Toon posts:

welke router voor chello

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 pc en wil graag een router er tussen hebben ik al via de search gebruik gemaakt en daar kwamen een paar routers uit.

u.s robotics USR8000
Edimax 4 ports
de netgear RT314 en Rp113
Vigor 2200E Broadband router 4ports switch

nou weet ik niet welke ik het beste kan nemen de Edimax is het goedkoopst ik weet wel dat chello het mac adres moet zien van mijn netwerk kaart anders werkt het niet dus het is belangerijk dat hij deze kopieert naar de router toe maar doen ze dat bij allemaal de edimax gaat op dit moment mijn voorkeur uit maar is dit de beste of kan ik beter een andere nemen uit de lijst.

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 20:01 schreef athlondouwe het volgende:
Ik heb 3 pc en wil graag een router er tussen hebben ik al via de search gebruik gemaakt en daar kwamen een paar routers uit.

u.s robotics USR8000
Edimax 4 ports
de netgear RT314 en Rp113
Vigor 2200E Broadband router 4ports switch

nou weet ik niet welke ik het beste kan nemen de Edimax is het goedkoopst ik weet wel dat chello het mac adres moet zien van mijn netwerk kaart anders werkt het niet dus het is belangerijk dat hij deze kopieert naar de router toe maar doen ze dat bij allemaal de edimax gaat op dit moment mijn voorkeur uit maar is dit de beste of kan ik beter een andere nemen uit de lijst.
De USR8000 is hardwarematig dezelfde als de Edimax alleen zit er bij de USR een printerpoort op. Ik heb zelf de USR8000, werkt perfect met @home! 8-)
zie ook [topic=185140/9/25]
en http://www.practicallynetworked.com/

Verwijderd

Let je wel op met Chello.

Je kabel-modem laat maar één MAC-adres door het chello netwerk op. Als je dus een router koopt moet je het mac-acres kunnen aanpassen van de interface die naar de kabel-modem gaat. Kan je dit niet dan kan je altijd Chello nog vragen of ze de kabel-modem willen herprogrammeren met het nieuwe mac-adres van je router. Ik denk overigens niet dat ze dit doen !

Ik heb zelf een loze cisco 1605 (eth-eth) staan, maar deze wil het ook niet doen. Gebruik nu gewoon een linux bak ! Dit werkt perfect, zie www.freesco.org voor meer info.
of check ff http://welcome.to/Freesco voor extra software.

Simon
http://www.it-xperts.nl
simon.machielse@it-xperts.nl

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:50

WouterG

Dit is geen ondertitel

De RP114 kan MAC spoofen. Deze copieert dus het mac adres van het originele netwerkkaartje in de router zelf. Dan gaat het wel.
Er zijn trouwens genoeg draadjes hierover te vinden.
Gebruik de search maar. (hierboven ergens te vinden)

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
je kan altijd je nieuwe mac-adres door bellen nar chello.. je zegt gewoon dat je netwerkkaart kapot was en je nu een nieuwe kaart hebt met het mac-adres van je router.
een vriend van mij heeft dit al meerdere malen gedaan..

Verwijderd

he,bellen naar chello om een andere netwerkkaart in te stellen?ik zit meestal op mn amd te internetten(hier zit chello kaart in)en in mn celly zit een andere netwerkkaart(een ovislink 10/100)en haal ik die utp kabel uit mn amd,doe hem in mn celly en dan kan ik gelijk internetten op mn celly

Verwijderd

Topicstarter
is trouwens de vigor2200E van draytek benelux misschien een goede keus de Netgear Rp114 lijkt me ook wel wat alleen ik kan nergens vinden op hun site http://www.netgear.com/product_view.asp?xrp=4&yrp=12&zrp=93
of deze ook het macadres ook naar de router instelt ik wil zeker weten of ie dat kan voor dat ik koop. welke is dus nou de beste keus ook betreft support dat vind ik ook zeer belangerijk.

Verwijderd

maakt toch niet uit dat chello ja mac-adres moet zien?
ja koopt 3 netwerkkaartjes voor een paar tientjes !
download winroutelite
computer waar nu chello op aangesloten zit zet je een netwerk kaart bij in
van uit je com21 ga je naar de netwerkkaart van chello, van daaruit ga je naar een hub, 3 poorts ofzo dan sluit je op de andere poorten gewoon de 2 andere netwerk kaartjes aan!
winroute op alle pc's aansluiten!
en je hebt een prima netwerkje thuis met op iedere pc internet
wel ff goed je ip adressen voor je pc's instellen via winroute

Verwijderd

Topicstarter
need4speed is heb geen com21 modem meer maar een terayon modem en deze word bij chello/upc geregisteerd samen met het unieke mac adres van mijn netwerk kaart dus een simpele hub er tussen zetten werkt absoluut niet omdat de andere computers een andere mac adres hebben daarom moet je dus een router hebben. oja voor de anderen die ook gereageerd hebben ik ben er er uit het word een netgear RT314 deze kan namelijk ook mac-spoofing doen :) en is niet al te duur als ik hem heb laat ik wel even horen hoe die werkt maar ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie hulp.

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 18:38 schreef athlondouwe het volgende:
need4speed is heb geen com21 modem meer maar een terayon modem en deze word bij chello/upc geregisteerd samen met het unieke mac adres van mijn netwerk kaart dus een simpele hub er tussen zetten werkt absoluut niet omdat de andere computers een andere mac adres hebben daarom moet je dus een router hebben. oja voor de anderen die ook gereageerd hebben ik ben er er uit het word een netgear RT314 deze kan namelijk ook mac-spoofing doen :) en is niet al te duur als ik hem heb laat ik wel even horen hoe die werkt maar ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie hulp.
(Bijna) alle routers kunnen mac-spoofen 8-)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op maandag 17 september 2001 15:38 schreef The-SimS het volgende:

Ik heb zelf een loze cisco 1605 (eth-eth) staan, maar deze wil het ook niet doen. Gebruik nu gewoon een linux bak ! Dit werkt perfect, zie www.freesco.org voor meer info.
of check ff http://welcome.to/Freesco voor extra software.

Simon
http://www.it-xperts.nl
simon.machielse@it-xperts.nl
met die cisco kun je ook mac spoofen hoor!
code:
1
2
3
4
router#configure terminal
Enter configuration commands, one per line.  End with CNTL/Z.
router(config)#interface ethernet 3/0
router(config-if)#mac-address 0060.8322.2222

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1