Toon posts:

Upgrade --> AMD 1,4Ghz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gezien de traagheid van de huidige PC,
ben ik van plan een nieuw moederbord en CPU aan te schaffen. De keuze voor
een AMD 1,4 processor lijkt me op dit moment een verstandige keuze (P4 blinkt niet echt uit).
Alleen de keuze van het moederbord is nog een vraagteken, zelf dacht ik aan een Asus of Abit.
Heeft iemand suggesties m.b.t. een moederbord dat perfect aansluit bij de 1,4 (inclusief toekomstige processoren van AMD) en het liefst tegen een
redelijk prijsje? welk geheugen is overigens aan te raden, gewoon 133 of het nieuwe DDR 266?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op zondag 16 september 2001 19:54 schreef Ringo-1 het volgende:
gezien de traagheid van de huidige PC,
ben ik van plan een nieuw moederbord en CPU aan te schaffen. De keuze voor
een AMD 1,4 processor lijkt me op dit moment een verstandige keuze (P4 blinkt niet echt uit).
Alleen de keuze van het moederbord is nog een vraagteken, zelf dacht ik aan een Asus of Abit.
Heeft iemand suggesties m.b.t. een moederbord dat perfect aansluit bij de 1,4 (inclusief toekomstige processoren van AMD) en het liefst tegen een
redelijk prijsje? welk geheugen is overigens aan te raden, gewoon 133 of het nieuwe DDR 266?
ik zou zeggen UTFS (search gebruiken)

(Abit KG7, met natuurlijk DDR(PC2100)-geheugen)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

slotje

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Asus A7V266 ,Amd Thunderbird 1,4 en 256 DDR lijkt me wel een lekkere combo. Als je nog kan wachten kan je beter op KT266A mobo's wachten. Die komen eind oktober op de markt.

Als je deze onderdelen morgen vroeg bij www.gistron.com bestelt heb je het waarschijnlijk dindsdag in huis. Dat is mijn ervaring met gistron tenminste.

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 20:05 schreef D.Patty het volgende:
Asus A7V266 ,Amd Thunderbird 1,4 en 256 DDR lijkt me wel een lekkere combo. Als je nog kan wachten kan je beter op KT266A mobo's wachten. Die komen eind oktober op de markt.

Als je deze onderdelen morgen vroeg bij www.gistron.com bestelt heb je het waarschijnlijk dindsdag in huis. Dat is mijn ervaring met gistron tenminste.
... en de A7V266 is ook nog geschikt voor de Palomino.

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
msi bordje? lekker stabiel imho

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
Op zondag 16 september 2001 20:05 schreef D.Patty het volgende:
Asus A7V266 ,Amd Thunderbird 1,4 en 256 DDR lijkt me wel een lekkere combo.
Kun je gedachten lezen?!?!? Dat is nou PRECIES wat ik gister bij de PC-winkel gehaald heb! *D

Verwijderd

Great Minds Think alike. >:)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Ik zou persoonlijk voor een Abit gaan. Dit ivm de betere overklok mogelijkheden. Ik heb zelf niet zo'n goede ervaring met Asus, dus ben eigenlijk al bevooroordeeld.

Maar als je ff geduld hebt (of kun je ze nu al krijgen :?) kun je natuurlijk ook een dual Athlon kopen. Tyan Tiger MP is momenteel de enigste (goedkope) maar er moeten er voor het einde van het jaar nog meer komen.

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 20:02 schreef silentsnow het volgende:
slotje
Echt zielig die mensen die de hele tijd om slotjes lopen te roepen.. hopen zeker om zelf ook ooit te mogen moderaten. Zeg maar de NSB'ers van de GoT. >:)

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Je kan ook voor 189 gulden (dus gratis) een ECS K7S5a nemen, is erg goed (check de reviews) en kost helemaal niks. 1 nadeel, overklokken is vrijwel onmogelijk, maar dat is sowieso lastig met een 1.4.

Verwijderd

slotje
Ach man stel je niet aan :(

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:28
Asus A7V266 ,Amd Thunderbird 1,4 en 256 DDR lijkt me wel een lekkere combo

He, wat grappig, dat heb ik ook de kast liggen.
(nou nog poen om de rest af te bouwen :)

Flickr PSN ID= cheironnl

• Chello200
  • Laatst online: 20-05 19:00
slotje
Nou zullen dat ook de volgende keer tegen jou zeggen als JIJ iets wilt vragen aansteller :(

[ ontopic ]

Ik zou idd een Abit bordje nemen !!

[ ontopic ]

dikzak

Verwijderd

Mijn AOpen Ak73 Pro(a) bordje werkt ook prima met mijn AMD 1200 @ 1404. Heel stabiel en nog geen problemen mee gehad.

Zitten ook leuke freatures op zoals, Docter Vioce, Die-Hard Bios, Dr. Led en meer van dat soort gein. ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

slotje
FAQ lezen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

check onderstaande link ff:
http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc.html?i=1535

Hier zie je de verschillende chipsets bij elkaar staan in verschillende tests. Ik zelf ga voor de 420D van nVidia of anders voor de KT266A, hangt er een beetje vanaf hoe de financiele situatie is op het moment van aanschaf (dit ivm met aanschaf eventuele GeForce3 oid). Anders zou ik niet voor de KT266 gaan als je nu wilt kopen maar voor de AMD 760 chipset op een asus boardje. Maar das slechts mijn mening...

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 01:26 schreef elviver het volgende:

[..]

Kun je gedachten lezen?!?!? Dat is nou PRECIES wat ik gister bij de PC-winkel gehaald heb! *D
Hoe heet wordt die combinatie bij jouw?
Pagina: 1