Zigbee inbouw deursensor (revised)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-06 18:24
Ik wil via Home Assistant mijn warmtepomp stoppen als de buitendeur openstaat (huis luchten) en zoek een deursensor.
Door de hor die aan de binnenkant zit is de standaard optie van een sensor op deur en magneet op de post niet mogelijk. Dus ik wil de sensor inbouwen. Ik kan echter alleen opbouw sensoren vinden.
In een eerder topic is een vergelijkbare vraag gesteld en daar kwam als suggestie de "Recessed Door Sensor 7" https://aeotec.com/products/aeotec-recessed-door-sensor-7/. Dat ziet er qua inbouwmogelijkheden precies zo uit als ik zoek, echter die werkt op Z-wave en volgens de reviews is de batterij snel (3 maanden) leeg.
Bovendien moet ik dan een Zigbee en Z-wave netwerk onderhouden.
Kent iemand een Zigbee alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:24

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Volgens mij zijn die er niet kant-en-klaar. Maar er zijn genoeg mensen die een kleine zigbee sensor pakken en een stukje uitfrezen zodat de sensor verzonken ligt. De andere kant is nog makkelijker want daarvoor hoef je niet het bijgeleverde onderdeel (met een niet standaard vorm) te gebruiken , die kun je vervangen door een klein rond sterk magneetje.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten60
Dat lijkt een mooi alternatief. Slopen die dan een deursensor of zijn er kleine sensoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:55
ik heb die aeotec zwave recessed door sensor erin zitten, een ouder model, de gen5, maar die batterij gaat echt meer dan een jaar mee. Werkt overigens echt waanzinnig goed, hier gaan allerlei dingen aan/uit anders of whatever als de deur open of juist weer dicht gaat :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 21:18
Een Aqara deursensor is HxBxD 40x20x12 mm, dat kun je zo in een post infrezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten60
roches schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 21:30:
Een Aqara deursensor is HxBxD 40x20x12 mm, dat kun je zo in een post infrezen...
Je bedoeld een "Aqara Door and Window Sensor t1". https://tweakers.net/pric...and-window-sensor-t1.html
Heb je dan een andere magneet gebruikt?

edit: enige ervaring betreffende de batterijduur?
edit2: Link gecorrigeerd

[ Voor 12% gewijzigd door Maarten60 op 01-05-2025 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 21:18
Bij die sensor registreert hij ook aan de voorkant.
Ik gebruik hem als sensor voor een regenmeter dus niet voor een deur.
Het standaard magneetje wordt aan de voorkant al gedetecteerd op ong. 1,5 cm afstand.
Magneetje is HxBxD 25x11x11 mm, kun je dan in de deur doen.
Accu geeft nog steeds 100% aan na 8 maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten60
Dank voor tips. Ik heb vandaag gemeten en een Aqara zou moeten passen.
Ga ik bestellen en zal de resultaten melden.
Pagina: 1