Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasje1235
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 01-05 21:35
Tweakers,

Ik heb mijn MacBook Pro M1 uit 2021 gesloten toen er een pen tussen lag -- nu is mijn scherm kapot. Ik ben haastig opzoek naar een manier om dit te repareren maar ik kom dan alleen bij Amac op een prijs uit. Die rekenen ongeveer 1150 voor het vervangen van het scherm.

Nou ben ik ook in staat om naar de Genius Bar te gaan in amsterdam. Wat zij vragen voor een dergelijke reparatie weet ik niet. Is er iemand die een vergelijkbare reparatie heeft laten en weet wat de kosten zijn? Of dat er normaliter een prijsverschil zit tussen Apple en Amac?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
1150 euro vind ik nogal een hoop geld voor die reparatie. Dan zou ik eerder voor een tweedehands MacBook Pro M1 Pro kijken ipv het scherm te laten vervangen. Die kapotte krijg je ook altijd nog wel wat geld voor.

[ Voor 18% gewijzigd door syltheboy op 01-05-2025 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:41
Een nieuwe Air M4 met 16gb ram is tegenwoordig geregeld <€1000….

Maar ik verwacht ondanks dat niet dat Apple veel goedkoper gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:27
kaasje1235 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:45:
Tweakers,

Ik heb mijn MacBook Pro M1 uit 2021 gesloten toen er een pen tussen lag -- nu is mijn scherm kapot. Ik ben haastig opzoek naar een manier om dit te repareren maar ik kom dan alleen bij Amac op een prijs uit. Die rekenen ongeveer 1150 voor het vervangen van het scherm.

Nou ben ik ook in staat om naar de Genius Bar te gaan in amsterdam. Wat zij vragen voor een dergelijke reparatie weet ik niet. Is er iemand die een vergelijkbare reparatie heeft laten en weet wat de kosten zijn? Of dat er normaliter een prijsverschil zit tussen Apple en Amac?

Ik hoor het graag!
Op de website van Apple zelf staat helaas geen prijs vermeld. Apple is te bereiken per chat of telefoon. Via die route zal je ongetwijfeld een kostenindicatie kunnen opvragen.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:48
869 euro was ik kwijt voor nieuwe scherm bij Apple zelf. Wel een M3 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16
Ik heb een nieuw scherm op een M1 Pro laten zetten, kostte me ongeveer 800 euro bij Apple in A’dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 20:08
Archer_VC10 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:45:
Ik heb een nieuw scherm op een M1 Pro laten zetten, kostte me ongeveer 800 euro bij Apple in A’dam.
Mag ik vragen of ze dit ter plekke doen in de winkel in Amsterdam en als je hiervoor een afspraak maakt, kun je erop wachten of moet je de laptop inleveren en later ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16
Borkdude schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:26:
[...]

Mag ik vragen of ze dit ter plekke doen in de winkel in Amsterdam en als je hiervoor een afspraak maakt, kun je erop wachten of moet je de laptop inleveren en later ophalen?
Volgens mij duurde het een dag of twee. Ik heb daar ter plekke laten kijken, daar had ik een afspraak voor gemaakt, toen heb ik de laptop achtergelaten en twee dagen later kon ik hem weer ophalen. Zoiets was het… maar helemaal zeker van de tijdslijn ben ik niet, het is alweer even geleden. Volgens mij moet het apparaat wel naar een externe lokatie voor de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavv
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:55
Borkdude schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:26:
[...]

Hoe je het ook doet maakt niet uit.. maar zorg in ieder geval dat je over een goede backup beschikt voordat je de MBP ergens inlevert. Voor het vervangen van het scherm hoeven ze doorgaans niets te doen met het Logic Board (waar je opslag op zit), maar er zal maar net wat mis gaan.... 8)7
Pagina: 1