In verband met een aankoop van een nieuwe Apple Watch, had ik behoefte aan een extra USB C oplader. Om problemen / onveiligheden te voorkomen, sterkte voorkeur voor een originele Apple oplader.
Na even Googlen, een OK aanbieding gevonden: EUR 17 voor een 20w "USB c 20 w Originele iphone oplader". Deze besteld. Na aankomst viel het me op dat er geen Apple logo op staat. Toen vergeleken met een andere, en daar staat hij inderdaad wel op. Tekst met serienummer lijkt ook iets minder scherp (maar bij andere originele ook moeilijk te lezen)
Bij navraag bij de leverancier krijg ik de volgende reactie
:strip_exif()/f/image/Uggw23XgD6vn979Sr07g0RO5.jpg?f=fotoalbum_large)
Na even Googlen, een OK aanbieding gevonden: EUR 17 voor een 20w "USB c 20 w Originele iphone oplader". Deze besteld. Na aankomst viel het me op dat er geen Apple logo op staat. Toen vergeleken met een andere, en daar staat hij inderdaad wel op. Tekst met serienummer lijkt ook iets minder scherp (maar bij andere originele ook moeilijk te lezen)
Bij navraag bij de leverancier krijg ik de volgende reactie
Hebben jullie hier wel eens eerder van gehoord? Ik heb nooit eerder gehoord van Apple producten die ook onder andere naam worden verkocht. En als het designed for apple is (zoals de andere oplader vermeldt), zal dat design toch wel gepatenteerd zijn en niet door een OEM mogen worden gebruikt? Hetzelfde geldt voor de chips.. Of koopt Apple de oplader ook maar in?Onze iPhone USB-C adapter 20W wordt geproduceerd in dezelfde fabriek als de originele Apple-adapters, maar wordt niet onder de merknaam Apple verkocht. Daarom ontbreken het logo en de “Designed for Apple”-tekst.
Technisch gezien is het een OEM-product (Original Equipment Manufacturer), wat betekent dat de werking, het uiterlijk en de kwaliteit identiek zijn aan die van Apple zelf. De adapter bevat ook de originele chip voor veilige herkenning van uw apparaat.
Doordat wij deze adapters rechtstreeks in bulk bij de fabrikant inkopen, kunnen we ze aanbieden tegen een scherpe prijs. Ze worden om die reden ook geleverd in beschermend plastic in plaats van retailverpakking. Uiteraard heeft u 30 dagen bedenktijd, en fabrieksgarantie!
:strip_exif()/f/image/Uggw23XgD6vn979Sr07g0RO5.jpg?f=fotoalbum_large)
edit:
na dubbel check zie ik dat op hun website ook staat dat er geen Apple logo op staat en dat het OEM is. Verwarring zit dan vooral in het woord "origineel" en of dat dus echt bestaat
na dubbel check zie ik dat op hun website ook staat dat er geen Apple logo op staat en dat het OEM is. Verwarring zit dan vooral in het woord "origineel" en of dat dus echt bestaat
[ Voor 4% gewijzigd door pietje63 op 02-05-2025 09:42 ]
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!