Ik ben bezig met een nieuwbouwwoning waarin ik liefst zonwering aan de buitenkant wil en vouwgordijnen aan de binnenkant.
Mijn wensen zijn
- zonwering wil ik kunnen aansturen via home automation (plaatsing shelly)
- vouwgordijn wil ik kunnen aansturen via home automation
- de vouwgordijnen wil ik bovenaan tussen de dagkanten plaatsen
Ik krijg nu een blinddeksel geplaatst waar draden geplaatst zijn om een motor van een zonnescherm in aan te sturen. Ik heb de keuze aan welke zijde van het raam de kabeldoorvoer naar buiten is en ik heb een keuze waar ik binnen het blinddeksel geplaatst kan krijgen.
Mijn probleem is:
- ik ben bang dat het blinddeksel lelijk in het zicht komt
- ik vraag me af of ik voldoende ruimte heb achter 1 blinddeksel om 2 shellies te plaatsen (1 voor de zonwering, 1 voor de motor van het vouwgordijn)
- ik wil het blinddeksel zodanig plaatsen dat ik het vouwgordijn en de zonwering makkelijk kan aansturen
Algemene punten:
- het is een houtskeletbouw woning
- de dagkanten worden afgewerkt met gips
- de wanden worden behangen
- de zonwering wil ik bij zonwering-fabriek bestellen, draden zijn 3 meter lang dus wat dat betreft heb ik wel
enige ruimte
- het blinddeksel in de dagkant plaatsen kan helaas niet (volgens aannemer)
De vraag: waar kan ik het blinddeksel het beste plaatsen om het blinddeksel zoveel mogelijk uit het zicht te hebben? En kan ik beide automatiseringen wegwerken achter 1 blinddeksel? Of waar moet ik allemaal rekening mee houden?
Voor een situatieschets, zie hier.
Mijn wensen zijn
- zonwering wil ik kunnen aansturen via home automation (plaatsing shelly)
- vouwgordijn wil ik kunnen aansturen via home automation
- de vouwgordijnen wil ik bovenaan tussen de dagkanten plaatsen
Ik krijg nu een blinddeksel geplaatst waar draden geplaatst zijn om een motor van een zonnescherm in aan te sturen. Ik heb de keuze aan welke zijde van het raam de kabeldoorvoer naar buiten is en ik heb een keuze waar ik binnen het blinddeksel geplaatst kan krijgen.
Mijn probleem is:
- ik ben bang dat het blinddeksel lelijk in het zicht komt
- ik vraag me af of ik voldoende ruimte heb achter 1 blinddeksel om 2 shellies te plaatsen (1 voor de zonwering, 1 voor de motor van het vouwgordijn)
- ik wil het blinddeksel zodanig plaatsen dat ik het vouwgordijn en de zonwering makkelijk kan aansturen
Algemene punten:
- het is een houtskeletbouw woning
- de dagkanten worden afgewerkt met gips
- de wanden worden behangen
- de zonwering wil ik bij zonwering-fabriek bestellen, draden zijn 3 meter lang dus wat dat betreft heb ik wel
enige ruimte
- het blinddeksel in de dagkant plaatsen kan helaas niet (volgens aannemer)
De vraag: waar kan ik het blinddeksel het beste plaatsen om het blinddeksel zoveel mogelijk uit het zicht te hebben? En kan ik beide automatiseringen wegwerken achter 1 blinddeksel? Of waar moet ik allemaal rekening mee houden?
Voor een situatieschets, zie hier.