Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen in 2k, games zoals Cyberpunk, STALKER 2, Kingdom Come Deliverance 2
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500-, zonder scherm, Zelfbouw
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen, rand apparatuur zoals muis/toetsenboard/headset
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik wil een zo goed mogelijke prijs/kwaliteitsverhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Merken maken mij niet uit. Ik hoef zeker niet het nieuwste het nieuwste. Mijn huidige schermen zijn bijvoorbeeld nog 1080P, die gaan vervangen worden, maar mijn huidige PC is eerst aan de beurt. Als basis ben ik uitgegaan van de Best Buy Guide: De beste 1440p-game-pc, en daarna aangepast naar persoonlijke voorkeuren.
Waar ben ik vanaf geweken/onderbouwing:
CPU: ik heb gekozen voor de 7600X, is 5% sneller, enige nadeel is dat hij iets minder energiezuinig is;
GPU: ik twijfel tussen de voorgestelde 7700XT of een RTX5070 aangezien de RTX5070 de nieuwere GDDR7 techniek heeft, maar ook flink een stuk duurder;
Moederboard: ik heb de test review: 9 AMD B650-moederborden - Betaalbaar aan de slag met Ryzen 7000 gelezen en daar kwam dit moederboard beste uit de test. En het prijsverschil vond ik niet heel groot daarom dit moederboard gekozen;
SSD: ik wil graag 4TB, dus heb de SSD uit de Best Buy 4K game PC gepakt, daar kiezen ze alleen voor de versie zonder heatsink. En ik twijfel of ik nu een moederboard heb die ook een SSD zonder heatsink kan ondersteunen;
Behuizing: de behuizing uit de Best Buy 4K gepakt aangezien die USB-C aansluiting heeft aan voor/bovenkant;
Ga je overklokken?
Is geen vereiste voor mij.
Wat verwacht je van ons?
Passen alle onderdelen bij/in elkaar?
Zijn er andere opties die wellicht meer performance voor hetzelfde geld geven?
Zijn er opties die wellicht hetzelfde qua performance voor minder geld geven?
Copy van mijn wishlist:
https://tweakers.net/gallery/426209/wenslijst/
Alvast heel veel dank! En ik ben benieuwd naar jullie advies.
Gamen in 2k, games zoals Cyberpunk, STALKER 2, Kingdom Come Deliverance 2
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500-, zonder scherm, Zelfbouw
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen, rand apparatuur zoals muis/toetsenboard/headset
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik wil een zo goed mogelijke prijs/kwaliteitsverhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Merken maken mij niet uit. Ik hoef zeker niet het nieuwste het nieuwste. Mijn huidige schermen zijn bijvoorbeeld nog 1080P, die gaan vervangen worden, maar mijn huidige PC is eerst aan de beurt. Als basis ben ik uitgegaan van de Best Buy Guide: De beste 1440p-game-pc, en daarna aangepast naar persoonlijke voorkeuren.
Waar ben ik vanaf geweken/onderbouwing:
CPU: ik heb gekozen voor de 7600X, is 5% sneller, enige nadeel is dat hij iets minder energiezuinig is;
GPU: ik twijfel tussen de voorgestelde 7700XT of een RTX5070 aangezien de RTX5070 de nieuwere GDDR7 techniek heeft, maar ook flink een stuk duurder;
Moederboard: ik heb de test review: 9 AMD B650-moederborden - Betaalbaar aan de slag met Ryzen 7000 gelezen en daar kwam dit moederboard beste uit de test. En het prijsverschil vond ik niet heel groot daarom dit moederboard gekozen;
SSD: ik wil graag 4TB, dus heb de SSD uit de Best Buy 4K game PC gepakt, daar kiezen ze alleen voor de versie zonder heatsink. En ik twijfel of ik nu een moederboard heb die ook een SSD zonder heatsink kan ondersteunen;
Behuizing: de behuizing uit de Best Buy 4K gepakt aangezien die USB-C aansluiting heeft aan voor/bovenkant;
Ga je overklokken?
Is geen vereiste voor mij.
Wat verwacht je van ons?
Passen alle onderdelen bij/in elkaar?
Zijn er andere opties die wellicht meer performance voor hetzelfde geld geven?
Zijn er opties die wellicht hetzelfde qua performance voor minder geld geven?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 199,- | € 199,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7700 XT 12GB | € 402,65 | € 402,65 |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 102,06 | € 102,06 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (met heatsink) 4TB | € 252,90 | € 252,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.365,31 |
Copy van mijn wishlist:
https://tweakers.net/gallery/426209/wenslijst/
Alvast heel veel dank! En ik ben benieuwd naar jullie advies.
[ Voor 36% gewijzigd door Barraya op 01-05-2025 16:22 ]