ASUS, MSI en BTO met RTX 5090 - De allersnelste (en…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Artikel: review: ASUS, MSI en BTO met RTX 5090 - De allersnelste (en duurste) laptops
Auteur: @PiweD

Zou je in de specificatie lijst bij de gpu ook op willen nemen dat die 24GB VRAM heeft in plaats van de 32GB zoals de dekstopprocessor?

Bijvoorbeeld een rij "GPU geheugen" net als dat werkgeheugen ook apart wordt genoemd.

Thanks!

Thanks voor de gedetailleerde review!

[ Voor 9% gewijzigd door djwice op 02-05-2025 15:21 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:09
@PiweD
De BTO 18X1590:

"De laptop is verder voorzien van een PCIe 5.0-ssd, maar er is ook ruimte voor nog twee extra PCIe 4.0-ssd's en eventueel nog eentje, maar dat moet er wel een zijn van slechts 30mm lang."

Hoe zet je hem vast dan?
Ik zie alleen 80mm schroef punten. (ook die bij de wifi kaart)
Verder heb ik gekeken op de BTO site en is de laptop te configureren met 4x Samsung 990 Pro ssd's en dat zijn 80mm ssd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens mij valt die ssd inderdaad over die wifi kaart heen zodat het gewoon een 80mm versie kan zijn. Maar dat is lastig te zien vanuit een 2d-perspectief.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
spone schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:02:
Volgens mij valt die ssd inderdaad over die wifi kaart heen zodat het gewoon een 80mm versie kan zijn. Maar dat is lastig te zien vanuit een 2d-perspectief.
Er is geen bevestiging voor 30mm, als je goed kijkt op de foto. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:46
Er is nog een duurder model van MSI. raar dat daar niet over gesproken is? zie mijn post:

Er is nog een duurdere MSI, die heb ik. De MSI Titan dragon (https://www.msi.com/Lapto...-Edition-Norse-Myth-A2XWX) speciaal model en wat betere koeling. 7200 euro, ik kreeg hem met korting via werk dus top geregeld :)

Top apparaat, maar ik heb veel gedoe gehad met HDR.

de nits werden niet goed getoond. SDR klopt idd dat het kleurenpalet raar is. Ik gebruik nu alleen HDR en dat ziet er prima uit :).

Ik wil geen desktop meer hebben voor gaming en gebruik hem ook voor AI. Ivm veel thuiswerken ben ik klaar met achter mijn desktop hangen en wil gewoon relaxt op de bank een game kunnen spelen.

Hij is wel lomp vind ik. 18 inch is echt groot. Ook onhandig met vliegen, want hij past niet zomaar in een rugzak die je mee mag nemen als handbagage. Luxe problemen, maar toch een aandachtspunt.

Verder erg blij mee :)

Verder is de audio echt super slecht, maar ik gebruik toch altijd een headset, dus geen probleem
:)

Ik heb de iGPU uitgeschakeld, want ik krijg de HDR nits niet goed werkend. Daarom de Nvidia GPU dedicated, maar ik gebruik hem toch altijd met power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Laatst online: 23-10 10:12

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Hell-Slave schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:50:
@PiweD
(...)

Hoe zet je hem vast dan?
Ik zie alleen 80mm schroef punten. (ook die bij de wifi kaart)
Verder heb ik gekeken op de BTO site en is de laptop te configureren met 4x Samsung 990 Pro ssd's en dat zijn 80mm ssd's.
Correct! Onze 18X1590 heeft ruimte voor 4 80mm SSDs.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hell-Slave
BTO_USER schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:50:
[...]

Correct! Onze 18X1590 heeft ruimte voor 4 80mm SSDs.
Ik zag het op de foto, bedankt voor de opklaring.
Tweakers heeft het al verbeterd in het artikel.
Pagina: 1