Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdegraaf82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-05 12:28
Oordoppen voor hardlopen

Ik ren, fiets en reis regelmatig. Voor deze activiteiten gebruikte ik altijd de Jabra Elite 7 Active. Helaas zijn ze kapotgegaan en ben ik nu op zoek naar een nieuw paar oordoppen. Jabra is gestopt met de productie, dus een directe vervanger is geen optie. Ik vond de pasvorm erg fijn – ze zaten zo comfortabel dat ik nauwelijks doorhad dat ik ze in had. De ANC had wat mij betreft beter gekund.

Dus ben ik op zoek naar nieuwe oordoppen die voldoen aan mijn wensen:
• Betere ANC dan de Jabra 7
• Veilige en comfortabele pasvorm
• Zo min mogelijk windruis tijdens het hardlopen of fietsen

Dit heb ik tot nu toe geprobeerd:
• Bose QuietComfort Earbuds (2024): vielen uit mijn oren
• Sony WF-1000XM: hoorde een “dreun” telkens als mijn voet de grond raakte
• Apple AirPods Pro 2: pasvorm is goed, maar ik ervaar veel windruis

Heeft iemand aanbevelingen voor de beste opties die momenteel op de markt zijn en die beter passen bij mijn gebruik?
En als iemand tips heeft om windruis bij de AirPods Pro 2 te verminderen, hoor ik dat ook graag!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zo ongeveer al je problemen worden opgelost met willekeurige dopjes met memory foam tips.
Dat zet zich namelijk naar je oor. Dus lang comfortabel dragen, goede afsluiting en passieve NC. Pak dopjes met ANC, foam tips er op en klaar.

Meegeleverde siliconen tips zitten lang niet altijd even handig. Maar op de een of andere manier denken mensen dat pasvorm een onderdeel is van de dopjes. Dat is het niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Haddeb die WF-1000XM(5) wel de originele foam tips bevestigd? Even inknijpen en dan in het oor.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieux
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-06 18:48
Ik ben heel tevreden van de Soundcore life A1: https://www.amazon.nl/Sou...h-oordopjes/dp/B08KDZ2NZX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aankoopadvies dus verplaatst.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ze worden vaak aanbevolen en daarom heb ik ze ook ooit aangeschaft. Ik vind het echt goedkope rommel. Voor het geld zijn ze best ok, maar ik vond de kwaliteit van ANC en geluid en de pasvorm ronduit knudde. Die zijn linea recta retour gegaan.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Heb je al naar botgeleidingshoofdtelefoons gekeken, voor het hardlopen en fietsen? Daarmee heb je geen windruis en kan je het verkeer nog volledig horen.

[ Voor 51% gewijzigd door TBTL op 01-05-2025 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-06 12:24
Inderdaad, Shokz OpenRun of zoiets. Blijf je ook langer leven dan met ANC in het verkeer.
Pagina: 1