Laptop verliest verbinding met toetsenbord en muis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochel
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-07 19:04
Sinds gisteren verliest mijn laptop ineens verbinding met mijn muis, EN met mijn toetsenbord. Ja, het is gewoon het toetsenbord wat vast zit aan mijn laptop. Ik hoor dan ook het connectie geluid. Als ik aan het gamen ben, is het erger. Ze verliezen tegelijk verbinding. Aan-uit zetten al gedaan, andere poorten, updates, driverupdates alles gecheckt.
Het is een Lenovo Ideapad L340 Gaming met een i7 en GTX kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Registratie: Maart 2025
  • Niet online
Klinkt alsof door warmte de connectie tussen toetsenbord en moederbord los raakt?

Je toetsenbord zit technisch gezien met een mini flatcable aan je moederbord vast.
Heb je al eens gekeken naar hoe je het toetsenbord kunt vervangen?

Dan kun je namelijk checken of die kabel nog goed vast zit. En anders gelijk proberen met een vervangend exemplaar.
(Als je nog garantie hebt, dan eerst dat claimen).

Als test kun je ook hirens boot usb pakken, daar wat load tests doen en kijken of je toetsen ook dan disconnect. Zo nee, dan is het iets in je huidige OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochel
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-07 19:04
Maar het is niet alleen het toetsenbord, het is ook de verbinding met de muis tegelijkertijd.
En hoe vervang je een toetsenbord van een laptop? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaplasher
  • Registratie: Maart 2025
  • Niet online
Hoe denk je dat ze een laptop fabriceren? Dat gaat ook middels assemblage van diverse onderdelen. 't is niet dat ik wat willekeurige in de ruimte roep...

Aan jou of je de suggestie aan wil nemen of niet. In twijfel trekken is wel heel vreemd om te doen van een helpende hand vind je niet?

Komt het werkelijk niet in je op om bijv.
"replace keyboard Lenovo Ideapad L340 gaming" in te typen in Google?
Dan zul je verbaasd staan dat er legio YouTube filmpjes van dat type laptop naar bovenkomen met hoe dat moet.
Ook hier, aan jou of je dit wil onderzoeken en uitvoeren.

Veel al zijn touchpad (want ik neem aan dat je dat bedoeld met 'de muis'), en toetsenbord aan elkaar verbonden.

En alles is ergens wel te bestellen. Amazon, Ali express. Etc. Dat kun je prima zelf onderzoeken op basis van je laptop type.