keer Inshared uit (toch?)

Inmiddels zijn we 5mnd verder en mijn verzekering keer mij niet uit (of herstellen schade of € )

Ik ben benieuwd hoelang Inshared moet/kan wachten op de tegen partij. Vanuit mijn kant vind ik 5maanden wel lang - geen acceptabel termijn meer, en mijn geduld raakt op.

Hoe zit dat voor de verzekering? Wanneer is hun geduld op? En hoelang kunnen ze dit telkens rekken met excuses.

Ik krijg nergens gevonden wat en hoelang zo’n termijn is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:43
himlims_ schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 19:29:
Ik begrijp niet waarom t mijn probleem is dat de tegenpartij niet reageert; Inshared keert mij uit, en tegenpartij keer Inshared uit (toch?)
Dat ligt er dus maar net aan hoe je verzekerd bent. Als je volledig casco bent verzekerd, dan klopt dit. Als je alleen WA of beperkt casco bent verzekerd dan ligt dit waarschijnlijk bij de verhaalsrechtsbijstand, die gaan het niet voorschieten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:48
Als je alleen WA en of beperkt casco bent verzekerd doet Inshared weinig tot niets voor je. Je kunt dan wel zelf de schade verhalen op de gemeente of de verzekeringsmaatschappij van de gemeente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Xander schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 19:41:
[...]

Dat ligt er dus maar net aan hoe je verzekerd bent. Als je volledig casco bent verzekerd, dan klopt dit. Als je alleen WA of beperkt casco bent verzekerd dan ligt dit waarschijnlijk bij de verhaalsrechtsbijstand, die gaan het niet voorschieten.
Aw op die manier, klinkt ergens wel logisch.
MAX3400 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:37:
Lastig verhaal; ik ga ervanuit (jouw verhaal) dat de gemeente schuld heeft erkent, dat beide verzekeraars dat ook met elkaar hebben vastgelegd en dat jij nu zit te wachten op geld zodat je kan repareren of vervangen?
dat ia helemaal juist
Als ik wat andere kleine letters bekijk; de gemiddelde verzekeraar hanteert 14 tot 28 dagen dat een betaling wordt gedaan. Maar, N=2 voor mij dus allicht voor InShared anders.
Inshared heeft (initiële) alles netjes en tijdig behandeld. Ben ook in gelijk gesteld (of hoe dat ook heet). Echter stagneert het nu - omdat de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij schijnbaar moeilijk doet. Begrijpelijk, dat is hun recht. Maar ergens moet er toch een grens zitten hoelang men dwars kan liggen, niet reageren op berichten etc.
Als InShared niet beweegt (of de gemeente niet erkent), zal je met je Rechtsbijstand (module verkeer) of een allrisk-verzekering zelfstandig aan de gang gaan om een extra breekijzer te worden in het verhaal.
dat heb ik gedaan vandaag via arag. Zijn gaven te kennen dat een redelijk/acceptabel termijn wel verstreken is - mits mijn verhaal en toelichting klopt (dat is, geen reden om te verdraaien. Alle communicatie is inmiddels overgedragen
En anders naar de geschillencommissie Kifid (dat kan zonder jurist en dus als prive-persoon indienen)
ik wacht dat mog even af, dank voor meedenken

@Faxe dank voor jouw bijdrage :>

Pagina: 1