Ik heb nu een jaar de xtend hybride earmtepomp icm een intergas cw5 ketel en vond dat ik in januari veel gas verbruikte. Nu ben ik met instellingen bezig geweest dankzij het welbekende xtend topic, alleen kom ik er niet uit. Ook niet na meerdere weken puzzelen. (Mijn installateur is "heel druk" en kan alleen op onmogelijke tijden ("over 15 minuten") langskomen.
Het probleem is als volgt: ik heb mijn huis prima op temperatuur. Echter draait mijn systeem niet "continu", wat in de warmtepomp situatie mij juist de bedoeling lijkt.
Nu heb ik meerdere scherm afbeeldingen van de achterkant van de xtend gemaakt tijdens het testen. Dit was met 11 graden buiten temperatuur en ik vroeg maar 0.5 graden verhoging.
Omdat ik beneden vloerverwarming heb en boven radiatoren (die bijna altijd uit staan) vind ik het prima om een lichte warmte te voelen in de vloer. Echter wordt mijn vloer vaak lekker warm, waarna het hele systeem weer uitschakelt. Hierna zakt ze temperatuur een halve graad en gaat de gas ketel weer mee stoken.
Nu ben ik erg benieuwd naar andere mensen die ook leergierig zijn om het systeem te snappen en te perfectioneren. Kan ik nog meer besparen of is dit gewoon wat het is? Mijn huis komt uit 2003. Is goed geïsoleerd (A).
Zie hieronder alle scherm afbeeldingen/f/image/BlBoP8qmTR0B9uy2b2OR4VlD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vKdNEiEAP5opB9bn0KMDUHwi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qTUss9tdwO3eQXg22oEnF7pN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/X6H2vK96TdONrKUvu4i7skw0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qNewMajsehwXpI0kPuQPgfqg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HqTpEII7gN1Fl8jCJ1HdCHfX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UVMzx6CQ6wSauA5kQgKqFbiW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tvNKbyb3a83IAKxemQ319zkm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/iHnMAZgxmNLZ7VzbZd1cNm0Y.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uccztKo4ZKOUdNRMMvxWKeLy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sVAnNRXCguHtGcEysCuPWPud.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cLk62QQYzKpRJH59pcedK7Fu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ksJ11RiBtnFwjUVCTLSKLuMI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/t5sDU4RIYScBBATuFGSCCLQr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1u41MwWhTpVADFfdEiO5j1a0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OfOzrpavDlYdgIz6GPd0YJwK.png?f=fotoalbum_large)
Het probleem is als volgt: ik heb mijn huis prima op temperatuur. Echter draait mijn systeem niet "continu", wat in de warmtepomp situatie mij juist de bedoeling lijkt.
Nu heb ik meerdere scherm afbeeldingen van de achterkant van de xtend gemaakt tijdens het testen. Dit was met 11 graden buiten temperatuur en ik vroeg maar 0.5 graden verhoging.
Omdat ik beneden vloerverwarming heb en boven radiatoren (die bijna altijd uit staan) vind ik het prima om een lichte warmte te voelen in de vloer. Echter wordt mijn vloer vaak lekker warm, waarna het hele systeem weer uitschakelt. Hierna zakt ze temperatuur een halve graad en gaat de gas ketel weer mee stoken.
Nu ben ik erg benieuwd naar andere mensen die ook leergierig zijn om het systeem te snappen en te perfectioneren. Kan ik nog meer besparen of is dit gewoon wat het is? Mijn huis komt uit 2003. Is goed geïsoleerd (A).
Zie hieronder alle scherm afbeeldingen
/f/image/BlBoP8qmTR0B9uy2b2OR4VlD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vKdNEiEAP5opB9bn0KMDUHwi.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qTUss9tdwO3eQXg22oEnF7pN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/X6H2vK96TdONrKUvu4i7skw0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qNewMajsehwXpI0kPuQPgfqg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HqTpEII7gN1Fl8jCJ1HdCHfX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UVMzx6CQ6wSauA5kQgKqFbiW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tvNKbyb3a83IAKxemQ319zkm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/iHnMAZgxmNLZ7VzbZd1cNm0Y.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uccztKo4ZKOUdNRMMvxWKeLy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sVAnNRXCguHtGcEysCuPWPud.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cLk62QQYzKpRJH59pcedK7Fu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ksJ11RiBtnFwjUVCTLSKLuMI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/t5sDU4RIYScBBATuFGSCCLQr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1u41MwWhTpVADFfdEiO5j1a0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OfOzrpavDlYdgIz6GPd0YJwK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jLAy8kmG1DvN9JUnMugmQsMd.png?f=fotoalbum_large)