Verano rolluiken smart maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiq
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-05 13:11
Goedemorgen mede-tweakers,

Ik heb een tijd terug Verano solar rolluiken laten installeren op mijn huis.
Deze worden momenteel bediend door een afstandbediening en dat is natuurlijk alleen handig als je ook daadwerkelijk thuis bent.
De rolluiken worden ook gebruikt als zonnewering als we weten dat het een zonnige dag wordt. Helaas komt het ook nog wel eens voor dat we vergeten om de rolluiken te laten zakken na het opstaan in de ochtend.

Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met het koppelen van deze Verano rolluiken aan een smart home hub. Ik heb zitten kijken naar een Homey Pro, maar deze is aardig aan de prijs. Hiermee zou ik wel in de toekomst meer zaken kunnen koppelen natuurlijk waar ik ook wel in geïnteresseerd ben.

Is het enigszins plug & play of komen er (lastige) apen uit de mouw?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0Lig
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 16:01
Hi @bassiq
Ik blijf dit topic even volgen ben benieuwd naar ervaringen.
Zelf heb ik Verano solor screens besteld, maar weet nog niet exct de uitvoering.

Verano schijnt Brel motoren te gebruiken, die kun je met een hub aan een Homey of HomeAssistant hangen.
Er lijken echter veel issues te zijn met de connectiviteit en de stabiliteit.

Wat ik las lukt het niet om meerdere schermen binnen een kamer te connecten aangezien de versterker er vlak voor moet staan om verbinding te maken, zeker bij solar omdat het signaal niet sterk genoeg is om door glas te gaan.

Er circuleren mods om de antenne bij de motor te vervangen door een echte antenne waardoor het iets beter gaat.

De nieuwste variant ondersteund Matter maar daar heb ik nog geen ervaringen over gelezen.

Ben benieuwd!