Europa wil af van Amerikaanse diensten, hoe doet het dat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 20:01

Crazy Harry

Altijd te laat

Topicstarter
Artikel: review: Europa wil af van Amerikaanse diensten, hoe doet het dat?
Auteur: @arnoudwokke

Hey Arnoud,

Wat ik mis in het artikel over Eurostack, is het voorgaan initiatief Gaia-x. Hoe staan die in verhouding met elkaar?
https://gaia-x.eu/

Beste antwoord (via Crazy Harry op 03-05-2025 23:34)

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 17:28

arnoudwokke

Redacteur
Dank, ik heb daar niet naar gekeken, dus ik kan daar geen uitspraken over doen :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 17:28

arnoudwokke

Redacteur
Dank, ik heb daar niet naar gekeken, dus ik kan daar geen uitspraken over doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Persoonlijk heb ik hier heel erg veel moeite mee, ik denk dat het jullie zou sieren wanneer je overweegt dit anders te verwoorden.

code:
1
Als een bedrijf uit een vijandig land komt, in dit geval China,

Sinds wanneer is China "een vijandig land"? Welke feiten liggen daaraan ten grondslag? Ik betwijfel ten zeerste of hackpogingen en digitale aanvallen reden zijn om een land zo stellig als daar staat als vijandig weg te zetten.

Ik denk tevens dat dit veel te politiek beladen is, en het is een enorm platgeslagen versimpeling van iets wat heel erg complex ligt relationeel gezien dat (ik vind) dat je dit eigenlijk niet kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:29
InflatableMouse schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:11:
Persoonlijk heb ik hier heel erg veel moeite mee, ik denk dat het jullie zou sieren wanneer je overweegt dit anders te verwoorden.

code:
1
Als een bedrijf uit een vijandig land komt, in dit geval China,

Sinds wanneer is China "een vijandig land"? Welke feiten liggen daaraan ten grondslag? Ik betwijfel ten zeerste of hackpogingen en digitale aanvallen reden zijn om een land zo stellig als daar staat als vijandig weg te zetten.

Ik denk tevens dat dit veel te politiek beladen is, en het is een enorm platgeslagen versimpeling van iets wat heel erg complex ligt relationeel gezien dat (ik vind) dat je dit eigenlijk niet kan maken.
Waarom heb je hier heel erg veel moeite mee? Ik denk dat de oorspronkelijke tekst juist concreet en begrijpelijk is geformuleerd.

Als het gaat om technologie die onze kritieke infrastructuur raakt vind ik dat we best een defensieve houding mogen aannemen. Het is geen overbodige luxe om landen die structureel betrokken zijn bij digitale spionage, cyberaanvallen of economische beïnvloeding - zoals in dit geval China - als vijandig te benoemen.