Geen bewegingsdetectie na dsm update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-06 15:34
Beste Tweakers,

Gisteren mijn Synology DS418 geüpdatet naar de laatste dsm en nu krijg ik geen bewegings meldingen meer op mijn telefoon en in Surveillance Station.

Ik heb wel iets gelezen over H264 en H265 dat het daarmee te maken kan hebben maar een oplossing kan ik niet vinden.

Ik heb deze camera die ik in Surveillance Station ingesteld heb als Onvif camera.

Ik heb in de instellingen al verschillende settings geprobeerd, de stream van H265 naar H264 gezet, beweging detecteren door camera en door Surveillance Station maar niets lijkt meer te werken.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt.

Mvrgr.

Nossie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 20:07

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Volgens deze informatie moet je niet alleen de codec naar beneden zetten, van H265 naar H264, maar ook de resolutie aanpassen?
2304x1295 on RLC-811a, and 640x480 on RLC-410A
Even snel gevonden met Google, maar wellicht helpt het.

- UPDATE -
Na wat verder lezen is dit het Synology KB artikel wat beschrijft waar je mee te maken hebt.

[ Voor 41% gewijzigd door ElCondor op 01-05-2025 09:15 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nossie63
Oké, dank je wel, ik kon het niet vinden, misschien net niet de juiste woorden gebruikt in de zoekopdracht.

Maar mijn Engels is niet zo best, wat moet ik nu dan doen? Ik kan de resolutie en/of codec van de camera niet aanpassen, op de camera zelf dan. In SS kan ik kiezen voor H265 of H264. Bij H265 kan ik alleen kiezen voor detectie door de camera en bij H264 kan ik ook voor SS kiezen. In beide gevallen werkt de detectie niet en krijg ik geen push meldingen van DS CAM. In de Tuya app staat meldingen aan, via de Tuya (LSC Smart van de Action) app krijg ik wel meldingen. Dus de camera registreert dus beweging.

Alleen geeft de camera dit niet door of herkent SS deze niet.

Maar ik kan uit 2 streams kiezen, eentje is de daadwerkelijke resolutie van de camera, Stream 1 is 2304x1296 en Stream 2 is 640x360.
Bij stream profiel staat Hoge kwaliteit op Stream 1 en gebalanceerd en laag staat op Stream 2.

Video indeling staat nu op H264 zodat ik kan kiezen voor detectie door SS.

Naar mijn idee zou het nu moeten werken...

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ohw, sorry, ik zag niet dat je gereageerd had.

Er wordt gezegd dat je gebruik moet maken van de beweging detectie van de camera en dat je camera geschikt moet zijn om dit door te zetten naar de synology. Als dat niet zo is, dan gaat het niet werken.
Ik vermoed dat er een hardware compatibility lijst is waar je kunt checken of jouw camera werkt met de Synology en bewegingsdetectie.

Het is heel vervelend, maar Synology is het ecosysteem heel erg aan het inperken door sinds 2025 modellen alleen Synology harddisks toe te staan en nu dit ook nog. Ze doen dit om de 'gebruikers ervaring' te verbeteren, lees: ze willen er minder werk aan hebben om allerhande combinaties van hardware te moeten ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
Dan ben ik bang dat mijn camera het doorgeven van beweging aan SS niet ondersteund. En daar baal ik echt van...

Het merk Nivian komt niet voor in de compatibility list van Synology. De camera heeft wel Onvif maar blijkbaar niet de juiste versie om te werken met SS.

Mijn NAS (DS418) kan ook niet werken met docker dus ik kan ook geen alternatief installeren en om nu helemaal een nieuwe NAS te kopen voor alleen de niet meer werkende camera vind ik ook zo wat...

Ik heb wel een mooie NAS gezien maar die is nog in Kickstarter fase, dus helemaal nieuw, daardoor weet ik niet of ik dat aandurft, zie mijn andere forumpost: Zettlab AI NAS, doen of niet doen....

[ Voor 3% gewijzigd door nossie63 op 02-05-2025 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dat is echt balen, inerdaad...

En de cam vervangen voor een ondersteund model?

Pagina: 1