Locatie blinddeksel voor aansluiten zonwering én vouwgordijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-06 20:40
Ik ben bezig met een nieuwbouwwoning waarin ik liefst zonwering aan de buitenkant wil en vouwgordijnen aan de binnenkant.

Mijn wensen zijn
- zonwering wil ik kunnen aansturen via home automation (plaatsing shelly)
- vouwgordijn wil ik kunnen aansturen via home automation
- de vouwgordijnen wil ik bovenaan tussen de dagkanten plaatsen

Ik krijg nu een blinddeksel geplaatst waar draden geplaatst zijn om een motor van een zonnescherm in aan te sturen. Ik heb de keuze aan welke zijde van het raam de kabeldoorvoer naar buiten is en ik heb een keuze waar ik binnen het blinddeksel geplaatst kan krijgen.

Mijn probleem is:
- ik ben bang dat het blinddeksel lelijk in het zicht komt
- ik vraag me af of ik voldoende ruimte heb achter 1 blinddeksel om 2 shellies te plaatsen (1 voor de zonwering, 1 voor de motor van het vouwgordijn)
- ik wil het blinddeksel zodanig plaatsen dat ik het vouwgordijn en de zonwering makkelijk kan aansturen

Algemene punten:
- het is een houtskeletbouw woning
- de dagkanten worden afgewerkt met gips
- de wanden worden behangen
- de zonwering wil ik bij zonwering-fabriek bestellen, draden zijn 3 meter lang dus wat dat betreft heb ik wel
enige ruimte
- het blinddeksel in de dagkant plaatsen kan helaas niet (volgens aannemer)

De vraag: waar kan ik het blinddeksel het beste plaatsen om het blinddeksel zoveel mogelijk uit het zicht te hebben? En kan ik beide automatiseringen wegwerken achter 1 blinddeksel? Of waar moet ik allemaal rekening mee houden?

Voor een situatieschets, zie hier.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-06 10:35
mocht je ruimte naast je ramen hebben, laat de gordijnen net paar cm langer door lopen (ja meer kosten voor de gordijnen) maar je kan je blind deksel dan achter de gordijnen laten plaatsen.

om het voor het bestellen en onderhoud makkelijk te houden
zorg dat je bij al je ramen het blind deksel op exact de zelfde plek hebt, ga boven je ramen zitten.
niet er naast, dan moet je kabel omhoog, ook niet te ver naar buiten dan moet je kabel over de buiten muur weer terug of je bak moet groter.

wat even belangerijk is, zoek een zonnewering waar de motor vrij te bepalen is (deze moet achter je blind plaat) en je moet weten of je deze op de muur (voor de buiten muur) wil of in de muur (strak met de buiten muur)

ik heb met verbouwen bij al mij kozijnen buisjes in de hoeken laten uitkomen en heb iets voeg weg gehaald waar ik de kabel in heb verstopt. deze zijn vanuit een holle wand doos voorzien van kabels hier kan ik altijd de automatisering in zetten.

hopelijk heb je hier iets aan

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-06 20:40
Dank voor je antwoord. Ik kan sowieso wel wat verduidelijken.
- De ramen zijn tot het plafond, een blinddeksel erboven plaatsen is dus geen optie. Lijkt me ook best wel in het zicht zitten anders.
- Waarom zou het blinddeksel niet naast het raam kunnen komen? Als ik het blinddeksel in de linker- of rechterbovenhoek van het raam doe heb ik de kortste afstand tussen de motor van de zonwering en tot de motor van het vouwgordijn?
- Ik zou de zonwering tussen de muren willen plaatsen (in de dag). Lijkt mij mooi als de bak enigszins verzonken zit voor het kozijn zonder in het kozijn te hoeven boren (kunststof)
- Het is de bedoeling dat het vouwgordijn tussen de dag komt. Qua styling komt dit het mooiste uit. Voor het raam langs en daarmee het blinddeksel markeren valt daarmee af...

Zijn er nog andere plaatsingen die handig kunnen zijn? Kan ik het blinddeksel nog mooi maskeren met behang?

Is er achter 1 blinddeksel genoeg plek voor 2 shellies, 1 voor zonwering en 1 voor het vouwgordijn?