Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamsungAddict65
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 02-05 08:48
Sinds anderhalve dag krijg ik spook pushmeldingen van diverse apps, die ik al eerder heb gekregen, en die ook niet meer relevant zijn. Voorbeelden:
- KIA app -> geeft gisteravond en vannacht meldingen als "laden gestart" (5×), "laden wordt beëindigd" (5×) en "laden is voltooid" (5×)terwijl de auto niet aan de lading staat en er niets is gepland.
- F1 app -> geeft vannacht 8 pushmeldingen op verschillende tijdstippen van een bericht wat ik gisteren al heb gelezen
- Agenda app -> geeft 4 meldingen van een actie die ik al hen uitgevoerd en melding al had weggegooid
- Funda app -> geeft 6x zelfde melding terwijl ik ze al had geopend en bekeken

Kortom: het lijkt of de meldingen vanuit een memory komen.

Ik heb al twee virusscanners gedraaid (niks gevonden) diverse zoekpogingen op Google en fora gedaan.
N.a.v. die zoekpogingen al de volgende instellingen gecheckt:
- meldingherhaling (staat niet aan)
- batterijsaver (staat niet aan)

Ik heb een Samsung Galaxy Note20 5g
En sinds 3 dagen ook een batterijprobleem (laadt traag en wordt warm, loopt hard leeg), weet niet of dat er mee te maken heeft.

Wie kan helpen 8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:21
Telefoon al eens helemaal herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Je bevindingen en het feit dat je ineens een batterijprobleem hebt wekt bij mij het vermoeden dat er een app aan het draaien is op de achtergrond.

Wat je kunt doen is eerst een tijdje in de veilige modus draaien:
https://www.samsung.com/n...laxy-device-in-safe-mode/

Dan worden alleen de noodzakelijke apps gedraait. Heb je de batterijdrain en spookmeldingen dan niet dat is er inderdaad een app die de zaak aan het verzieken is. Dan zul je moeten kijken welke app rond de datum dat het niet meer lekker draait (geloof uit je tekst dat dit 3 dagen geleden is) is geupdate en deze deïnstalleren. Dit is wel tijdrovend en trail en error. Anders is het een volledige reset ben ik bang en dan app voor app weer installeren.