Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijssen
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 01-05 14:44
Ik heb een Sony A200 spiegelreflexcamera. Nu merkte ik dat hij paars weergaf als blauw. Bij andere kleuren gaat het best goed, maar bij blauw en paars treden er erge verschillen op. Nu heb ik de camera enige tijd geleden opgestuurd om na te laten kijken en alles was prima. Maar het probleem was m.i. niet opgelost. Nu heb ik een andere A200 body geprobeerd en die geeft precies dezelfde problemen: paars wordt vaak weergegeven als blauw. Neem ik de Iphone bv dan wordt het helemaal goed weergegeven. Ligt het dan aan de lens misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijssen
De lens is origineel Sony AF 18-70mm F/3.5-5.6 DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kan je eens een voorbeeld posten (incl. een referentie foto met je iPhone)? En hoe ziet je workflow er uit van foto maken tot foto bekijken? Hoe bekijk je de foto? Kan namelijk ook een kwestie zijn van dat je een afwijkende kleurinstelling/ruimte gebruikt en het programma waarmee je de foto opent daar niet lekker mee om gaat of iets dergelijks.

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 30-04-2025 16:50 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
Staat de witbalans goed? (worden je resultaten beter als je een andere instelling kiest (auto, gloeilamp, tl-licht, zon, bewolkt, etc.)?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijssen
Bedankt voor de reacties. Ik kom erop terug. Vandaag lukt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijssen
Heb wat geexperimenteerd met verschillende standen van de camera en daarbij betere resulaten behaald. Wil de komende tijd m.b.v. de manual nog verder kijken of dit het oplost. Voor nu bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:33
Reset hem eens helemaal naar FD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
Tijssen schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:42:
Heb wat geexperimenteerd met verschillende standen van de camera en daarbij betere resulaten behaald. Wil de komende tijd m.b.v. de manual nog verder kijken of dit het oplost. Voor nu bedankt.
Ik ben nu wel benieuwd naar welke instellingen je veranderd hebt en hoe je resultaten nu geworden zijn.
Pagina: 1